Fencer Clique

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Fencer Clique

Bericht door jorg »

Fencer Clique:

Situatie 1::
De fencer clique blokt een 3/3 beest.
1 Kan de fencer clique blokken en dan worden teruggestuurd naar de top van de library (beide beesten overleven)?
2 Kan de fencer clique blokken en damage doen en dan worden teruggestuurd naar de top van de library (het 3/3 beest gaat dood)?

Situatie 2::
Onder andere fencer clique valt aan en wordt geblokt door een 4/4 beest met flying.
1 Kan de speler met de fencer clique nadat er geblokt is en vóór damage dealen deze terugsturen naar de top of de library.
2 Kan dit na het damage dealen?

Volgens mij kan de Fencer Clique alleen worden terug gestuurd naar de top of the library als er nog geen damage is gedaan (in beide situaties nummer 1), want anders is het een beest dat op weg is naar de graveyard (deze kunnen niet worden gered door een spel of abilty).

Klopt deze redenering?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Fencer Clique

Bericht door altx »

Klopt. Nu de combat damage niet meer via de stack gaat (sinds Magic2010), kun je er niet meer op reageren.

Dus òf je bouncet Fencer Clique vóór de combat damage step, telt het aanvallende creature nog steeds als geblockt, maar doet Fencer Clique geen schade meer aan het aanvallende creature (en andersom vanzelfsprekend ook niet). Òf Fencer Clique gaat dood zonder dat je er nog iets tegen kunt doen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fencer Clique

Bericht door pi »

Ik merk dat ik als ik er niet over nadenk nog steeds op de automaat aanneem dat combat damage nog steeds de stack gebruikt, dus zo gek is de verwarring niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Fencer Clique

Bericht door jorg »

thx
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Plaats reactie