Pagina 2 van 2

Geplaatst: di mar 29, 2005 9:00 pm
door David
Zo moeilijk is het toch niet? Ik noem een set goed als ie goed gebalanceerd is en het spel interessant maakt. Volgens mij kijkt R&D er ook zo naar. In dat opzicht lijkt Beta mij zeker niet de beste set. Dat is ook niet zo gek omdat ze nog helemaal geen voorbeeld hadden. Ik heb wel gehoord dat Garfield al wist dat sommige kaarten broken waren. Hij dacht dat dat niet zo'n probleem was omdat ze toch rare waren... :)

Geplaatst: di mar 29, 2005 10:15 pm
door sumilidon
:lol:, als bijvoorbeeld mudhole ultra rare en foiled was zou ik hem geloof ik nog niet willen :P

Geplaatst: di mar 29, 2005 11:04 pm
door David
Hurricane is ook niet zo goed. Toch zou je hem best graag willen als 't een blauwe was.
Maar wat heeft dat ermee te maken?

Geplaatst: wo mar 30, 2005 12:50 am
door pi
Oy,

er werd verwacht dat er binnen 1 playgroup misschien 1 zo'n broken rare te vinden zou zijn, op die manier zouden die kaarten geen bedreiging vormen voor het spel. De realiteit bleek te zijn dat mensen veel meer kochten en dat playgroups meer contact met mekaar zochten, waardoor de redenatie al snel niet meer op ging.

Overigens ben ik het met David eens dat beste niet strikt betekent beste kaarten, maar dat het ook op best ontworpen, of zelfs op beste art kan slaan. Ik heb wel de neiging om als het alleen gaat om beste te gaan voor de beste kaarten. In dat geval is de set waarvan de meeste kaarten banned/restricted zijn in verhouding tot de grote van de set waarschijnlijk de "beste" set.

mazzel

pi

Geplaatst: wo mar 30, 2005 11:38 am
door Dragonheart
Of je vind, zoals ik, de eerste set het beste omdat die het balletje dat magic heet aan het rollen bracht...

Geplaatst: wo mar 30, 2005 5:35 pm
door sumilidon
yo, of juist niet omdat ze van de eerste paar sets geleerd hadden...

Geplaatst: wo mar 30, 2005 7:53 pm
door Dragonheart
Na ja, als die eerste set niet goed genoeg was geweest was de rest er niet eens geweest. Het hele concept zit al in de eerste set (je weet wel, beestjes sorceries landen etc.). Wat daarna is veranderd zijn details.

Geplaatst: wo mar 30, 2005 9:11 pm
door sumilidon
dat is wat ik bedoel, eerst een test set, daarna beter uitwerken.

Geplaatst: wo mar 30, 2005 9:51 pm
door Dragonheart
Dat is dan maar gedeeltelijk gelukt... het zijn nog steeds kaarten met een magic-achterkant en grofweg verdeeld in landen, beesten en spells...

Geplaatst: wo mar 30, 2005 10:20 pm
door sumilidon
maar in de loop der tijd wel meer abilities.

Geplaatst: wo mar 30, 2005 10:24 pm
door David
Dragonheart schreef:Dat is dan maar gedeeltelijk gelukt... het zijn nog steeds kaarten met een magic-achterkant en grofweg verdeeld in landen, beesten en spells...
Dat idee was ook goed dus hoefde niet verbeterd te worden...

Geplaatst: wo mar 30, 2005 10:24 pm
door sumilidon
magic is net als een deck:het kan altijd beter :)