type 1 discussie

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Tainted mask? Is dat met dreadnaught+mask? Die mask zijn nu ook door the roof.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

pi schreef:
Stompy komt niet ver, zoals iemand het op the mana drain stelde 5/3>>>>>2/2 (beide eerste beurt goed mogelijk in TNT tegenover stompy) Berserk is trouwens niet handig in stompy, giant growth, seal of strength en bounty of the hunt zijn een beter plan waarschijnlijk.

(ankh) sligh is dan een beter plan, maar ook die doet niet heel goed mee in type 1, ik zou eerder voor een suicide black/nether void/(tainted) mask achtig iets gaan, maak je tenminste ook een behoorlijke kans, terwijl het nog niet heel dure decks zijn.
ik had het over het goedkoopste deck ;)


zelf heb ik trouwens een stompy deck en heb ondertussen een legale t1 kill ondekt! :D

tegenstander begint:
eind van zijn beurt, remove een groene kaart van je hand (1)
Vine dryad (2)

[draw een kaartje]

speel forest (3)
speel Briar Shield (4)
sac briar shield (1/3 + 1/1 + 3/3 = 5/7)
remove 2x Elvish spirit guide voor 2 groene mana (6)

speel 2x berserk (5/7 x2 = 10/7 x2 = 20/7) (8 kaarten)

val aan en doe 20 damage.


eigluk meer een t2 kill, maar goed. ik vind hem leuk omdat ik hem zelf had verzonnen tijdens het berekenen van mijn deck. verder wil ik het nut van berserk aantonen. (weet het, weet het, speling van 0 kaarten ;))
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Over Briar Shield:

When you use the activated ability, this card goes to the graveyard when you announce the ability (losing the +1/+1 bonus) but the creature does not get the +3/+3 bonus until the ability resolves. It has no bonus while the ability is on the stack. [D'Angelo 2002/12/19]
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, werkt dus niet helemaal, ook had je deck in dit geval waarschijnlijk toch beter geweest zonder berserk...

ik had het over de goedkoopste decks die een kans maken...

Jep, dat deck, met een paar uitbreidingen, en die masks zijn inderdaad best populair op het moment ja, mijne, unl,ex+ heb ik weg gedaan samen met chinese armageddon tegen beta sol ring (nm) en wat kleine dingen (nou ja, geloof oa 2x beta giant growth...), vond ik best veel nog om er voor te krijgen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Een mask is nu tegen de 40-50 euro aant worden....(so iv'e read)
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

winkelprijs zeker?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

nee d8 ik niet, laatst vond de goedkoopste particulier van Nederland ze 35 d8 ik zo en dat was een tijdje terug, dus kdenk dat ze +/- 40 waard zijn, moet het ff navragen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Plaats reactie