kaarten om te verzamel of spelen?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

wat met kaarten doen, verzamelen of spelen

alleen verzamelen
3
27%
alleen spelen
3
27%
verzamelen en spelen
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in dat geval heb ik nooit een "type" verzamelt... Weinig mensen denk ik. Ik heb ook nooit een tribal deck gebouwd tot aan het begin van dit jaar, en dat was meer een combo deck waar per ongeluk heel veel goblins goed in pastten.

mazzel

pi

p.s. bij type had ik in dit geval eerder aan kaartsoort dan aan creature type gedacht, het is misschien handig om te verduidelijken af en toe, want wat voor jou logisch lijkt zou wel eens helemaal niet logisch kunnen zijn voor anderen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Volgens mij gaat het meer om het algemeen. Je kunt bij type ook denken aan een cardtype of bijvoorbeeld 'kaarten die levens geven' is ook een type. Ik denk dat voor veel spelers wel geldt dat ze bepaalde soort kaarten leuker vinden dan de gemiddelde speler.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ook dat gaat niet voor mij op, heb eigenlijk nooit wat anders dan The Dark verzameld...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dus jij wilt beweren dat je alle kaarten precies even leuk vindt als de gemiddelde speler?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, maar wel dat ik nooit een specefiek kaarttype verzameld heb. Er zijn ook wel kaar4ten die ik minder leuk vind en vond, maar er zijn te veel dingen die ik wel leuk vind, en daar kan ik verder niet echt een patroon in ontdekken. Ik was ook niet zoals de meeste mensen die net beginnen heel erg richting grote beesten getrokken, hoewel, ik geef toe, wel richting groen, maar dat was ook al wel weer snel over. Ik denk dat dit vooral kwam omdat de mensen waar ik het van leerde veel tournooien speelden toendertijd, en dat ze verder ook echte handelaars waren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Avalon »

Verzamelen en spelen natuurlijk. Maar spelen gaat wel vaak vóór verzamelen. Het blijft toch iedere keer leuk om je verzameling te bekijken!

xx Avalon
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
Thanatos
Master
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 10, 2003 5:32 pm
Locatie: Stein, Zuid limburg

verzamelen

Bericht door Thanatos »

Ik verzamel alleen Legends(heb er wel maar 1 maar toch).
Ik ben wel van plan nog een elven deck en een soldier deck te maken en daarvoor moet ik nog wat kaarten van sparen.
Ik SPEEL met kaarten en VERZAMEL geld om ze te kopen. :wink:
No matter how powerful, ALL will fall before my blade!!


http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=1105
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik begrijp wel dat je niet kunt spelen zonder te sparen (tenzij je altijd met een deck van iemand anders speelt) maar toch heb ik voor 'alleen spelen' gekozen omdat ik het idee heb dat ik nauwelijks meer spaar dan kaarten die goed passen in een deck dat ik wil maken of kaarten die waarschijnlijk goed gaan passen in een deck dat ik misschien een keer zou kunnen willen gaan maken. :-)

David
Plaats reactie