Oy,
welkom op het forum!
Anyway, als je nog niet zo veel hebt zou ik je aanraden om op internet te gaan zoeken naar iemand die zijn hele verameling weg doet. Dit is waarschijnlijk veel goedkoper dan simpelweg pakjes opentrekken. Een goeie plek om dit soort mensen te vinden is
www.marktplaats.nl . Let wel op dat je niet te veel betaald, veel van de verzamelingen die aangeboden worden zijn nog best duur, met een beetje geduld kun je een veel betere deal maken. Misschien is het een idee om als je echt geinteresseerd bent in een verzameling hier even een linkje te posten, en dan te vragen of de prijs goed klopt met wat je terug krijgt.
Als je echt per se pakjes wil kopen dan wil ik je in ieder geval aanraden om pakjes van een nieuwe set te kopen (odeysey/torment/judgement/onslaught/legions/scourge/7th edition), dit omdat deze kaarten over het algemeen gewilder zijn bij anderen, waardoor je beter kunt ruilen. (ik wil niet beweren dat er in oudere sets niet nog gewildere kaarten kunnen zitten, maar over het algemeen is het zo dat je van pakjes die nu nog in de winkel liggen de nieuwere pakjes het beter doen op de ruilmarkt, tenzij je echt geluk hebt en wel een erg dure rare uit zo'n oud pakje weet te vissen, maar de kans daarop is gewoon kleiner).
Misschien is het handig om even te posten waar je ergens woont, want misschien is er wle iemand op het forum hier die in de buurt woont, zodat jullie een keer af kunnen spreken om een keer een paar potjes te spelen, en misschien dta die persoon dan ook wat uitleg kan geven.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben, veel succes verder,
mazzel
pi