Groen/Zwart Elf deck (geschikt voor Extended???)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Als je 10 elfjes hebt liggen van elk 10/10 is het zeer onwaarschijnlijk dat je tegenstander er meer dan 8 kan blocken. Als er ook maar 2 ongeblockt zijn heb je al gewonnen (de kans dat ie geheald heeft is niet al te groot). En zelfs als ie ze alle 10 blockt gaan voornamelijk zijn creatures dood en kun je het volgende beurt opnieuw proberen. Met zo'n overmacht is trample niet eens nodig lijkt me...
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

pi schreef:
Ramon schreef:heb net nog even gespeeld tegen vrij snel (type 2) goblin deck, en 7 keer gewonnen, 6 keer verloren.. .
op 1 of andere manier loopt mijn deck lang niet altijd lekker, ondanks dat voor mijn gevoel de mana curve wel aardig klopt...

wel een super potje, had door of destinies liggen en in de paar beurten daarna 2 Imperious Perfect en een stuk of 10 andere elfjes, waaronder natuurlijk een aantal tokens die allemaal rond de 10/10 uitkwamen... toen miste ik die overrun wel een beetje :|
Waarvoor had je die overrun nodig :S.

mazzel

pi
trample, hij had namelijk 14 goblins liggen (siege gang commander, empty the warrens enz... , en ik stond op 5 leven, hij op 20 haha... ik toch maar alles in de aanval, en hij blockte alles dus en sloeg terug met een 2/2 en een 3/2...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

Dragonheart schreef:Een paar kleine opmerkingen:
- Je speelt Harbingers. Hiermee kun je bepaalde elven 1x spelen. Dit zou ik dus vooral doen met de elven die in bepaalde situaties fantastisch zijn en in andere zozo (jagged, nath, packmaster).
- Waar is de Profane Command? Die lijkt me hoe dan ook beter dan iets als Overrun.
- Het lijkt me meer een goed T2 deck dan een speelbaar Extended deck.

Succes!
klopt wat de harbingers betreft, ik heb er nu ook 1x jagged-scar arrchers en 1x packmaster inzitten, profane command heb ik weggeruild tegen gilt-leaf palace, omdat ik toen vond dat ik die harder nodig had...

ik heb wel een beetje een idee wat ik ongeveer kan verwachten van extended inmiddels, ga het evengoed gewoon proberen, kan altijd wat mazzel hebben en het is weer een nieuwe ervaring :)
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ramon schreef:
pi schreef:
Ramon schreef:heb net nog even gespeeld tegen vrij snel (type 2) goblin deck, en 7 keer gewonnen, 6 keer verloren.. .
op 1 of andere manier loopt mijn deck lang niet altijd lekker, ondanks dat voor mijn gevoel de mana curve wel aardig klopt...

wel een super potje, had door of destinies liggen en in de paar beurten daarna 2 Imperious Perfect en een stuk of 10 andere elfjes, waaronder natuurlijk een aantal tokens die allemaal rond de 10/10 uitkwamen... toen miste ik die overrun wel een beetje :|
Waarvoor had je die overrun nodig :S.
trample, hij had namelijk 14 goblins liggen (siege gang commander, empty the warrens enz... , en ik stond op 5 leven, hij op 20 haha... ik toch maar alles in de aanval, en hij blockte alles dus en sloeg terug met een 2/2 en een 3/2...
Uhm, en die 14 had hij in 1 beurt gebouwd en jouw elfjes waren ook plotseling op komen dagen? :S. Ik vind het nogal vreemd dat je in een situatie belandt waarbij je 100 power op tafel hebt en je niet ergens onderweg daar naartoe al damage had kunnen doen of creatures weg had kunnen halen aan de andere kant. Zelfs als dat toevallig hier gebeurde dan is dit zo verschrikkelijk zeldzaam dat je er echt niet overruns voor wilt spelen. Ik vermoed alleen dat dit probleem meer lag aan niet tijdig beginnen met aanvallen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Ik snap wat je zegt, Pi, maar hij kreeg die sterke elven door Door of Destinies he. Dus in de beurten die daar aan vooraf gingen waren al zn elven zwakker. Als hij 3 elven speelde in 1 beurt, kregen ze er 3/3 bij. Natuurlijk kwamen beide legers niet zomaar uit de lucht vallen. Maar dat ze een stall hadden bereikt is wel te begrijpen op zich. Zeker als je tegen een rood deck speelt.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

mijn tegenstander speelde sowieso veel kaarten om creatures terug te halen danwel te regeneraten, mad auntie wort, boggart auntie en boggart birth-rite

dus al met al erg lastig om te sweepen zeg maar.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

nou, dat viel me alles mee.
ik heb van de 3 rondes 2 keer met 2-0 gewonnen en 1 keer 2-0 verloren.
uiteindelijk 6 punten, de winnaar had er 7.
gedeelde 2e plaats dus.
volgende week weer standard.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

lol ik plaatste hier geen relevant bericht..
maarja in iedergeval et deck ziet er leuk uit en succes ...

Rhaksha
Plaats reactie