- Klopt bovenstaande interpretatie?
- Stel dat een Genesis Wave een land en een Wild Growth in het spel brengt. Mag de Wild Growth op dat land gelegd worden?
- Stel dat een Genesis Wave een Eternal Witness en een Primal Command laat zien. De Witness komt in het spel, de Command gaat naar de graveyard. Mag je de witness de Primal Command uit de graveyard
laten halen? - Stel dat een Genesis Wave een Eternal Witness en een Nykthos, Shrine to Nyx laat zien. Er lag al een Nykthos op tafel - tapped. Bij het resolven van de Genesis Wave laat je de tapped Nykthos sneuvelen (nieuwe legend rule - stated based effect). Daarna gaat de triggered ability van de Witness op de stack en haal je de Nykthos terug naar je hand. Correct?
Genesis Wave complicaties
Moderator: Admins & Moderators
- wizardofoss
- Adept
- Berichten: 217
- Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
- Locatie: Oss
Genesis Wave complicaties
Wat ik begrijp van Genesis Wave is dat alles tegelijk in het spel komt, stated based effect worden afgehandeld, dan triggered abilities op volgorde naar keuze. De permanents die tegelijk in het spel komen "zien" elkaar ook, bijvoorbeeld relevant bij Essence Warden. Ik heb nu de volgende vragen:
Re: Genesis Wave complicaties
1) Ja. Denk er alleen aan dat alles weliswaar tegelijk in het spel komt tijdens het resolven van Genesis Wave, maar dat state-based actions pas gecheckt worden en triggers pas op de stack gaan na het resolven.
2) Wild Growth mag niet op het land gelegd worden, want voordat de permanents de battlefield binnenkomen moet je zeggen op welk landje je Wild Growth wilt leggen. Dat landje ligt er nog niet, dus daar kun je hem niet op leggen.
3) Tegen de tijd dat je een target voor de trigger van Eternal Witness aan moet wijzen (als de trigger op de stack gaat), ligt Primal Command inderdaad al lang en breed in de graveyard en is dus een legal target.
4) Ja, ook hier ligt Nykthos, Shrine to Nyx al in de graveyard op het moment dat je het target voor de trigger van Eternal Witness aan moet wijzen. Overigens laat je hem dus niet sneuvelen bij het resolven van Genesis Wave, maar vlak daarna bij het checken van state-based actions. En zoals gezegd gaan daarna triggers pas op de stack. En pas als de triggers op de stack gaan, moet je de targets ervoor aanwijzen.
2) Wild Growth mag niet op het land gelegd worden, want voordat de permanents de battlefield binnenkomen moet je zeggen op welk landje je Wild Growth wilt leggen. Dat landje ligt er nog niet, dus daar kun je hem niet op leggen.
3) Tegen de tijd dat je een target voor de trigger van Eternal Witness aan moet wijzen (als de trigger op de stack gaat), ligt Primal Command inderdaad al lang en breed in de graveyard en is dus een legal target.
4) Ja, ook hier ligt Nykthos, Shrine to Nyx al in de graveyard op het moment dat je het target voor de trigger van Eternal Witness aan moet wijzen. Overigens laat je hem dus niet sneuvelen bij het resolven van Genesis Wave, maar vlak daarna bij het checken van state-based actions. En zoals gezegd gaan daarna triggers pas op de stack. En pas als de triggers op de stack gaan, moet je de targets ervoor aanwijzen.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- wizardofoss
- Adept
- Berichten: 217
- Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
- Locatie: Oss
Re: Genesis Wave complicaties
Bedankt altx voor je uitleg. Ik heb nog een aanvullend vraagje: in mijn deck kan Genesis Wave ook Lightning Greaves in het spel brengen, samen met bijvoorbeeld een Arbor elf, voyaging satyr, primeval titan. Kan ik nu deze 3 creatures om de beurt haste geven mbv de Lightning Greaves, waarbij ik de elf een forest laat untappen, de satyr mijn Nykthos laat untappen en tot de slot de titan laat aanvallen?
Ik zou niet weten waarom niet maar het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, daarom zou bevestiging prettig zijn...
Ik zou niet weten waarom niet maar het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, daarom zou bevestiging prettig zijn...
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Genesis Wave complicaties
Dat kun je doen, zo werkt Magic: als er niets is dat het tegenspreekt dan kan het (mits het binnen de regels valt) .
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Re: Genesis Wave complicaties
Wat bijna vanzelfsprekend niet kan (maar is ook wel eens verwarring over), is om ze alle drie te laten aanvallen, want je kunt er maar 1 haste geven. Haal je Lightning Greaves weg, dan heeft hij geen haste meer. Verder is je enige beperking dat equippen op sorcery speed gaat, maar zoals Pi ook terecht aangeeft, werkt het prima.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- wizardofoss
- Adept
- Berichten: 217
- Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
- Locatie: Oss
Re: Genesis Wave complicaties
Inderdaad maar 1x haste, daar ging ik al vanuit. Pi en Altx bedankt weer voor jullie snelle en heldere respons.