1) men tegenstander heeft een Prodigal Pyromancer op het veld en ik een 3/1 flyer
hij tapt zijn creature om mijn flyer te doden
Maar wat als ik unsummon gebruik op ZIJN creature ? is mijne dan nog steeds dood ?
2) En wat als de tegenstander een creaturecard in het veld wil brengen en ik unsummon speel
Is zijn creature dan al van de stack af vooralleer ik unsummon kan spelen ?
unsummon
Moderator: Admins & Moderators
Re: unsummon
1) Ja, de ability van Prodigal Pyromancer ligt dan al op de stack en die resolvet gewoon. Onafhankelijk van het feit of de oorspronkelijke permanent er nog ligt of niet. Abilities staan in die zin los van hun source.
2) Je kan Unsummon alleen spelen op een creature dat in het spel, op de battlefield aanwezig is. Je kunt dus niet met Unsummon reageren op de creature spell die je tegenstander net gecast heeft (op de stack is het geen creature, geen permanent, maar een creature spell); je kunt geen creature spell targeten met Unsummon. De creature spell moet dus eerst volledig ge-resolved zijn (en dus niet meer op de stack aanwezig zijn), zodat het creature op de battlefield aanwezig is. Dan krijg je weer een rondje priority, beginnend bij de actieve speler. En dan kun je Unsummon casten.
2) Je kan Unsummon alleen spelen op een creature dat in het spel, op de battlefield aanwezig is. Je kunt dus niet met Unsummon reageren op de creature spell die je tegenstander net gecast heeft (op de stack is het geen creature, geen permanent, maar een creature spell); je kunt geen creature spell targeten met Unsummon. De creature spell moet dus eerst volledig ge-resolved zijn (en dus niet meer op de stack aanwezig zijn), zodat het creature op de battlefield aanwezig is. Dan krijg je weer een rondje priority, beginnend bij de actieve speler. En dan kun je Unsummon casten.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Je had de unsummon wel kunnen spelen op reactie van het tappen van de pyromancer op je eigen 3-1 vlieger, en die in je hand kunnen terug nemen voordat hij dood was.
ja da is waar
Maar ik probeer zo veel mogelijk uit een kaart te halen
Pyromancer terug sturen en men eigen creature behouden , maar dat gaat dus niet
Maar ik probeer zo veel mogelijk uit een kaart te halen
Pyromancer terug sturen en men eigen creature behouden , maar dat gaat dus niet