Power Puzzel

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

lord of the squirrel
Administrator

Bericht door lord of the squirrel »

ik geloof dat ik het snap maar ik ga is wat proberen(je maakt gewoon een deck met kaarten die je niet hebt dus)
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Klopt, het gaat om creativiteit en niet om de kaarten die je hebt.

David
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Probeer Keldon Battlewagon eens met Hatred en Berserk. Oneindig zou ik er een hoop kunnen maken. Maar ik moet ff zin en de fut vinden om me echt in deze contest te steken. En als ik zo de score van David al zie heb ik er vrijwel geen zin meer in :x.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

David gaf als hint eureka, dat lost inderdaad veel mana problemen op (ik gebruik 'm op het moment ook in een oplossing), ik denk dat als je die gebruikt je best snel richting David's score gaat. Het enige wat je moet doen is eigenlijk een heeeeeeel lang durend eindig loopje vinden.

Was met die andere puzzel ook.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

GForce schreef:En als ik zo de score van David al zie heb ik er vrijwel geen zin meer in :x.
Om de schrik van GForce (en anderen) weg te nemen en jullie een beetje opweg te helpen zal ik uitleggen wat ik ongeveer doe:

Ik speel een Eureka (bv met 2 BL) en leg een combo neer waarmee ik genoeg mana kan maken en kaarten kan pakken (ik had eerst Book of Rass maar Yawgmoth's Bargain is natuurlijk handiger).
Vervolgens speel ik 4 Berserk (op een sliver queen die al in de mana combo zat). Die Berserk haal ik 4 keer terug (bv met Reclaim). Dit truckje kan ik nog 4 keer herhalen omdat ik 4 keer een Feldon's Cane speel (deze wordt gelukkig removed zodat het geen 'oneindige' combo is).
In totaal speel ik dus (1 + 4) * 8 = 40 keer een Berserk.

David
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ben meer in iets andere richting bezig, waarbij ik per 7 iteraties van mijn loop 1 leven verlies. Als ik dan op 1 sta krijg ik een bijzonder groot, hoewel eindig aantal levens en vanaf dan ga ik weer door zoals eerder. Als ik weer op 1 sta heb ik mijn grote beest.

Andere opties waar je aan zou _kunnen_ denken zijn dat je uiteindelijk dood gaat door poison counters, door forbidden crypt, doordat je geen kaarten meer kan pakken terwijl je dat moet, of misschien doordat je op een gegeven moment gewoon door al je opties heen bent, zoals in david's voorbeeld.

Btw, in David's voorbeeld vraag ik me af of ie aan kaarten als yawgmoth's will of cunning/death/golden wish heeft gedacht, mogelijk is zijn loop daardoor nog vaker uit te voeren. Zo wil je altijd je deck analyseren op punten waarop ie mogelijk verbeterd kan worden. (of in andere woorden: kaart X levert me wel vertraging op in het begin, maar op de langere termijn levert ie me wel meer op dan kaart Y)

Nog een paar laatste tips:

- levens zijn resources, gebruik ze!
- kaarten zijn resources, pas als ze geremoved from the game zijn kun je ze echt niet meer gebruiken (en zelfs dat is niet helemaal waar).
- loopen is toegestaan, zolang je geen "oneindig" groot beest maak, maak daar gebruik van, "oneindig" levens, mana, voor mijn part beurten kan handig zijn (hmm, hoe werkte chronatog ook al weer...)
- heb er plezier in, denk niet die gast heb zo'n hoge score dat haal ik nooit, magic heeft zo veel mogelijkheden dat ook de ander waarschijnlijk lang niet alle mogelijkheden heeft gezien, en ookal wordt je niet eerste, het gaat toch meer om dat je lol hebt gehad in het deck bouwen. :D

mazzel

pi
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Andere opties waar je aan zou _kunnen_ denken zijn dat je uiteindelijk dood gaat

- loopen is toegestaan, zolang je geen "oneindig" groot beest maak, maak daar gebruik van, "oneindig" levens, mana, voor mijn part beurten kan handig zijn (hmm, hoe werkte chronatog ook al weer...)
Ik heb er niet echt over nagedacht maar ik vind eigenlijk wel dat je niet dood moet gaan tijdens je beurt maar dat je beurt op een normale manier moet aflopen. Het gaat er dus om dat je loop niet meer werkt omdat je _anders_ dood zou zijn en niet _tot dat_ je dood bent.

Verder heeft het geen zin om extra beurten te nemen omdat er na je eerste beurt gekeken wordt naar je creature. Zie mijn opmerking over Time Walk.

Het is niet zo zeer dat ik niet aan yawgmoth's will gedacht heb maar dit was het 'simpelste' wat ik kon bedenken.

David
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ben het met David eens, je moet je eerste beurt ook levend kunnen eindigen. Dus op 1 staan is best, 9 poison counters hebben is best, nog geen kaart te veel hebben moeten pakken is best, maar als je net over die regels heen gaat dan ga je eigenlijk te ver. Oftewijl zorg dat je zoveel controle hebt over wat je verzint dat je ook niet per se die laatste damage toch een keer moet nemen.

mazzel

pi
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Op hoeveel leven kon je eigenlijk komen in de andere contest die jullie op de VU hebben gedaan. Want als dat groter is speel je daarna gewoon een Serra Avatar.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Dat is veel groter maar daar had je 2 spelers met 10 kaarten en hoefde het niet in 1 beurt, maar voor dat er iemand dood ging. In 1 beurt op gang komen en je combo spelen kost erg veel resources.

De uiteindelijk score bij die andere contest was:

score: a(12)
waarbij:
a(n+1) = r(a(n))
a(0) = 25
r(n+1) = b(r(n))
b(p+1) = b(p) * 2 ^(b(p)/8-3)
r(7) = 40
b(0) = 40

gewoon vergeten en over de huidige contest nadenken...

David
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Mijn inzending :

1,463669879 E16

Maar kan nog veelmeer dit is maar van 10 kaarten ofzo.

GForce
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

GForce schreef:Mijn inzending :

1,463669879 E16

Maar kan nog veelmeer dit is maar van 10 kaarten ofzo.

GForce
E16 = .10[tot de macht]16[/tot de macht]?

(uitgeschreven:) met E16 bedoel je maal 10 tot de 16e?
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Aha tegenstand :-) zie je wel dat mijn score wel mee valt.
Is het een Krosan Cloudscraper met 50 Berserks?
Dan schrijf ik liever 13 * 2 ^ 50 bij de score ok?
Ik zou zeggen gebruik die andere 10 kaarten ook nog ff...

David
Sliver
Adept
Contacteer:

Bericht door Sliver »

'k ga et ook eens proberen.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Is het misschien mogelijk dat html wordt aangezet? Dan kan ik de stand mooier opschrijven (met een tabel).

David
Plaats reactie