Beste mensen, bij deze mijn eerste echte Deck list.
- wat moet jouw deck doen?
''If you like teamwork (and overwhelming your opponent), you'll love the "Bound by Strength" deck. The soulbond ability lets pairs of creatures share their powers—but soulbond creatures get the benefit of their abilities only if they're paired with another creature, so it's important to put plenty of them out! ''
Samenwerkende creature victories dus. Mijn strategie is niet gericht op de instants en sorceries, ze helpen wel mee, maar ik probeer zo veel mogelijk creatures te bouwen en zodra ik een sterk genoeg ''legertje'' heb, val ik aan.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Type 1.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Angel Deck, Zombie Deck, Human Deck, Artifact-creature Deck en een Spiderdeck.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Mijn tegenstanders hebben vaak kaarten zoals Fireball, of Shock. Zodra er creatures van mij dood gaan merk ik dat ik het moeilijk vind om weer een fatsoenlijk leger te bouwen, vooral als ze mijn ''sterkere'' kaarten hebben verzwakt met damage of enchants. Ik val early game nauwelijks aan omdat ik bang ben dat mijn ''betere'' creatures dan dood gaan en ik daarna geen verdediging heb.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Wisselend. 1 op 1, Free for all, Multiplayer, noem maar op. We spelen met een groep van 6 dus ik doe het allemaal.
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Op dit moment zit ik i.v.m. vakanties wat krap en ik ga dus niet kaarten van € 15,- aanschaffen. Ik heb wel laatst Somberwald Sage voor € 3,- en Descendants' Path voor € 4,- gekocht. Ik wil niet te veel van dit soort kaarten hebben. Ik vind dit zat geld voor één kaart. Uitzonderingen kunnen er natuurlijk wel zijn.
Lands:
18x Forest
11x Island
Creatures:
1x Wolfir Avenger
1x Acidic Slime
1x Howlgeist
2x Latch Seeker
2x Llanowar Elves
2x Trusted Forcemage
1x Nephalia Smuggler
2x Wingcrafter
2x Druid's Familiar
1x Pathbreaker Wurm
2x Nightshade Peddler
2x Yew Spirit
2x Flowering Lumberknot
2x Vorstclaw
1x Borderland Ranger
2x Elgaud Shieldmate
1x Wolfir Silverheart
1x Wandering Wolf
1x Somberwald Sage
1x Geist Trappers
Sorceries:
1x Into the Void
1x Overrun
2x Lair Delve
1x Ghostform
1x Rain of Thorns
Instants:
2x Terrifying Presence
1x Psychic Barrier
2x Joint Assault
1x Fleeting Distraction
1x Natural End
1x Sheltering Word
Enchantments:
1x Grounded
1x Abundant Growth
1x Spectral Prison
1x Descendants' Path
1x Ghostly Touch
Artifacts:
1x Vanguard's Shield
Optional
Ik heb nog 3 kaarten die ik er soms wel en soms niet in heb.
1x Plummet (Stop ik er alleen in tegen het Angel deck)
1x Diregraf Escort (Stop ik er alleen in tegen het Zombie deck)
1x Natural End (Stop ik er nog een extra keer in tegen het Artifact-creature deck)
Alvast bedankt voor het meedenken,
Rotinaj.
Bound by Strength
Moderator: Admins & Moderators
Bound by Strength
Remember, remember the fifth of november...
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Bound by Strength
Is het een goede aanname dat je dus vooral veel heel erg op creatures gebasseerde decks tegenover je ziet? Wat voor ondersteuning is er verder in die decks terug te vinden? Er is zeg maar niet 1 soort 1 Angel deck of 1 soort Zombie deck, wat hebben je tegenstanders er mee gedaan?- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Angel Deck, Zombie Deck, Human Deck, Artifact-creature Deck en een Spiderdeck.
Dit is een groot probleem van op creature gebasseerde strategieen. Als er een aantal gesloopt worden valt het uit elkaar. Traditionale oplossingen zijn counterspell achtige kaarten spelen, recusie spelen animate dead of proberen zo snel te zijn dat ze de tijd niet hebben om de vervelende kaarten te spelen en mocht je dat willen bereiken voor pomp spells zoals giant growth te spelen dan kun je als backup plan gebruiken om een creature dat damage krijgt te laten groeien. Mocht dat niet werken dan is een andere soms succesvolle strategie om niet te veel creatures te spelen zodat je niet te hard geraakt kunt worden, maar dan moet je wel op de een of andere manier later in het potje zien te winnen.- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Mijn tegenstanders hebben vaak kaarten zoals Fireball, of Shock. Zodra er creatures van mij dood gaan merk ik dat ik het moeilijk vind om weer een fatsoenlijk leger te bouwen, vooral als ze mijn ''sterkere'' kaarten hebben verzwakt met damage of enchants. Ik val early game nauwelijks aan omdat ik bang ben dat mijn ''betere'' creatures dan dood gaan en ik daarna geen verdediging heb.
Decks zijn vrijwel nooit goed in zowel 1 op 1 als multiplayer. Het is waarschijnlijk handig als je een keuze maakt waar je het deck op wilt mikken.- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Wisselend. 1 op 1, Free for all, Multiplayer, noem maar op. We spelen met een groep van 6 dus ik doe het allemaal.
Mijn eerste observatie voor wat betreft het deck zelf is dat het te groot is. Zeker voor een deck dat heel erg afhankelijk is van welke kaarten je hebt is het erg belangrijk om te zorgen dat je je goede kaarten sneller pakt. Speel dus het absolute minimum aan kaarten (60). Ik zou ook als ik jou was proberen een duidelijker idee te krijgen hoe je wilt dat het deck werkt. Ik zie kaarten die juist meer voor langzame decks zijn en andere die meer voor snelle decks zijn. De barrier lijkt me sowieso geen goed idee vanwege de UU casting cost en ik zou sowieso eens goed kijken naar hoe goed je kaarten te casten zijn. Misschein is het de moeite om eens je kaarten te sorteren op casting cost. Wat je wil is meer goedkopere dan duurdere kaarten, je verwacht dus veel kaarten bij 2 en 3 mana en weinig daarboven. Voor 1 op 1 moet echt alles boven 5 mana echt verschrikkelijk goed zijn om het spelen waard te zijn. Voor multiplayer kom je met iets duurdere kaarten weg.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.