dual lands zuigen!!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ok, ok sorry verkeerd begrepen dan. Ik zal me wel stil houden, heb mijn zegje wel gedaan dacht ik :P
1 ding nog: de speler die niet per se beter wil worden hoeft die kaarten dus niet te kopen, en behalve als je die landjes echt uber vet vind zal ik ze dan niet kopen ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

om zelf beter te worden is het uberhaupt niet nodig om magic kaarten te kopen. Maar als je ooit betere decks wilt bouwen dan zul je ook moeten investeren in utility kaarten. Kaarten die niet spectaculair zijn, kaarten die jij waarschijnlijk niet het geld waard vindt dat ze kosten, maar ook kaarten die je toch eigenlijk niet kunt missen in een goed deck. (Alle genoemde landjes vallen in deze categorie.)

mazzel

pi

p.s. ik ben altijd heel fanatiek met mijn manabase aan het prutsen, dus voor mij zijn duals en fetches en zo ook best vet gewoon.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Heyho,

Ik ben een grote voorstander van de "shocklanden". Over het algemeen klagen alleen spelers met een kleine beurs over de kosten van deze landen. Wanneer je meerdere kleuren speelt, heb je ze gewoon nodig. Je kunt het gebrek aan dubbellanden wel compenseren door een mono deck te spelen of gewoon door erg goed spelen. Helaas zul je merken dat de betere spelers wel deze landen spelen waardoor de tweede manier niet erg effectief zal zijn.

Mijn huidige T2-deck speelt 12 van deze "dure" landen. Zou ik dat niet doen, dan was de manabase echt te slecht voor woorden.

Een goede manier om deze landen te kunnen spelen en niet te hoeven kopen is natuurlijk lenen. De meeste mensen die ze hebben, hebben ze allemaal 4x. Je kunt dan vast wel de landen die ze dat toernooi niet spelen van ze lenen. Ik leen met regelmaat kaarten zoals deze uit aan diverse mensen uit het Rijk van Nijmegen. Veel van deze mensen willen ook niet teveel geld uitgeven aan magic en shocklanden zijn voor hen te duur.

Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik ze meteen toen ze er waren aangeschaft heb en er al erg veel plezier van gehad heb. Beide decks waarmee ik PTQ's won, speelden dubbellanden. Het betreft 4 in het eerste en 6 in het tweede deck. Deze 10 dubbellanden (waarde ongeveer 100 euro) hebben mede aan de basis gestaan van de 2300 euro aan inkomsten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hoi,

toppie al die discussies!

ik wil nog wel ff duidelijk maken dat ikzelf alleen in huiselijke kring speel en dus nooit 'last' heb van mensen die meer geld besteden dan ik, wel ben ik natuurlijk jaloers op iemand die wel gewoon duals kan aanschaffen, maar daar heb ik het geld niet voor, ik verspil veel geld aan de zeilsport, ik zeil 29er als je het wilt weten.

wel heb ik vaak last van mana problemen, maar zolang mijn tegenstander dat ook heeft maakt het geen verschil.
logisch dat je als je geld hebt duals gaat spelen, je wilt immers toch winnen, en zeker als die ander dat doet door wel duals te gebruiken.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ehh... Ik speel magic niet echt vaak XD (hooguit 4 keer in een jaar, niemand die ik ken speelt het) ik verzamel het alleen.
@ Dragonheart: In T2 gaan de landen toch weg? Nouja iig vet dat je er geld mee gewonnen hebt (is jaloers :P )
@ a2thej_b: speel je dan met meer dan 2 kleuren? Anders lijkt het me niet zo moeilijk om er varianten op te hebben.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik speel inderdaad met meer dan 2 kleuren, ookal gaat dat niet echt heel lekker, met signets en kaarten als simic growth chamber kom ik toch een heel eind. ik speel vooral met mijn G/U/W deck, waar ik eigenlijk alleen wit speel voor 4 momentary blink en een(1) loxodon hierarch. verder kan ik natuurlijk makkelijk witte kaarten sideboarden zoals temporal isolation.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ok, ik neem zelf altijd kaarten als Llanowar Elves of Elves of the Deep shadow en landen als Mirrodin Core (de laatste is niet heel erg goed, maar ok)
Signets zijn ook handig idd., maar als je met groen of mono speelt heb ik meestal geen probleem met mijn mana.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarschijnlijk ben ik gewoon verwend, maar ik zou het echt verschrikkelijk vinden om met meer dan 2 kleuren te spelen zonder toegang te hebben tot goede landjes. Ik ben bijvoorbeeld niet al te lang gelden bezig geweest met een common deck met 3 kleuren en die manabase frustreerde me gewoon. En dan had ik de 3e kleur alleen maar nodig voor een hele kleine splash...

Om die frustraties te voorkomen heb ik eigenlijk altijd graag wat meer geld uitgegeven aan mijn manabase.

Ik kan het overigens begrijpen als anderen dat niet doen, maar ik vraag me dan wel af of ze nooit het idee hebben dat anderen zoveel betere manabases hebben wanneer deze meer geld uitgeven, of wanneer deze met minder kleuren spelen? Ik vind het namelijk best wel vervelend om manascrewed te zijn, dat verpest voor mij echt een beetje het potje. Ik wil het idee hebben een kans gemaakt te hebben.

Ik zou denk ik, als ik een duurdere manabase niet kon betalen, decks spelen die ook geen dure manabase nodig hebben, dus 1, hooguit 2 kleuren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Mwa, ik vind 3 kleuren combineren niet echt leuk, ik zie magic als een 5 kleuren spel waarin 1 of 2 kleuren het beste bij je past (bij mij meestal groen of zwart), en daar dan een deck mee maakt. Ik heb bijvoorbeeld nog geen eens geprobeerd een goede blauwe deck in elkaar te zetten omdat ik weet dat ik daar geen plezier aan heb.Maar ik begrijp wel dat mensen het wel leuk vinden (de soldiers van wit en rakdos vind ik ook leuk :) )
Plaats reactie