Type Deck?
Moderator: Admins & Moderators
- Yodaboy
- Wizard
- Contacteer:
Type Deck?
Ik begrijp het spel nu wel zo'n beetje helemaal en hoop een redelijk deck, maar iedereen heeft het de hele tijd over bijvoorbeeld een: T1, T2 en block deck? Kan iemand mij de verschillen uitleggen? Wat block is staat geloof ik al ergens in een ander onderwerp maar wat T1 en T2 zijn weet ik dit nog niet....
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
t1: alles 4x toegestaan, kaarten op restricted lijst 1x, kaarten op banned lijst 0x.
t1.5: zie t1, maar restricted ook 0x
t extended: vanaf tempest/vanaf 6th alles toegestaan, sommige kaarten banned (0x) (extended is letterlijk laatste 2 basissets en bijbehorende blocks)
t2: vanaf odyssey/7th (letterlijk: laatste basissets en laatste 2 blocks)
block: expansion en bijbehorende 2 uitbreidingssets
mazzel
pi
t1: alles 4x toegestaan, kaarten op restricted lijst 1x, kaarten op banned lijst 0x.
t1.5: zie t1, maar restricted ook 0x
t extended: vanaf tempest/vanaf 6th alles toegestaan, sommige kaarten banned (0x) (extended is letterlijk laatste 2 basissets en bijbehorende blocks)
t2: vanaf odyssey/7th (letterlijk: laatste basissets en laatste 2 blocks)
block: expansion en bijbehorende 2 uitbreidingssets
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- KingFatass
- Wizard
- pi
- Archmage
- Contacteer:
jep, jij hebt het gesnapt.Yodaboy schreef:Deck dat ik het nu wel snap, maar met een T1 deck mag je dus niet aan een toernooi met T2 meedoen (lijkt me logisch maar zal het toch maar even vragen )
Het zou ook heel oneerlijk zijn, een beetje type 1 deck lacht om wat een type 2 deck doet. Het is wel zo dat je een meer gelimiteerd formaat deck gewoonlijk mee kan nemen naar een tournooi voor een minder gelimiteerd formaat (je kan best je onslaught block deck in type 2 spelen, ook best een type 2 deck in extended, mirage block in type 2 trouwens niet, check wel wat er allemaal legaal is natuurlijk)
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.