eerste boosterdraft, graag tips

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

eerste boosterdraft, graag tips

Bericht door s.r. »

ik ben van plan binnenkort mee te gaan doen aan (mijn eerste) boosterdraft, heeft misschien iemand tips voor me? bijv: hoe ik weet welke kaarten ik uit de boosters moet halen enz... :wink:
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

Het ligt er helemaal aan welke kleur in de booster zit en welke kleur je graag wilt spelen.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Boosterdraft is denk ik het moeilijkste formaat om te spelen. Je moet eraan denken dat kaarten die in Constructed erg goed zijn dat in BD niet hoeven te zijn en ook anders om.

Je moet zorgen om een goede combinatie tussen 2 kleuren te vinden (3e kleur eventueel splashen). Zorg dat je op alle fronten kaarten hebt. Grijp dus goede removal, dikke beesten en sterke soceries/instant. Denk er ook aan dat tegenstanders deze kaarten ook willen. Als je dus bv een echt goede rode kaart ziet maar jij speelt met blauw-groen, puk deze kaart dan zodat niemand van je tegenstanders m kan pakken.

Probeer niet te rare draften, veel newbees trekken meteen de rare uit de booster. Vaak zijn de rares in BD lang niet zo sterk als de commons en uncommons (Wild Mogrel en atogs waren dodelijk). Als het goed is worden alle rares na de draft verdeeld.

Probeer 1 verdedigende kleur te maken (wit of blauw) en zoek er een 2 kleur bij na eigen keus (ligt eraan wat je graag speelt).

Zorg dat je in je deck minimaal 17 land heb zitten op 40 kaarten in je deck. Dit omdat je deck niet getuned is, je geen fetch/dual landen hebt en je dus veel sneller mana screwed komt te zitten.

Meer kan ik je denk ik niet geven. Veel spelen levert de meeste info op over BD.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

GForce schreef:Boosterdraft is denk ik het moeilijkste formaat om te spelen. Je moet eraan denken dat kaarten die in Constructed erg goed zijn dat in BD niet hoeven te zijn en ook anders om..............................................................................................................................................
GForce
Das een hele mond vol !!!
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Volgens mij kun je het best met veel creatures spelen en voor de rest creature-destruction. De fout die ik de eerste keer maakt was dat ik een snel deck met kleine beesten probeerde te maken. Het bleek niet snel genoeg en dus zat ik met mijn kleine beeste tegenover grote beesten. Wat kleine beesten kan wel maar je moet ook zeker grote beeste spelen.

Een kaart pakken zodat iemand anders hem niet pakt zou ik alleen doen als er niets bij zit dat je zelf zou kunnen spelen. Ik zou van te voren geen kleur kiezen maar gewoon kijken wat de goede dingen zijn in de eerste paar pakjes. Dan merk je vanzelf wel welke kleuren je wilt spelen en dan ga je daar mee door.

Je kunt ook nog kijken op http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.p ... 8&start=45 voor de decks van pi en mij bij de Scourge draft van pi.

succes,

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Let op dat je ongeveer 2 kleuren draft met +/- een verhouding van 17 creatuers en 6 andere spells.

Effectieve creatures: Creatures die de mogelijkheid hebben om andere creatres damae ta doen of +x+x te geven. Vaak zijn 2/2 beesten voor 3 mana en 3/3 voor 4 mana enzenz al gewoon heel goed. Als een beest fear of flying heeft is ie ook al meteen een stuk bter. Kost een creature meer dan 1 mana boven zijn power/youghness (dus 4 mana voor 2/2) en heeft het niet een van de bovengenoemde kwaliteite is het creature waardeloos.

Spells: Destroy, damage, draw a card en gaint growt effects zijn heel goed.

Verder 17 of 18 land. Zorg dat je er van tevoren geen spells in doet van. Target creature gains protection from red, of deal 1 damage to tagret creature with flying. In game 2 en 3 kun je die gewoon sideboarden.
Het zou jammer zijn als jij, een pro-red kaart in je deck hebt, en je tegenstander groen/zwart speelt.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

David schreef: Een kaart pakken zodat iemand anders hem niet pakt zou ik alleen doen als er niets bij zit dat je zelf zou kunnen spelen.
Uhh jij laat geen Wild Mogrels, Atogs door lopen als je ze niet kunt gebruiken. De echte super kaarten in draft waar je zelf nix aan het die pak je toch heel erg graag.

Verder moet je van te voren cker geen kleur bedenken. Kijk uit de eerste booster wat goed is en bouw het veder uit. Je moet zorgen dat je ook wat disrupt pakt. Kaarten zoals Pascifism zijn erg goed in BD. Als je niet dit soort kaarten in je deck stopt heb je weinig kans om te winnen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

dus ik moet zo'n 18 landjes hebben in totaal en de kleur(en) wat ik speel moet ik gewoon kiezen door te kijken van welke kleuren er goeie kaarten in de boosters zitten?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Simpel gezegt jah. Je weet niet welke kaarten/kleuren je gaat krijgen dus je moet ter plekke improviseren.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Met welke serie ga je btw draften en doe je het met vrienden of is het een officieel tournooi?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

heb lol...


zeer belangrijk!
:roll:




anyway... op een van mijn 1ste draften (jaja, een van de eerste draften van dit forum :)) wist ik ook helemaal nix van draften af. k ging gewoon en zag het verder wel. t kwam uit op black/green met Giant Warthog's, Frightcrawler's, Whispering Shade's en Cabal Coffers.
pi zei achteraf dat het best een indrukwekkend deck was en dat het best nog wel kans maakte 8O

(jesus hé.. ik haal nu volgens mij 3 drafts door elkaar :?)


tips:
- Grootte beesten
- genoeg mana
- destruction
- zorg dat je de meeste (liefst alle) kaarten uit die serie kent
-pak de flying/fear beesten zeer goed op drafts
- en heb lol!!! :wink:


succes!
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

KingFatass schreef:Met welke serie ga je btw draften en doe je het met vrienden of is het een officieel tournooi?
de draft is met 8th edition, ik zou het niet echt een toernooi willen noemen, ik speel gewoon met andere mensen die vaak in de winkel die het organiseert komen, wel is er per 2 spelers 1 extra booster te winnen.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Dat is wel een mooie set om je eerste draft mee te doen. Groen rood vindt ik best een sterke combinatie in die set. Die hebben denk ik de beste commons.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

drafts gaan echt vooral om creatures. Dingen die je dus altijd wilt draften zijn of creatures of dingen om creatures te slopen/stoppen. Hierbij zijn de creatures met special abilities en gewoon de hele grote beesten het best, terwijl bij de andere dingen spells die meerdere creatures stoppen/slopen het best zijn. Dingen die herhaaldelijk te gebruiken zijn zijn meestal erg handig.

Welke kaarten je voor welk deck pakken moet blijft altijd iets wat je door ervaring moet leren, en ik was er vroeger best slecht in. Het beste idee is misschein om af en toe een artikeltje te lezen over draften op een site als starcitygames.

succes

mazzel

pi

p.s. jep, I'm back, nog 58 ongelezen berichten te gaan...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

GForce schreef:
David schreef: Een kaart pakken zodat iemand anders hem niet pakt zou ik alleen doen als er niets bij zit dat je zelf zou kunnen spelen.
Uhh jij laat geen Wild Mogrels, Atogs door lopen als je ze niet kunt gebruiken. De echte super kaarten in draft waar je zelf nix aan het die pak je toch heel erg graag.
Het hangt er echt vanaf wat er nog meer in het pakje zit en of ik al voor een kleur aan het gaan ben. Ik probeer in te schatten hoeveel ik aan de rest van de kaarten heb en als dat tegen valt pak ik wel de kaart waar ik niets aan heb maar ik pak liever een kaart waar ik zelf iets aan heb. Er is toch maar 1 ander persoon die hem kan krijgen...

@s.r. Ga er niet vanuit dat je wint. Van 1 keer draften leer je toch meer dan wij allemaal zeggen.

David
Plaats reactie