Wit en heel effectief ...

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Wit en heel effectief ...

Bericht door bastial fury »

Bij deze een leuk en goedkoop deckje dat het verassend vaak haalt tegen de zwaardere monoblackjes en zo ... :)

4x Beloved Chaplain
4x Reslilient Wanderer
4x Prismatic Strands
4x Serra's Embrace
4x Unquestioned Authority
4x Ancestor's Chosen
4x Disenchant
2x Reprisal
4x Chastise
4x Shelter
2x Divine Sacrament
1x Glorious Anthem
24x Plains


Als iemand nog suggesties heeft voor verbeteringen (het is nog wel een beetje traag in dit format) dan hoor ik die natuurlijk graag.

Groet,

Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Oh, tegen de wat zwaardere mono-zwartjes ook?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar natuurlijk, die kunnen de life gain van de chosen's met geen mogelijkheid aan, er zijn maar een beperkt aantal corrupt die je kunt spelen hoor, en een shade is natuurlijk makkelijk op te vangen als je een protection from black beest hebt.

Maar okee, einde ironie nu, da's beetje flauw. Persoonlijk zou ik denken dat een serieus mbc deck (mono black control) meer dan genoeg kan tegen je deck. Het zou me zelfs niet verbazen als zo'n deck meer dan 75% van de potjes wint omdat het zonder al te veel moeite je beestjes kan slopen (denk aan mutilate, innocent blood en chainer's edict, om maar wat te noemen, bedenk ook dat deze beter worden wanneer mbc zijn mirari heeft liggen).

Als tip voor je deck zou ik je aan willen raden om vooral meer beesten te spelen, je hebt namelijk flink wat dingen die wat met je beesten doen (serra's embrace, shelter, divine sacrement en glorious anthem om er een paar te noemen), maar eigenlijk veels te weinig creatures om hier werkelijk wat aan te hebben.

Als persoonlijke tip zou ik je aan willen raden niet te veel te claimen dat een deck het kan winnen van een bepaald ander soort deck, zonder tegen tenminste alle mogelijke varianten van dit deck gespeeld te hebben. Als jij claimt het tegen mono black te halen dan heb ik zoiets van huh, okee, waren suicide black, nether void en mask-naught niet ook mono-black? (dit zijn type 1 decks die behoren tot de betere in type 1, van de laatste bestaan geloof ik ook niet mono-zwarte versies) Maar zowiezo, je zegt dus eigenlijk een goeie kans te hebben tegen elk deck dat als enige kleur zwart heeft, tsja, da's wel een heel veel omvattende uitspraak, ik zou mij daar gewoonlijk echt niet aan wagen.

Ik hoop je iets geholpen te hebben,

mazzel

pi

p.s. komt allen mee draften op 16 februari!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Oei oei oei ... niet te serieus over mijn uitspraak inzake het monoblack gebeuren.... 8O het is me alleen opgevallen (terecht of niet) dat ik met dit deck gewoonlijk wat vaker win dan met de andere decks die is speel.
Daarnaast heeft het mijn aandacht getrokken dat die overwinningen vaak tegen een monozwart deck plaatsvinden.

Aldus...

En ja, ik wil wel mee gaan draften...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Is het je ook opgevallen dat in al die gevallen een groen deck meespeelt dat het tempo bepaalt?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie