"Damping Matrix"

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept

"Damping Matrix"

Bericht door jorg »

Damping Matrix: Als ik het goed begrijp: alles waar een ":" in staat is een ability.
-Damping Matrix heeft geen effect op abilities die mana produceren, zoals Birds of Paradise.
-Alles waar het tap-symbool op staat is ook een ability? Ook waar een untap-symbool op staat (dit zag ik laatst op een aantal kaarten)?
Beschrijf ik het dan goed of mis ik nog iets?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Re: "Damping Matrix"

Bericht door The Quizmaster »

Klopt helemaal..

Als je goed kijkt, staat na elk tap- of untap-symbool ook een dubbele punt. Tappen is namelijk ook een 'kost'.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
altx
Wizard

Bericht door altx »

jorg schreef:Damping Matrix: Als ik het goed begrijp: alles waar een ":" in staat is een ability.
(...)
Specifiek een activated ability.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Donnie Darko
Wizard

Bericht door Donnie Darko »

Wat de voorgaande posters schrijven klopt. altx's aanvulling is wel een goede, want Abu Ja'far of zijn ability heeft geen last van damping matrix...
Work is the curse of the drinking class
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Maarja, er staat ook "cant be played" de Abu Jafar speel je niet echt, die triggert en resolvet gewoon.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Het verschil tussen activated en triggered abilities blijkt toch niet altijd even duidelijk te zijn.

Ik heb het ondertussen al vaak meegemaakt dat mensen de ability van bijvoorbeeld Cradle of Vitality ten onrechte aanzien voor een activated ability, omdat ze zich op het verkeerde been laten zetten door het feit dat je mana betaalt. Terwijl het natuurlijk gewoon een triggered ability is, vanwege het woordje "Whenever". Geen dubbele punt, dus dan kan het nooit een activated ability zijn.
Mana betalen om een ability te mogen activeren en op de stack mogen leggen, of mana betalen tijdens het resolven van een ability is nogal een verschil.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

De definitie van Jorg is wel duidelijk imo. Alles met een : is een activated ability.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Jibz schreef:De definitie van Jorg is wel duidelijk imo. Alles met een : is een activated ability.
Met mijn toevoeging. ;)

Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

uiteraard.
Alles met : is een activated ability
By Jorg. Produced by Jibz. Edited by altx

zo beter?
Donnie Darko
Wizard

Bericht door Donnie Darko »

checked by Donnie and allowed by Pi :p
Work is the curse of the drinking class
jorg
Adept

Bericht door jorg »

Wat een interessante discussie volgde. Bedankt dat jullie allemaal een duit in het zakje hebben gedaan!
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

Jorg, je bent tch niet geirriteerd hmm? het is moeilijk af te lezen van tekst, hoop dat je je niet persoonlijk aangevallen voelt.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
jorg
Adept

Bericht door jorg »

Nee hoor, helemaal niet! Juist leuk dat zo veel mensen hierop reageerden. Ixo, jij bent toch recent vader geworden had ik gelezen op dit forum. Gefeliciteerd. Heb zelf ook een dochter van nu 14 maanden, dus ongeveer een jaar voor jou? Het is erg leuk, maar het kan heel vermoeiend zijn. Minder tijd om te magic-cen...:(
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

ze is nu ongeveer 2 weken en jah vermoeiend is het zeker ;) weinig tijd voor magic maar ik mag zo af en toe naar fnm in de week :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie