starter heeft wat hulp en advies nodig

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gast

starter heeft wat hulp en advies nodig

Bericht door Gast »

Ahoi,

Ik heb ruim twee weken eindelijk dit spel ontdekt, m.b.v. twee Noorse vrienden die langskwamen en me het spel hebben geleerd. U begrijpt direkt helemaal verslingerd. Dus wat doe ik, al mijn statiegeld dingen bij elkaar zoeken en hoppa een starterspakketje kopen plus wat aanvullingen. Nu heb ik redelijk wat kaarten, maar ik zou graag van iedere kleur een btje redelijke deck willen hebben. Hieronder zal ik al mijn kaarten eens opschrijven. Als jullie adviezen hebben dan zijn die erg welkom, kan alle hulp gebruiken :)

Alles is onslaught behalve waar een 7 tussen haakjes staat, die is dan van 7th edition.

GROEN
Barkhide Mauler 3 stuks
Birchlore Rangers 2 stuks
Elvish Guidance
Elvish Pioneer 3 stuks
Elvish Warrior
Explosive Vegetation 2 stuks
Grizzly Bears 3 stuks (7)
Krosan Groundhaker 2 stuks
Krosan Tusker 2 stuks
Leery fogbeast 2 stuks
Monstrous Growth (7)
Naturalize
Primal Boost
Rampant Growth (7)
Serpentine Basilisk
Snarling Undorak 3 stuks
Spined Wurm (7)
Swat
Taunting Elf 2 stuks
Towering Baloth
Tranquil Thicket 2 stuks
Tribal unity
Venomspout Brackus
Vitality Charm
Wellwisher
Wirewood elf 3 stuks
Wirewood Herald
Wirewood Pride
Wirewood Savage 4 stuks
Forest 19 stuks, waarvan 6 van 7th

ROOD
Aether Charge
Battering Craghorn
Brightstone Ritual 2 stuks
Chain of Plasma 3 stuks
Charging Slateback 3 stuks
Commando Raid
Crown of Fury
Erratic Explosion 2 stuks
Fever Charm 2 stuks
Goblin Raider 2 stuks (7)
Goblin Sledder
Goblin Taskmaster
Hill Giant (7)
Lava Axe 2 stuks (7)
Lavamancer's Skill
Nosy Goblin 2 stuks
Ogre Taskmaster (7)
Reckless One
Shaleskin Bruiser 2 stuks
Skirk COmmander
Skirk Prospector
Slice and Dice
Snapping Thragg 2 stuks
Solar Blast
Sparksmith
Spurred Wolverine
Thunder of hooves
Trained Orgg 2 stuks (7)
Volcanic hammer 2 stuks (7)
Mountain 24 stuks, waarvan 7 van 7th en 1 glimmende (Illus, Sam Wood)
Forgotten Cave 2 Stuks

BLAUW
Airborne Aid
Ascending Aven
Backslide
Choking Tethers 3 stuks
Coral Merfolk 2 stuks (7)
Ghosthelm Courier
Giant Octopus 2 stuks (7)
Imagecrafter 4 stuks
Information Dealer 2 stuks
Ixidor's Will 4 stuks
Mage's Guile 2 stuks
Merfolk of the Pearl Trident (7)
Mistform Dreamer 2 stuks
Mistform Mask
Mistform Mutant
Mistform Shrieker 3 stuks
Mistform Skyreaver
Mistform Stalker 3 stuks
Mistform Wall 5 stuks
Nameless One (dit is een glimmende)
Riptide Biologist 2 stuks
Rummaging Wizard
Sage Aven
Screaming Seahawk
Sea's Claim
Sleight of Hand (7)
Spy Network
Trickery Charm 2 stuks
Island 25 stuks , waarvan 7 stuks van 7th
Lonely Sandbar 2 stuks

ZWART
Accursed Centaur 2 stuks
Anurid Murkdiver
Aphetto Dredging
Barren Moor 2 stuks
Boneknitter 2 stuks
Cabal Archon
Cabal Slaver 2 stuks
Chain of Smog
Cruel Revival 2 stuks
Death Pulse
Disciple of Malice 2 stuks
Fallen Cleric
Feeding Frenzy
Frightshroud Courier 2 stuks
Haunted Cadaver 3 stuks
Misery Charm 3 stuks
Nantuko Husk
Profane Prayers 2 stuks
Screeching Buzzard 2 stuks
Severed Legion
Shade's Breath
Shepherd of Roth
Spined Basher 2 stucks
Swat 4 stuks
Walking Desecration
Swamp 10 stuks, waarvan 1 glimmende

WIT
Astral Slide
Breath of Life (7)
Crown of Awe
Daru Healer
Daru Lancer
Daunting Defender
Dawning Purist
Demystify
Disciple of Grace
Dive Bomber 2 stuks
Eager Cadet (7)
Foothill Guide 2 stuks
Glory Seeker
Grassland Crusader 2 stuks
Gustcloak Runner
Gustcloak Skirmisher
Knight Errant 2 stuks (7)
Pacifism
Renewed Faith 2 stuks
Sacred Nectar 2 stuks (7)
Sandskin
Vengeance 2 stuks (7)
Whipcorder
Plains 8 stuks, 7 van 7th en 1 glimmende

Daarnaast heb ik ook onderstaande kaarten, waarvan ik dacht slim te zijn en die volgende weekeinde in Den Haag in een of andere winkel te ruilen voor pakjes a 15 kaarten, indien mogelijk. Mocht iemand een dergelijke winkel weten kan je mij dat dan laten weten?
Silvos, Rogue Elemental (groen)
Ravenous Baloth (groen)
Sigil of the Dawn (wit)
Aven Brigadier (wit)
Vizzerdrix (blauw, 7th, 2 stuks, en geen idee of ze iets waard zijn)
Risky Move (rood)
Tephraderm (rood)
Endemic Plague (zwart)
Cryptic Gateway, artifact
Peer Pressure (blauw)
Mobilization, enchantment
Clone (blauw)
Smother (zwart, 2 stuks)

Ook heb ik volgende kaarten waarvan ik neit weet of die bij een bepaalde kleur horen en/of ik die eventueel ook kan ruilen;
Tranquil Thicket
Daru Encampment
Goblin Barrows
Unholy Grotto
Secluded Steppe

Zoals ik schreef aan het begin van dit bericht ben ik echt helemaal nieuw bij dit spel. Ben zodoende dan ook druk lerende. Mocht er dus iets doms tussenstaan vergeef mij :roll: I.I.G. ieder kritiekje, tipje, hint, whatever is welkom :-)

Groetjes,
Suzanne
Trifle
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:17 pm

Bericht door Trifle »

oops sorry was niet ingelogd, Trifle is mijn registratienaam
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

uhm, paar dingetjes:

welkom op het forum!

gezien je hoeveelheid kaarten is het waarschijnlijk een beter idee om eerst decks te bouwen van 2 of zelfs 3 kleuren omdat je nog lang niet genoeg kaarten van 1 kleur ehbt om er een goed deck mee te bouwen.

de meeste kaarten waar jij van verwacht er een pakje voor terug te krijgen zijn lang niet zo veel waard, ik denk dat je dat alleen met de ravenous baloth zeker zou lukken. Pakjes ruilen doe je met een winkel, en die gaan dan uit van de winkelprijs, meestal zo'n 4 euro, dit terwijl pakjes voor hun iets meer kosten dan 2.5 euro. Als je zo met de winkel gaat ruilen wordt je dus redelijk genaaid. Het is waarschijnlijk slimmer om ander mensen te zoeken die het spel spelen, zeker als ze een beetje wat van de prijzen weten en zelf al een behoorlijke voorraad kaarten hebben denk ik dat je een paar leuke deals met ze zou kunnen doen. Dit aangezien je echt wel een paar goed te ruilen kaarten hebt, waar ze waarschijnlijk wel een hele berg commons/uncommons/rares (van mindere waarde) voor neer willen leggen. Ik heb het dan voornamelijk over silvos, de baloth, mobilization en unholy grotto, maar er zitten nog wel wat ruilbare kaarten tussen.

als je een deck wil bouwen denk ik dat je in eerste instantie het beste voor een groen/wit deck gaan kan, daar zitten denk ik je beste kaarten naar mijn idee.

succes er mee!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Trifle
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:17 pm

Bericht door Trifle »

Bedankt voor je welkom en advies pi.

Ik had idd het idee dat ik nog te weinig kaarten heb. Vandaar dat ik via ruil wil proberen wat uit te breiden. Ik dacht dat ruilen met een winkel wel goed zou zijn, hier had ik het dus mis. Het probleem met ruilen is voornamelijk dat ik geen idee heb wat ik voor welke kaarten zou kunnen krijgen. Ben beginner he, dus ik moet nog onwijs veel leren betreffende de kaarten. Men zou me dus er goed tussen kunnen nemen als ze zouden willen.

Als je zou willen zou je dan een voorbeeld van een goede ruil willen geven?

Ik zie het wel zitten emt een groen/wit deck, maar zou toch ook graag twee decks willen hebben. Zodat ik ook vrienden van mij het spel kan leren en wellicht kan motiveren zelf ook kaarten te kopen :-)

Groetjes,
Suzanne
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

graag gedaan hoor,

ruilen is inderdaad een heel goeie manier om je verzameling uit te breiden, ik spreek uit ervaring. Het punt is alleen dat je richting de 10000 verschillende magic kaarten hebt en die allemaal een verschillende waarde hebben. Een winkel zal je zo ongeveer de slechtste deal geven, maar ok, ze zijn vaak wel eerlijk, en vertellen je dat er gerust bij. Aan de andere kant heb je andere spelers die waarschijnlijk een redelijkere deal met je maken, het nadeel is dat er hier mensen tussen zitten die echt de slechtste deals maken, die je namelijk nog veel erger dan de winkel af gaan zetten. Het is slim om van te voren een beetje te proberen te zorgen dat je weet wat wat jou kaarten ongeveer waard is. het meest efficient is waarschijnlijk het kopen van een blad als de Inquest. Niet dat deze prijzen heel nauwkeurig zijn, over het algemeen zijn ze veels te hoog, maar je kunt er wel mee voorkomen dat je een kaart van 5 euro ruilt tegen eentje van 1, want dan gaat de verhouding in de Inquest ook niet kloppen.

Een goed voorbeeld van een ruil geven is onmogelijk gezien de oneindige hoeveelheid mogelijke ruils, als ik hier een voorbeeld geef ga je die zeker nooit tegen komen. Daarnaast ruilt iedereen verschillend, ik weiger bv elke deal die in mijn nadeel is resoluut, maar veel mensen vinden het niet erg om een beetje in hun nadeel te ruilen als ze die kaarten die ze zoeken ook echt krijgen.

Ik denk dat je meer kaarten nodig hebt om 2 decks te bouwen, misschien is het een idee om 2 pre-constructed decks te kopen en die aan te passen, of misschien om zo'n 8th starter set te kopen, die's volgens mij voor 2 spelers.

succes,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Nou Suzanne als je ergens een ruil wilt gaan maken kun je die hier posten dan zullen wij wel oordelen of het een errlijke ruil is of niet.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dan ehb je wel een enorme vertraging, zoiets werkt volgens mij alleen als je via internet ruilt, wel kunnen we achteraf zeggen of je ruil goed/eerlijk was.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Trifle
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:17 pm

Bericht door Trifle »

Ik ga morgen eens in de boekenhandel kijken naar Inquest, wellicht wordt mij dan een en ander duidelijker qua prijzen, bedankt voor de tip :-)

Ik had een startersdeck gekocht van 7th voor twee spelers, dus een echt beginnersdeck heb ik al. Maar dat vond ik wel errug weinig kaarten, vandaar dat ik er meer had bijgekocht.

Het lijkt me zeker handig te gaan ruilen via internet. Dat heb ik wel meer gedaan met andere dingen, dus daar heb ik enige ervaring mee. Wel is het zo dat ik dan een regel heb en die is: eerst ontvangen dan sturen, gezien de ervaring dat sommigen hun aandeel nakomen. Of valt dat hier op het forum mee?

Ik ga straks eens kijken wat ik precies wil ruilen en dan zal ik het op het ruilforum doen, lijkt me wel verstandig om alles daar neer te zetten zodat jullie een oogje in het zeil kunnen houden :D

Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je net begint met kaarten ruilen gaat hun eerst laten sturen NIET werken, jij hebt geen references om hun te laten zien, ze gaan je niet vertrouwen, ik zou die eis bijstellen, simulzenden is meer normaal, en als iemand echt een hele berg meer references heeft dan jij dan is het niet gek als die persoon jou vraagt eerst te sturen. (mijn ref's: http://refs.magictraders.com/pi.html, ik heb er niet heel veel, maar merk wel op dat het voornamelijk grote deals zijn en dta die mensen erg positief zijn) In mijn ervaring is bijna iedreen online wel te vertrouwen, ik ben nog nooit geript, en heb ook dingen mee gemaakt als dat mensen opnieuw stuurden (tot 2x toe) toen er wat fout ging (GForce). Nou ken ik ook mensen met slechtere ervaringen, maar, ruil desnoods alleen met mensen met een behoorlijk aantal ref's.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Trifle
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:17 pm

Bericht door Trifle »

Ok dat zal ik doen pi, thx!
Plaats reactie