seedborn muse deck in need of help

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
pi
Archmage
Contacteer:

seedborn muse deck in need of help

Bericht door pi »

Oy,

ik ben nu aan het denken over een seedborn muse deck voor multiplayer. Ik had zo ongeveer het volgende al bedacht, maar het bevalt me nog niet zo heel erg:

4 seedborn muse
4 birds of paradise
4 skyshroud elf
4 vine trellis
4 soul warden
2 nullmage advocate
1 nemeata, grove guardian
1 kamahl, fist of krosa

4 wordly tutor
4 urza's blueprints
1 centaur glade
1 mobilization
1 mishra's helix
1 planar portal
1 sol ring
1 regrowth

10 forest
4 gaea's craddle
4 savannah
4 windswept heath

Het idee van het deck is om een seedborn muse, gaea's craddle en een token generator tegelijk in het spel te krijgen en dan te wachten tot je weer aan de beurt bent. Tegen de tijd dat je weer aan de beurt bent moet je een flink legertje opgebouwd hebben.

Mijn probleem met dit deck: hoe sloop ik een zeer problematisch creature als thrashing wumpus, en wat doe ik tegen ergere dingen dan dat? Verder zou ik gezien de slechts kleine hoeveelheid wit, en het behoorlijke aantal opties in groen wit willen dumpen. Andere mogelijk nuttige kaarten zijn caller of the hunt, voice of the woods als ik richting veel elfjes ga, wellhisher idem, voor dingen slopen kan ik aan legacy weapon en aladin's ring denken, maar beiden zijn bepaald niet perfect. Ook zou ik een soldevi digger toe willen voegen, just in case, en misschien is een desert twister voor destruction dan genoeg. Hou in gedachten dta het deck vooral erg blij is met meer creatures. Een ander opties is voor meer wit gaan en wat van die creatures spelen die een ability hebben waarvoor je veel soldiers tapt om iets lkeuks te doen, zoals creature from the game removen. Nadeel daar van is dta ej dan heel veel op mobilization gaat vertrouwen, die je dan natuurlijk wel 4x speelt.

Bedankt voor alle suggesties,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Goblin schietpop. Ik weet de naam niet meer, maar hij zit in onlsaught. Telkens wanneer er creauture naar de gravyard gaat untap he. Hij untapt niet tijdens upkeep en heeft timmy ability.

Dankzij de seedborn untap hij dus wel en je kunt gewoon nemata tokens enzo,kun je opeens veel damage schiten enzo.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
ragnarok
Adept

Bericht door ragnarok »

goblin sharpshooter?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

bingo.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's wel leuk en aardig, maar dat helpt me verder niet heel erg, het is namelijk bepaald niet in mijn kleur... Anders had ik wel echt een "the marksman" variant gebouwd, met wat meer kamahl's en wat sharpshooters.

mazzel

pi
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zit nu te denken aan een variant op dit deck met wat catapult squads en catapult master in combinatie met 4x mobilization en 4 kjeldoran outpost. Hier naast zit ik me af te vragen of een aardige hoeveelheid elfjes spelen en priest of titania een idee is, zodat ik iets minder van de craddle afhankelijk ben. Een andere optie zou zijn living wishes main en een sideboard met 1 van de craddles in het sb, nemeta in het sb, misschien master of the hunt ook in het sb en zo nog wat dingen. Mijn grootste vrees is nog steeds een hunted wumpus/plaguspitter/bane of the living/pestilence.

mazzel

pi
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Ik zou gaan voor de Living Wish variant aangezien je dan kunt zoeken naar een kaart die je op dat moment nodig hebt.

Ik ben altijd een voorstander voor de wishes omdat deze ten opzichte van bv Demonic Tutor minder disadvantage krijgt aangezien je niet in je deck zoekt maar in je SB/removed zoekt dus je die plaatsen in je deck vrij houdt.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat ik daar ook de voorkeur aan geef, maar aan de andere kant, is living wish zo veel beter dan worldly tutor?

mazzel

pi
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Hmm jah de reden :

1) Tutor legt m op je deck terwijl je Wish de kaart naar je hand haalt.
2) Tutor haalt je kaart uit je deck terwijl Wish de kaart uit je SB/Removed en deze is A. niet te manipuleren door de tegenstander en B. je houdt ruimte over in je deck.

Voor de mana hoef je het niet te doen aangezien je deze kaarten waarschijnlijk niet snel in het begin zal spelen omeen 187 creature ofzo te zoeken.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tutor is wel instant en een mana-tje goedkoper, ik ben het wel met je eens, maar, er is wel iets te zeggen voor worldly tutor.

Maar verder nog iemand suggesties?

mazzel

pi
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Ze zijn beiden erg goed hoor maar in jou deck is de Wish beter daarom zou ik voor die gaan.

GForce
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk nu aan zoiets als dit:

4 birds of paradise
4 skyshroud elf
4 catapult squad
4 soul warden
3 seedborn muse
2 nullmage advocate
2 vine trellis

23

4 living wish
4 urza's blueprints
4 mobilization
1 dragon roost

13

4 plains
4 forest
4 savannah
4 krosan verge
3 kjeldoran outpost
3 gaea's craddle
2 plateau

24

60

sb (wish targets enkelt, sideboarding is voor mietjes ;))

1 nemata, grove guardian
1 kamahl, fist of krosa
1 gaea's craddle
1 kor haven
1 kjeldoran outpost
1 gurzigost/battlefield scrounger
1 shivan hellkite
1 catapult master
1 seedborn muse

Heeft er iemand verder nog goeie suggesties? (bv hoe ik mijn sb aan ga vullen tot 15 kaarten...)

mazzel

pi
Plaats reactie