Dit is mijn leukste deck, ik heb dit deck langzaam bij elkaar gesprokkeld. Weinig ruilers bij mij in de buurt. Dus iedereen keer dat ik in Amsterdam was heb ik daar bij The Gamekeeper een paar kaarten gekocht. Budget was niet echt een probleem. Maar ik betaal op dit moment geen honderden euro's voor kaarten, ik geloof dat de duurste kaart 7 euro was. En de totaal prijs op 110 euro. Ik speel hier te weinig voor.
Ik speel dit deck casual (Vintage alles is mogelijk) tegen mijn vrienden. Mijn vrienden spelen vooral standaard decks(die door MTG zelf zijn samen gesteld), er is er 1 die ook een deck heeft gebouwd. Dat deck is nogal veel grote groene creatures met trample. Dan heeft hij nog een Angels deck met lifelink.
Zo speel ik nu:
Dit deck draait vooral om Radiant, Archangel zo sterk mogelijk te maken en de combo Dawn Elemental+Pariah gebruiken om veilig te zijn.
Vigilance houdt op dit moment veel van mijn vrienden op afstand. Dus ik speel zoveel mogelijk angels om mijn vrienden dan in een slag van het veld weg te vagen.
Doel van het deck:
Ik wil Radiant, Archangel zo sterk mogelijk maken, maar mijn tegenstanders het zo lastig mogelijk maken. Zowel Multiplayer als 1v1, met de voorkeur voor 1v1.
Problemen:
- - mana wipes
- destroy enchantments
- destroy creature.
- Langzame start
Land:
22x Plains
Creatures:
2x Akroma, Angel of Wrath
3x Radiant, Archangel
4x Voice of All
3x Angel of Mercy
4x Serra Angel
2x Dawn Elemental
2x Iona, Shield of Emeria
Spells:
2x Pariah
4x Belbe's Portal
4x Urza's Incubator
3x Humble
2x Serra's Blessing <- weg om plaats te maken voor de nieuwe kaarten.
3x Pearl Medallion
4x Shared Triumph
1x Glorious Anthem <- weg zonder een tutor is de kans klein dat deze getrokken wordt.
Aanpassingen (max. 20 euro per kaart):
2x Ghostly Prison <- houdt me veilig.
2x Batterskull <- extra punch voor radiant + lifelink.
2x Enlightened Tutor <- om kaarten sneller in het spel te krijgen.
EDIT: opmerking bij aanpassingen erbij gezet, nieuw doel voor het deck bedacht.