Een goede vriend van me en fervent MTG speler heeft besloten om 5 jaar naar een boeddhistisch klooster te gaan. Hij heeft mij gevraagd om zijn collectie te catalogiseren en te verkopen, dus bij deze.
Het gaat alleen om de top kaarten uit de collectie omdat ik niemand wil lastigvallen met bulk om te behangen. Er zitten uncommons en commons bij, maar eigenlijk alleen de kaarten die nice zijn.
De kaarten komen voornamelijk uit:
- 5th
- Avacyn Restored
- Dark Ascension
- Innistrad
maar ook uit Scars of Mirrodin, Gatecrash, Return to Ravnica, M12 & M13 en Mirrodin Besieged. Alle kaarten zijn gesleeved, met uitzondering van Sylvan Library. Die is gebruikt.
Het gaat om [-65 mythics (1 foil) onder andere :
Geist of Saint Traft
Domri Rade
Craterhoof Behemoth
Entreat the Angels
Ral Zarek
Consecrated Sphinx
Blightsteel Colossus
Thrun, the Last Troll
Bonfire of the Damned
Sorin, Lord of Innistrad
Garruk Relentless
Ajani, Caller of the Pride
Angel of Serenity
Akroma’s Memorial
Primordial Hydra
Gideon Jura
Vraska the Unseen
Prime Speaker Zegana
Gideon, Champion of Justice
Nicol Bolas, Planeswalker
Chandra, the Firebrand
Havengul Lich
Vorapede
Drogskol Reaver
Armada Wurm
Misthollow Griffin
Balefire Dragon
Mikaeus, the Lunarch
Elbrus, the Binding Blade
Angelic Overseer
Moonveil Dragon
Reaper from the Abyss
Serra Avatar
Beguiler of Wills
Tree of Redemption
Mindslaver
Primal Surge
Grimoire of the Dead
Skaab Ruinator
Essence of the Wild
Helvault
MirrorMad Phantasm
Descent into Madness
-243 uncommons (21 foils) onder andere:
Blood Artist
Animate Dead
Boros Charm
Rancor
Acidic Slime
BurningTree Emissary
Invisible Stalker
Spirit Mantle
Dispatch
Wash Out
Lingering Souls
Vampire Nighthawk
GhorClan Rampager
Fog Bank
Reliquary Tower
Azorius Charm
Augur of Bolas
Ashnod’s Altar
Pyroblast
Shatterstorm
Tormod’s Crypt
-98 commons (33 foil) onder andere
Sleight of Hand
Dark Ritual
Delver of Secrets
Ponder
Counterspell
Preordain
Shadowborn Apostle
Nature’s Lore
Tragic Slip
Mind Sculpt
Faithless Looting
Mana Leak
Murder
Galvanic Blast
Ik kan een lijst met precies elke kaart aanleveren, maar hierboven staan eigenlijk de toppers. Ik verkoop alleen de hele collectie, en dat alles voor € 1250,-.
Ok, ik denk dat je daarmee nog erg aan de hoge kant zit, maar het aangeven van dubbelen maakt natuurlijk erg uit en laat het er al wat realistischer uit zien. Punt is dat Nedermagic al aan de hoge kant zit kwa prijzen, het is niet gek om daar nog wel 20-25% onder te vinden bij andere winkels en dan kun je specifiek kopen wat je zoekt. Als iemand een verzameling overneemt neemt die persoon er ook een hoop bij dat hij of zij helemaal niet zoekt en heeft die persoon er werk van om daar weer vanaf te komen. In ruil daarvoor verwacht diegene een aardige korting.
Voor wat je hebt laten zien heb ik moeite om veel meer dan 500 euro aan waarde te vinden. Dit verschil kan komen door het kijken naar Nedermagic prijs als basis, doordat niet alles vermeld is of door een verkeerde inschatting van wat haalbaar is bij een verkoop van een collectie. Voor wat betreft dat laatste: er zijn veel mensen die collecties weg doen en zeker voor wat duurdere collecties niet al te veel mensen die ze kopen. Het is dus meer de koper die de prijs bepaald, want die kan ook gewoon op de volgende, lager geprijsde, collectie wachten.