Power Puzzel

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Power Puzzel

Bericht door David »

Power Puzzel
In het kort:
Maak in je eerste beurt een zo sterk mogelijk creature.

Regels:
- Je maakt een deck van maximaal 20 kaarten. (alle type 1 legal kaarten zijn toegestaan en mogen allemaal (ook restricted kaarten) 4 keer gebruikt worden, ook is Scourge toegestaan, basic land mag zo vaak je wilt)
- Je claimt een getal, dit is je score.
- Beschrijf hoe je eerste beurt verloopt. Aan het eind van deze beurt moet je een creature hebben met een power van ten minste je score.
- Alles wat random is mag je zelf bepalen, met inbegrip van maar niet beperkt tot de volgorde van je deck aan het begin, de volgorde van je deck na eventueel schudden, de uitkomst van coin flips en dice rolls.
- Je krijgt een hand van 7 kaarten en mag niet pakken in je draw-step. Wel mag je zo vaak een muligan nemen als je wilt.
- Er moet een score zijn die je niet met je deck zou kunnen halen. Je mag zogenaamd geen 'oneindige' power kunnen krijgen.
- Er is een spell range van 0. Dwz dat je niet merkt of je een tegenstander hebt.

Let op:
- Aan het eind van je eerste beurt is het afgelopen ook al heb je een Time Walk gespeeld of iets dergelijks.
- Je mag ook formules gebruiken om je score aan te geven.
- Je hoeft de kaarten niet te hebben, het gaat om een denkbeeldig deck. Iedereen mag met vier Black Loti spelen :-)

Ik weet nu al dat ik dingen vergeten ben dus zeg het vooral als je ergens mee zit.

Laten we afspreken dat we pas over 3 weken (op vrijdag 11 juli) onze oplossingen bekend maken. Wel is het het leukst als iedereen mailt wat zijn score is zodat we een klassementje bij kunnen houden. (3 weken is veel te lang maar ik ben het ook wel met pi eens dat we jullie ff de tijd moeten geven.)

Tussenstand:
GForce 7 * 2 ^ 100000
David: 10^5000
Pi : 135683

^: machtsverheffen

(heeft iemand een idee hoe ik dit beter kan formatten? als html aan stond kon ik het in een tabel zetten en met

Code: Selecteer alles

 komt er zo'n lelijk blok omheen)[/color]

succes,
David en Pi

ps Ik wil wel een voorbeeld geven maar ik wil niet te snel de lol eraf halen. Zeg het ff als je een voorbeeld wil dan weet ik dat men daarop zit te wachten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik claim 3!

:) ben nog niet goed wakker.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je staat nu wel tweede :-) Is het een olifant? Of wil je dat niet verklappen?

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Dus je mag niet infinate gaan?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

correct
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

wow k snap er niet veel van.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wat snap je niet? De regels of de score?
Heb je deze site al bekeken? Het is een soort gelijke puzzel waar je met 2 decks van 10 kaarten zo veel mogelijk levens moet halen?

David

ps Er zit een typo in je syg: malleable
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klein voorbeeldje:

speelt black lotus, sact, speelt illusionary mask, speelt phyrxian dreadnought via mask. Draait dreadnought om. Je hebt nu een 12/12 beest, speelt black lotus 2, sact, speelt 3x berserk op de dreadnought (12-24-48-96) je hebt nu een 96/12 phyrexian dreadnought in je eerste beurt. Je score is nu 96.

Vergeleken met david zijn score is dat natuurlijk nog niet erg hoog, maar het is een beginnetje. Wanneer je hogere scores wilt halen is het vooral een idee om te kijken naar het gebruiken van de rest van het deck, door een yawgmoth's bargain te spelen zou je je levens om kunnen zetten in kaarten. Extra kaarten betekent extra vergroting waarschijnlijk. Verder wil je waarschijnlijk wel een loopje in je combo hebben, alleen eentje die je niet oneindig vaak kunt spelen (maar slechts 20 keer of zo, elke keer dat je de loop doet gaat er een leven bij je af, of beter 1 op de heel veel keer loopen verlies je een keer een leven)

Ik claim 96!

mazzel

pi

p.s. jep, een zekere olifant
p.p.s. Ik geef toe dat de uitleg op de andere site een paar keer lezen eist voor je 'm goed door hebt
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

kan k dat ook doen met tribal unity en mounstous growth ofzo ???
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als jij zou willen.

Meestal zijn er alleen wel betere opties dan die jij nu noemt.

Vergeet niet dat je een deck moet verzinnen en dat je het niet in werkelijkheid hoeft te bouwen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Vergeleken met david zijn score is dat natuurlijk nog niet erg hoog,
Dat valt best mee hoor. Jij beschrijft vrij precies wat ik doe met mijn huidige score. Een paar reclaims en feldon's canes en het lukt wel om 40 keer een berserk te spelen.

Je kunt iig beter iets doen met verdubbelen dan met +4/+4... Net zoals ik bij die levens puzzel Saproling Symbiosis gebruikte om het aantal beestjes te verdubbelen.

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Hmm ik denk iets met hatred, 4 x berserk, 4 x surge of strehngt en dat dan mirarién. Moet ik wel mana in het zwembad hebben, maar ja.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je kunt bijvoorbeeld een combo maken om onbeperkt mana te krijgen als je maar zorgt dat je dan niet een enrage erbij hebt zitten ofzo. Als de rest van je combo maar eindig vaak gedaan kan worden komt het toch nog goed...

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mana blijft ook de uitdaging waar ik tegenop loop, maar dat is juist de uitdaging, niemand zei dat het makkelijk zou zijn. Mits ik de mana rond kan krijgen denk ik dat ik over David zijn score van het moment heen kan komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Een paar kaarten is genoeg om alle mana te maken die je nodig hebt. Het lastigst vind ik altijd om niet in een onwenselijke oneindige combo te landen. Zo had ik iets bedacht met Serra Avatar en Angelic Chorus maar uiteindelijk bleek ik daarmee onbeperkt veel levens te kunnen krijgen waardoor de power natuurlijk ook niet begrends blijft...
Inderdaad is het in het begin lastig om je combo opgang te krijgen en wil de mana dan nog wel eens een probleem zijn, vooral omdat je er niet te veel kaarten aan wilt verspillen.

David

hint: Eureka
Plaats reactie