Spel
Moderator: Admins & Moderators
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
@Yodaboy: ik zit daar in het bestuur. Het is een vereniging voor en door jongeren zeg maar.
@Dragonheart: wat is een enveloppenspel?
mazzel
pi
@Yodaboy: ik zit daar in het bestuur. Het is een vereniging voor en door jongeren zeg maar.
@Dragonheart: wat is een enveloppenspel?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Je hebt daarbij 100 enveloppen. Deze zijn genummerd van 1 t/m 100 en ze zijn in willekeurige volgorde in 1 of liefst meerdere ruimten opgehangen. Het is de bedoeling dat de groepen met een dobbelsteen gooien en dan op zoek gaan naar de enveloppe met het gegooide nummer. Zij bekijken de enveloppe met dit nummer en vervolgens geven zij antwoord (op een centraal punt) op de vragen/opdrachten in de enveloppe (in de enveloppen zitten kaarten met of 5 vragen of 1 opdracht, in jouw geval wellicht met VOC getinte vragen/opdrachten?). Hebben zij 3 van de 5 vragen goed (of 4 of 5 afhankelijk van het niveau) of de opdracht goed uitgevoerd dan mogen zij wederom dobbelen en dit optellen bij het laatste nummer. De groep die als eerste over de 100 is heeft gewonnen (aangezien ze als eerste oost-indie bereiken ) Worden de vragen niet goed beantwoord dan moeten zij een enveloppe "omlaag".
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Zit volgens mij alleen een kleine bug in dat spel, of lijkt het maar zo:
En 100x5 vragen maken ben je ook wel ff mee bezig. Maar het is inderdaad wel een van de betere ideeën (ik kan zelf niks verzinnen..)
Waarom eigenlijk nu de VoC en niet 2 jaar geleden? was logischer geweest..
Deze zijn genummerd van 1 t/m 100
Waarmee moeten ze gooien? met een 100-zijdige dobbelsteen, of met 16 2/3e - 6-zijdige dobbelstenen?Het is de bedoeling dat de groepen met een dobbelsteen gooien en dan op zoek gaan naar de enveloppe met het gegooide nummer
En 100x5 vragen maken ben je ook wel ff mee bezig. Maar het is inderdaad wel een van de betere ideeën (ik kan zelf niks verzinnen..)
Waarom eigenlijk nu de VoC en niet 2 jaar geleden? was logischer geweest..
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
sja, 2 jaar geleden ging het een stuk minder op deze vereniging. 15 verschillende mensen de hele avond was een goeie avond, 35-40 is nu een normale avond. 2 jaar terug deden ze een stukkie minder aan die thema's.
Het spel klinkt wel heel leuk, maar, ff 500 opdrachten en vragen verzinnen gaat me echt wel wat boven de pet! Overigens, 2 normale dobbelstenen gaan werken, je telt ze namelijk op bij wat je vorige keer had als ik het goed begrepen heb.
mazzel
pi
sja, 2 jaar geleden ging het een stuk minder op deze vereniging. 15 verschillende mensen de hele avond was een goeie avond, 35-40 is nu een normale avond. 2 jaar terug deden ze een stukkie minder aan die thema's.
Het spel klinkt wel heel leuk, maar, ff 500 opdrachten en vragen verzinnen gaat me echt wel wat boven de pet! Overigens, 2 normale dobbelstenen gaan werken, je telt ze namelijk op bij wat je vorige keer had als ik het goed begrepen heb.
mazzel
pi
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
hoewel het envelope spel me ook erg leuk lijkt heb ik niet de tijd om een groot aantal vragen/opdrachten te verzinnen. Ik wil daarom het toch maar houden op het plan dat ik al min of meer had:
De mensen worden onderverdeeld in groepen (stuk of 3 waarschijnlijk) en moeten steeds vragen en opdrachten uitvoeren na gelang hoe goed ze dit doen verplaatst hun "schip" op dit speelbord:
Ik wil proberen elke vraag zo te maken dat er steeds een 1e, 2e en 3e groep is, die dan 3/2/1 plaatsen opschuiven op het bord.
Nou is mijn vraag aan jullie, weten jullie nog vragen/opdrachten?
Iig had ik al gedacht aan het volgende:
- een aantal vragen over de VOC (die heb ik al, maar als iemand nog goeie suggesties heeft, deze zijn redelijk saai, in de trend van wanneer is de VOC ongeveer opgericht)
- kielhalen: groep gaat op een rij achter mekaar staan, 1 kruipt door de poortjes van de rest (het kielhalen), hoe snel groepn dat doen hangt van hun plek af
- zo min mogelijk voeten op de vloer, lijkt me een leuke, maar moet nog een link leggen met de VOC, misschien iets met de Vliegende Hollander? EDIT: boot is lek, je krijgt natte voeten, dus moet je zo veel mogelijk je voeten van de vloer houden (met dank aan GForce)
- wand klimmen: zo snel mogelijk trap op en neer
- zeilen/anker hijsen: touwtrekken (1 nadeel, da's niet handig met 3 groepen)
- knopen maken en ontwarren
- mast klimmen: kleinste persoon van de groep moet zo snel mgelijk het dak zien te raken
- aanleggen: een lus ergens omheen werpen
verdere losse ideeen:
(iemand goeie ideeen voor een uitwerking?)
- schipper mag ik over varen
- iets met kaap de goede hoop (belangrijk punt op de reizen)
- handel
- laden/lossen
- verschillende goederen
In ieder geval allemaal harstikke bedankt voor de reacties tot nu toe, en alvast bedankt voor verdere hulp!
mazzel
pi
hoewel het envelope spel me ook erg leuk lijkt heb ik niet de tijd om een groot aantal vragen/opdrachten te verzinnen. Ik wil daarom het toch maar houden op het plan dat ik al min of meer had:
De mensen worden onderverdeeld in groepen (stuk of 3 waarschijnlijk) en moeten steeds vragen en opdrachten uitvoeren na gelang hoe goed ze dit doen verplaatst hun "schip" op dit speelbord:
Ik wil proberen elke vraag zo te maken dat er steeds een 1e, 2e en 3e groep is, die dan 3/2/1 plaatsen opschuiven op het bord.
Nou is mijn vraag aan jullie, weten jullie nog vragen/opdrachten?
Iig had ik al gedacht aan het volgende:
- een aantal vragen over de VOC (die heb ik al, maar als iemand nog goeie suggesties heeft, deze zijn redelijk saai, in de trend van wanneer is de VOC ongeveer opgericht)
- kielhalen: groep gaat op een rij achter mekaar staan, 1 kruipt door de poortjes van de rest (het kielhalen), hoe snel groepn dat doen hangt van hun plek af
- zo min mogelijk voeten op de vloer, lijkt me een leuke, maar moet nog een link leggen met de VOC, misschien iets met de Vliegende Hollander? EDIT: boot is lek, je krijgt natte voeten, dus moet je zo veel mogelijk je voeten van de vloer houden (met dank aan GForce)
- wand klimmen: zo snel mogelijk trap op en neer
- zeilen/anker hijsen: touwtrekken (1 nadeel, da's niet handig met 3 groepen)
- knopen maken en ontwarren
- mast klimmen: kleinste persoon van de groep moet zo snel mgelijk het dak zien te raken
- aanleggen: een lus ergens omheen werpen
verdere losse ideeen:
(iemand goeie ideeen voor een uitwerking?)
- schipper mag ik over varen
- iets met kaap de goede hoop (belangrijk punt op de reizen)
- handel
- laden/lossen
- verschillende goederen
In ieder geval allemaal harstikke bedankt voor de reacties tot nu toe, en alvast bedankt voor verdere hulp!
mazzel
pi
ehm 2 boten als decor en dan een massal bloedbad ofzo (kun je lkkr paintballe)
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------
http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------
http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html