- Wat moet je deck doen?
Het deck moet door middel van directe schade de creatures dood schieten, zodat ik daarna kan aanvallen met sterke creatures.
- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nee, het deck is nog niet gemaakt.
- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Dit wisselt sterk, omdat ik voor dit type spel niet een vaste groep heb. De volgende decks zie ik wel eens: G/B token spawn deck, G/W elf deck ook met veel tokens, een mill deck, een Boros deck en een treefolk deck.
- Welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik speel met de denkwijze casual
Dit is een deckje voor aan de keukentafel, dus ik ben niet zozeer gebonden aan type regels.
- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Meestal 1v1, soms 1v1v1. Ik denk dat meer spelers slechter zijn voor de huidige vorm van mijn deck.
- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Kaarten van 10 euro of minder wil ik overwegen er 4 keer in te doen. Veel duurder moet het niet worden om zelfs maar 1 of 2 keer een plaatsje te geven.
Decklist
Creatures (21x):
3x karplusan wolverine
4x blood artist
4x hissing iguanar
4x blood cultist
4x wojek embermage
2x deathbringer thoctar
Spells (8x):
4x fatal blow
4x bituminous blast
Artifacts (4x):
4x basilisk collar
Enchantments (4x):
4x fists of the demigod
Land (23x):
7x swamp
4x mountain
4x tainted peak
4x dragonskull summit
4x graven cairns
B/R ping deck
Moderator: Admins & Moderators
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
B/R ping deck
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: B/R ping deck
Maakt een creature met Shroud of Hexproof je niet heel erg dood?
Ik zou zoeken naar creatures die je vaker kunt activeren ter aanvulling, denk bv Masticore. Verder moet je denk ik een manier vinden om niet al snel dood te gaan aangezien je creaures pas laat online komen. Stel je eens voor wat jij in beurt 5 in het spel kan hebben tegen een snel deck. Ik denk dat je pingers gemakkelijk alleen maar als snelheiddrempels dienst gaan doen in zo'n situatie en je het niet voor elkaar krijgt om de aanval tijdig tot stand te brengen.
Ik zou zoeken naar creatures die je vaker kunt activeren ter aanvulling, denk bv Masticore. Verder moet je denk ik een manier vinden om niet al snel dood te gaan aangezien je creaures pas laat online komen. Stel je eens voor wat jij in beurt 5 in het spel kan hebben tegen een snel deck. Ik denk dat je pingers gemakkelijk alleen maar als snelheiddrempels dienst gaan doen in zo'n situatie en je het niet voor elkaar krijgt om de aanval tijdig tot stand te brengen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: B/R ping deck
Ik had eerst typhoid rats erin zitten, maar had die vervangen voor de basilisk collars, omdat die vaker bruikbaar lijken, maar ze komen natuurlijk later op gang dan de ratjes.
De embermage zal kunnen helpen met het uitschakelen van de shroud en hexproof creatures, helemaal in combinatie met de collar.
Een andere vorm defense zit ook in de fists of the demigod, vooral samen met de hissing iguanar. Fatal blow is samen met welk creature dan ook al snel fataal voor de meeste creatures tot de rest van de pingers komt, maar ik sta natuurlijk open voor andere suggesties.
De masticore is heel leuk, makkelijker te gebruiken natuurlijk dan de meeste pingers (hoewel de deathbringer thoctar ook erg goed werkt) maar hij levert wel kaartnadeel op wat ik op dit moment niet kan opvangen.
De embermage zal kunnen helpen met het uitschakelen van de shroud en hexproof creatures, helemaal in combinatie met de collar.
Een andere vorm defense zit ook in de fists of the demigod, vooral samen met de hissing iguanar. Fatal blow is samen met welk creature dan ook al snel fataal voor de meeste creatures tot de rest van de pingers komt, maar ik sta natuurlijk open voor andere suggesties.
De masticore is heel leuk, makkelijker te gebruiken natuurlijk dan de meeste pingers (hoewel de deathbringer thoctar ook erg goed werkt) maar hij levert wel kaartnadeel op wat ik op dit moment niet kan opvangen.
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: B/R ping deck
Ga er vanuit dat een snel creature of burn gebasseerd deck rond beurt 5 kan winnen, vandaar de vraag naar wat jij in beurt 5 hebt. De Wolverine is snel, maar het is niet waarschijnlijk dat hij geblockt wordt, dus hij kon net zo goed een Mons's Goblin Raiders zijn in deze context. De Artist is zelfs nog slechter in deze situatie, een drempeltje en 1 leven er bij. De Iguanar doet tenminste 3 schade en mogelijk wat meer, dit is een relevante hoeveelheid die een snel deck mogelijk af zal remmen. De Cultist is beurt 3 niet beter dan de eerder genoemde Raiders, maar, beurt 4 kun je proberen om 2 schade er mee te doen. Ik denk dat dat te wienig is voor de meeste creatures in een snel deck, maar misschien heb je mazzel. Watchwolf is denk ik ongeveer wat je moet verwachten. Embermage gaat pas schieten in beurt 5 en dan heb je al wel heel ideaal al je land drops gemaakt. Gaat die ene damage dan veel uit maken? Misschien, ook nu weer de vraag of 2 damage genoeg is. De Thoctar is te duur, die ga je beurt 5 niet hebben.
Merk op dat de meeste creatures zelf dood moeten gaan als ze een relevante hoeveelheid schade willen doen.
Dan kunnen we daarna kijken of je spells dit veranderen. De Blow maakt een klein creature dodelijk, dit is goed, maar bedenk wel dat je 2 kaarten nodig hebt om 1 van hun te slopen. Of dit het waard is, is sterk afhankelijk van hoeveel kaarten hun creature gekost heeft om in het spel te krijgen: je zou dit niet aan de Watchwolf willen besteden. De Blast kan theoretisch net op tijd zijn en geeft je card advantage, maar meestal zul je niet 5 landjes in beurt 5 hebben. De Collar is in weze een betere Blow, geen commentaar als je deze op een pinger weet te krijgen, maar wel een beetje de vraag of je zo lang leeft. De Fists geven je creatures bonussen, maar, dit kan natuurlijk pas na je ze gespeeld hebt en dus des te duurder het creature, des te groter de kans dat dit niet uit maakt. Toch, deze kaart maakt veel van je creatures relevant, hoop alleen wel heel erg dat de tegenstander geen removal heeft, want dan zijn het weer 2 kaarten van jou voor 1 van hun.
Kijkend naar wat je hebt zie ik je wel genoeg in de weg van een snel deck kunnen leggen om het te vertragen tot een beurt 6 of 7 win, maar, ik zie niet echt hoe je het daadwerkelijk kunt stoppen. Als je ze namelijk in een situatie wilt krijgen waar je pingers gebruikt kunnen worden om beesten zoals de wolf dood te maken dan moet je ze niet gebruikt hebben om de tegenstander af te remmen.
Wat ik denk dat je deck nodig heeft is een manier om een vroege aanval te stoppen. Misschien een simpele Earthquake, of een Anger of the Gods, die je eventueel nog aan kan vullen als je wel een pinger online hebt. In ieder geval liefst een kaart die je ook flink wat card advantage gaat kunnen geven. Dat zou je genoeg tijd moeten geven om creatures in het spel te krijgen die jouw strategie uit gaan voeren.
Ik hoop dat zo duidelijker is waar ik een probleem zie? ik zie jouw genoemde kaarten simpelweg niet afdoende het probleem oplossen.
De Masticore was een voorbeeld, Olivia Voldaren is een andere optie.
Merk op dat de meeste creatures zelf dood moeten gaan als ze een relevante hoeveelheid schade willen doen.
Dan kunnen we daarna kijken of je spells dit veranderen. De Blow maakt een klein creature dodelijk, dit is goed, maar bedenk wel dat je 2 kaarten nodig hebt om 1 van hun te slopen. Of dit het waard is, is sterk afhankelijk van hoeveel kaarten hun creature gekost heeft om in het spel te krijgen: je zou dit niet aan de Watchwolf willen besteden. De Blast kan theoretisch net op tijd zijn en geeft je card advantage, maar meestal zul je niet 5 landjes in beurt 5 hebben. De Collar is in weze een betere Blow, geen commentaar als je deze op een pinger weet te krijgen, maar wel een beetje de vraag of je zo lang leeft. De Fists geven je creatures bonussen, maar, dit kan natuurlijk pas na je ze gespeeld hebt en dus des te duurder het creature, des te groter de kans dat dit niet uit maakt. Toch, deze kaart maakt veel van je creatures relevant, hoop alleen wel heel erg dat de tegenstander geen removal heeft, want dan zijn het weer 2 kaarten van jou voor 1 van hun.
Kijkend naar wat je hebt zie ik je wel genoeg in de weg van een snel deck kunnen leggen om het te vertragen tot een beurt 6 of 7 win, maar, ik zie niet echt hoe je het daadwerkelijk kunt stoppen. Als je ze namelijk in een situatie wilt krijgen waar je pingers gebruikt kunnen worden om beesten zoals de wolf dood te maken dan moet je ze niet gebruikt hebben om de tegenstander af te remmen.
Wat ik denk dat je deck nodig heeft is een manier om een vroege aanval te stoppen. Misschien een simpele Earthquake, of een Anger of the Gods, die je eventueel nog aan kan vullen als je wel een pinger online hebt. In ieder geval liefst een kaart die je ook flink wat card advantage gaat kunnen geven. Dat zou je genoeg tijd moeten geven om creatures in het spel te krijgen die jouw strategie uit gaan voeren.
Ik hoop dat zo duidelijker is waar ik een probleem zie? ik zie jouw genoemde kaarten simpelweg niet afdoende het probleem oplossen.
De Masticore was een voorbeeld, Olivia Voldaren is een andere optie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: B/R ping deck
Bedankt voor de tips, Pi. Sorry voor mijn late reactie.
De wolverine is in mijn deck een betere optie dan een vanilla goblin als je het mij vraagt. Ik wil niet zeggen dat hij veel beter is, maar hij heeft dezelfde abilities, er is geen affinity met Goblins en als hij de kans krijgt aan te vallen dan heeft hij een extra. Wellicht is de goblin arsonist een betere optie omdat hij in 99% van de gevallen hetzelfde doet als de wolverine maar ook nog als hij zelf blocked.
Een mass damage effect zou wel handig zijn ja, maar dan denk ik dat een effect dat alleen op creatures richt beter is, aangezien je er vanuit gaat dat ik eerst zal moeten incasseren.
Masticore en Olivia hebben beide ook een 4 mana cost, het enige voordeel van hen tegenover de embermage is in mijn opinie hun grotere body, maar misschien zie ik dat verkeerd?
De wolverine is in mijn deck een betere optie dan een vanilla goblin als je het mij vraagt. Ik wil niet zeggen dat hij veel beter is, maar hij heeft dezelfde abilities, er is geen affinity met Goblins en als hij de kans krijgt aan te vallen dan heeft hij een extra. Wellicht is de goblin arsonist een betere optie omdat hij in 99% van de gevallen hetzelfde doet als de wolverine maar ook nog als hij zelf blocked.
Een mass damage effect zou wel handig zijn ja, maar dan denk ik dat een effect dat alleen op creatures richt beter is, aangezien je er vanuit gaat dat ik eerst zal moeten incasseren.
Masticore en Olivia hebben beide ook een 4 mana cost, het enige voordeel van hen tegenover de embermage is in mijn opinie hun grotere body, maar misschien zie ik dat verkeerd?
Work is the curse of the drinking class
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: B/R ping deck
Je gaat een beetje in op details, probeer eens meer naar het algemene beeld dat ik probeer te scheppen te kijken. Ik gebruik namelijk kaarten als voorbeelden, niet zo zeer dat dat nou net degenen zijn die je zou moeten spelen. Tuurlijk is de Arsonist een betere optie en Frostling of Mogg Fanatic zou je ook kunnen overwegen, maar de strekking was meer dat er min of meer een gat in je strategie zit. Een behoorlijk groot gat aangezien snel zijn een zeer vaak toegepaste taktiek is. Er is wel eens als goldfish test gesuggereerd om aan te nemen dat je tegenstander met iets als een Scryb Sprites en een Hill Giant begint en elke beurt blind aanvalt en dan te kijken of je deck dat hebben kan (de meeste snelle decks gaan ergere dingen in het spel hebben, maar beginnen niet met 4 power in beurt 1).
Natuurlijk kun je beter een Earthquake effect gebruiken dat niet jezelf schade doet, er zijn tientallen opties, Earthquake is alleen de meest bekende, dus daarom noem ik die. Ik ga er van uit dat je zelf Gatherer of Manabase of zo kunt gebruiken om de optie te vinden die het best binnen jouw wensen voor het deck past. Anger of the Gods was sowieso al een suggestie die alleen schade op creatures doet, die noemde ik omdat het het nieuwste effect in die buurt is en omdat ik bang zou zijn dat Pyroclasm te weinig schade doet.
De Embermage tapt en doet daarna niets meer. Je deck moet het duidelijk hebben van de latere beurten, wanneer de schade die je doet waarschijnlijk eerder beperkt wordt door het aantal beesten die schade kunnen doen dan door hoeveel mana je hebt. Overigens was mijn punt meer het herhaaldelijk schade kunnen doen en was ik het niet per se als vervanging van de Embermage aan het suggereren (eerder als vervanging voor de Thoctar: 6 mana betekent dat je gemiddeld rond beurt 9 pas genoeg mana hebt om hem te casten, wat erg laat is). Ik zou alleen eerst kijken naar hoe je snelle decks gaat kunnen stoppen voordat je gaat overwegen een Masticore of Olivia toe te voegen, dat is namelijk een veel belangrijker punt en het zou goed kunnen dat je de ruimte gewoon niet hebt.
Natuurlijk kun je beter een Earthquake effect gebruiken dat niet jezelf schade doet, er zijn tientallen opties, Earthquake is alleen de meest bekende, dus daarom noem ik die. Ik ga er van uit dat je zelf Gatherer of Manabase of zo kunt gebruiken om de optie te vinden die het best binnen jouw wensen voor het deck past. Anger of the Gods was sowieso al een suggestie die alleen schade op creatures doet, die noemde ik omdat het het nieuwste effect in die buurt is en omdat ik bang zou zijn dat Pyroclasm te weinig schade doet.
De Embermage tapt en doet daarna niets meer. Je deck moet het duidelijk hebben van de latere beurten, wanneer de schade die je doet waarschijnlijk eerder beperkt wordt door het aantal beesten die schade kunnen doen dan door hoeveel mana je hebt. Overigens was mijn punt meer het herhaaldelijk schade kunnen doen en was ik het niet per se als vervanging van de Embermage aan het suggereren (eerder als vervanging voor de Thoctar: 6 mana betekent dat je gemiddeld rond beurt 9 pas genoeg mana hebt om hem te casten, wat erg laat is). Ik zou alleen eerst kijken naar hoe je snelle decks gaat kunnen stoppen voordat je gaat overwegen een Masticore of Olivia toe te voegen, dat is namelijk een veel belangrijker punt en het zou goed kunnen dat je de ruimte gewoon niet hebt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.