Power Puzzel

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik trek bij deze mijn bod in.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Zal ik je vorige bod terugzetten?

David
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Nee ik bedoel dat ik helemaal niet emer mee doe met de contest.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Waarom?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Persoonlijke redenen. Ik vind dat iedereen een gelijke kans moet hebben en dat is nu niet. Ik heb hierover ook geen zin om in discussie te gaan.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik kan bij deze iig 135683 claimen, maar ik moet echt nog even verder kijken voor ik met zekerheid een hoger getal wil noemen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ideetje voor de volgende puzzel:
De winnaar van deze puzzel post over 3 weken zijn deck zonder uitleg en de anderen moeten proberen daar zo veel mogelijk levens mee te maken. Dit keer is het wel toegestaan om 'oneindig' te halen. Als dat lukt heeft de winnaar alsnog verloren :-)

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

David, ik snap echt niet wat je hier bedoeld. Stel ik win hier een puzzel waarbij ik een zo groot mogelijk creature moet maken, en dan gaan anderen proberen met datzelfde deck proberen oneindig levens te halen en dan heb ik ineens alsnog deze puzzel verloren???

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Sorry, ben een beetje in de war. Deze puzzel haalt allemaal herinneringen aan de vorige naar boven. Ik bedoelde natuurlijk:

De winnaar van deze puzzel post over 3 weken zijn deck zonder uitleg en de anderen moeten proberen daamee een zo groot mogelijke power te maken. Dit keer is het wel toegestaan om 'oneindig' te halen. Als dat lukt heeft de winnaar alsnog verloren :-)

Het idee is dat het van veel dingen uit maakt in welke volgorde je ze speelt en het leek me leuk om te kijken wie dat het effecientst doet. Het gaat dan niet zo zeer om het getal zelf want meestal zie je zo wel dat een volgorde inderdaad beter werkt dan een andere. Tijdens dat process kun je gelijk controlleren of iemand een geldig deck heeft gemaakt en als dat niet zo was dan heeft ie alsnog verloren.

Snap je het nu wel?

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jep, gesnapt.

Nou _weet_ ik dat er geen oneindige loop in mijn deck zit, maar goed, iedereen mag het natuurlijk proberen om er daar in eentje te vinden. ;) :P

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tot mijn grote spijt heb ik een trieste mededeling: ik heb mijn deck niet werkend kunnen krijgen ivm weinig tijd/onmogelijke combo/vul maar een ander excuus in. Dit vind ik erg vervelend, maar helaas, nu weinig meer aan te doen. Ik wou voor wie zin heeft nog een beetje te puzzelen hier posten wat ik verzonnen had, misschien dat iemand met meer tijd dan ik op het moment het voor elkaar kan krijgen om de boel alsnog werkend te krijgen.

Het idee:

2 warbreak trumpeter
1 mana echoes
1 equilibrium
1 brightstone ritual
2 timetwister
1 tolarian academy
1 storm cauldron
1 fastbond

Uitgegaan van dat je je combo op kan starten is dit de bedoeling: maak blauwe mana via fastbond/storm cauldron/academy, hier ga je uiteindelijk aan dood. Maak heel veel kleurloze mana via echoes/trumpeters/equilibrium. Loop de ritual en wat je verder nog nodig hebt via de twisters.

Dingen die je zeker nog nodig hebt: een mogelijkheid om 1 beest te maken die heel groot is, opties zijn oa beast of burden, reckless one, coat of arms, goblin sledder of mogg raider.

Het probleem is het in het spel krijgen van de combo in combinatie met genoeg mana hebben om 'm te starten. Wat je nodig hebt is namelijk 2 rooie mana en 6 kleurloos om uberhaupt mana winst te krijgen, waarna je ritual speelt, wat mana creerd en dan de timtwister loop gaat moeten doen om de ritual weer terug te krijgen.

veel succes voor wie er nog wat mee wil doen, verbaas me, en sorry dat ik geen oplossing heb voor mijn eigen contest.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

He, ik zie dat de puzzel inderdaad alweer 'afgelopen' is. Ik heb er al een tijdje niet meer aan geknutseld maar mijn laatste complete deck lijkt erg op jouw idee. Verder heb ik het met Stef nog gehad over wat ideeen van hem en als hij die in een deck stopt heeft hij duidelijk het grootste creature. Ik zal hem straks ff vragen of hij hier wat ideeen wil posten.

Mijn deck:

Black Lotus
Black Lotus
Eureka
Mana Echoes
Siege-Gang Commander
Yawgmoth's Bargain
Equilibrium

Warbreak Trumpeter
Warbreak Trumpeter
Brightstone Ritual

Thran Forge
Tolarian Academy
Scrivener

Feldon's Cane
Blood Vassal
Mortuary
Onyx Talisman

Folk Medecin
Enrage

1 vrij slot

Speel 2 Black Lotus en sac voor ggg rrr
Speel Eureka voor gggr en leg Mana Echoes, Siege-Gang Commander, Yawgmoth's
Bargain en Equilibrium neer. Je kunt nu 16 mana krijgen uit de mana Echoes.
Betaal 13 levens om de rest van je deck te pakken.
Speel de Warbreak Trumpeter gemorphd en unmorph hem voor 6 tokens (66 mana)
Speel nu de Brightstone Ritual voor 11 rode mana.
Ga nu herhaaldelijk de Warbreak Trumpeters morphen en bouncen met Equilibrium.
Je gebruikt steeds al je kleurloze mana en krijgt veel meer terug voor de Mana
Echoes. Iedere keer kost het een rode mana.
Als de rode mana op is speel je Thran Forge en maak je al je creatures Artifact
(je hebt genoeg kleurloze mana uit de Mana Echoes). Dan speel en tap je
Tolarian Academy en speel je een Scrivener om de Brightstone Ritual terug te
halen. Je maakt een hele berg rode mana en gaat heeel vaak weer de Trumpeter
morphen.
Steeds als de rode mana bijna op is bounce je een keer de Scrivener en haal je
de Brightstone Ritual op.
Na een tijdje is de blauw mana op en kun je niet meer de Scrivener spelen.
Nu gebruik je de Feldon's Cane om de Eureka en Black Loti terug te halen. Je
speelt de Eureka en legt de Mortuary, Blood Vassal en Onyx Talisman neer.
Je kunt de Blood Vasal sacricen voor 2 zwarte mana en pakken voor een leven en
spelen voor 1 zwarte mana (kleurloze heb je toch veel meer). Dan kun je je Onyx
Talisman gebruiken om de Tolarian Academy te untappen en je voriger loops weer
heel vaak te doen.
Af en toe moet je je Blood Vasal saccen en pakken (voor een leven) en spelen om
de Academy te untappen. Dit kost steeds een leven en na een tijdje zijn je
levens dus op. Dan speel je een Folk Medicine (je had nog 4 groene mana van de
Black Loti nadat je Eureka voor de tweede keer speelde). Dan begint alles weer
opnieuw maar dan veel vaker. Als de levens op zijn kun je de Folk Medicine
terug halen en spelen maar dat kost weer een groene mana.
Als alle groene, zwarte en blauw mana op is en je nog 1 rode mana hebt speel je
een Enrage op een van je beestjes.

Er is nog 1 slot vrij en er kan ook nog wel een Trumpeter uit dus er zijn
nog mogelijkheden om het beter te maken.

groeten,

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je weet dat je niet een trumpeter zichzelf kan laten bouncen met equilibrium, en dat ie ook niet door een van zijn tokens gebounced kan worden? Ik denk dat 2 trumpeters wel nodig is.

Ik zou trouwens stream of life ipv folk medicine overwegen omdat je heel veel meer mana dan creatures hebt.

In ieder geval een leuke creatie! Vooral thran forge met academy vind ik erg origineel, dat ik die zelf niet tegen ben gekomen, hoewel het wel een zogenaamde "win more" kaart was geweest dan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Oy,

je weet dat je niet een trumpeter zichzelf kan laten bouncen met equilibrium, en dat ie ook niet door een van zijn tokens gebounced kan worden? Ik denk dat 2 trumpeters wel nodig is.
Je kunt de trumpeter de commander laten bouncen en vice versa. Dit kost wel drie keer zo veel rode mana maar als je met de extra kaart genoeg slots hebt voor een extra 'loop' is dat het ruimschoots waard.
pi schreef: Ik zou trouwens stream of life ipv folk medicine overwegen omdat je heel veel meer mana dan creatures hebt.
De hoeveelheid mana is ongeveer het kwadraat van het aantal creatures. Dit lijkt veel maar het scheelt 1 rode mana. Dit is 'niets' als je weet hoe vaak er een rode mana gebruikt wordt in het hele proces.
Maar je hebt gelijk dat het iets effecienter is. Je moet alleen niet vergeten om ook mana over te houden om weer verder te gaan met de trumpeter.

David
Stef

inzending

Bericht door Stef »

Jaaaa, puzzel afgelopen, maar dat voelt lang niet als zo'n opluchting als de vorige keer. Eigenlijk denk ik dat ik gewoon verder ga, met het grotere broertje van deze (type 1 legaal deck, 60 kaarten exact, 1 opponent, jij mag beginnen, criterium = aantal levens dat je tegenstander verliest voordat hij aan de beurt is)

Maar goed, hier dan mijn deck. Thran Forge hadden we afzonderlijk van elkaar bedacht, trumpeteer bouncen bleek wel iets handiger dan mogg infestation (ik had Davids deck al vorige week gezien), en verder nog wat grappige ideetjes toegevoegd:

1. Mox Emerald
2. Fastbond
3. Mishra's Factory
4. Tolarian Academy
5. Trade Routes
6. Shifting Wall
7. Minds Desire

8. Feldons Cane
9. Gaea's Cradle
10. Mana Echos
11. Warbreak Trumpeter
12. Brightstone Ritual
13. Scrivener
14. Barrin, The Master Wizzard
15. Thran Forge
16. Living Terrain
17. Touch of Vitae
18. Blood Moon
19. Conversion
20. Congregate

De bovenste zes kaarten spelen moet aardig voordehandliggend gaan. Je kunt de Tolarian Academy vaker oprapen en weer neerleggen, om zo wat levens om te zetten in blauwe mana.

Dan speel je de Mind's Desire, en laat deze volledig resolven.
Vervolgens gebruik je de feldons cane, schud de minds desire bovenop je lib, en discard de Mishra's Factory om hem te rapen. Met de 2e Mind's Desire lukt het in ieder geval wel om alle kaarten te spelen.

Als alles goed & wel gestart is, ligt de Living Terrain op de Academy, en zijn de Blood Moon & Conversion nog removed from game met de Mind's Desire.

Met een beetje puzzelen moet je uit de rest wel komen (of vragen). Om nog een indicatie te geven van de uiteindelijke score (getallen tamelijk willekeurig, maar getallen zijn vaak simpeler dan variabelen):

0. Je begint met 2 beestjes, en hebt 10 rode mana.

1. Iedere keer dat je een rode mana betaalt, mag je je aantal beestjes kwadrateren. Dus (4 beestjes, 9 mana -> 16 beestjes, 8 mana -> 256 beestjes, 7 mana ---> 2^512 beestjes, 1 rode mana)

2. Gelukkig heb je ook nog 10 blauwe mana. Iedere keer dat je een blauwe mana betaalt mag je je Scrivener spelen en dus Brightstone Ritual oprapen en spelen, dus maak je 2^512 rode mana. Dan mag je dus 2^512 keer gaan kwadrateren!

3. Als de blauwe mana op is, dan is er nog lang geen paniek. Je kunt gewoon alle beestjes in de Thran Forge stoppen (heb je makkelijk genoeg mana voor), met een Touch of Vitae (kosten: 1 groen, waar je er weer 10 van hebt) op de Academy spelen en weer tappen voor bizar veel blauw.

4. Ooit gaat ook de groene mana op, en dan zul je je cradle moeten bouncen. Neerleggen kost een leven, maar levert wel een extreme berg groen.

5. Als je het handig hebt gedaan in het begin (2x mind's desire) had je ook wel wat wit gemaakt. Als je levens op zijn, speel je dus een congregate en kun je nog "een tijdje" verder gaan. Nadat je je laatste witte gebruikt, geef je de levens echter niet uit.

6. Je speelt de geremovede Conversion + Blood Moon. Nu zijn plots je cradle en academy gewone plains geworden, die je kunt tappen voor een witte mana. De cradle kun je nu lekker vaak oprapen & neerleggen, dus heel veel wit maken. Als je levens weer bijna op zijn sack je de Conversion + Blood Moon weer, en ga je nog heeeeeel lang verder....
Plaats reactie