Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo apr 22, 2009 9:04 pm
door David
Een token kan nooit terugkeren naar play vanuit een andere zone.

Geplaatst: do mei 14, 2009 8:36 am
door wizardofoss
Ander vraagje: ik wordt aangevallen door een Blitz Hellion, die ik block met een Mycoid Shepherd. De trample damage is meer dan mijn life total. Heb ik het potje nu verloren, of wordt ik gered door de life gain die voorkomt uit het sneuvelen van mijn shepherd?

Geplaatst: do mei 14, 2009 9:17 am
door David
Nee, als je life total onder nul komt ben je dood zodra state-based effects gecheckt worden. Je hebt geen tijd om het resolven van een triggered ability af te wachten.

Geplaatst: do mei 14, 2009 9:49 am
door wizardofoss
OK bedankt voor de snelle respons!

Geplaatst: do mei 14, 2009 10:10 am
door pi
Oy,

zie het als de shepherd en jij die gelijk damage krijgen. Jullie gaan gelijk "dood", dus er is geen tijd om nog iets te doen wat gebeurt nadat de shepherd dood gaat.

mazzel

pi

Geplaatst: do mei 14, 2009 11:21 am
door David
Goeie simpele uitleg pi!

Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:06 pm
door R
Jij hebt gelijk. Een token dat het spel verlaat houdt op te bestaan.
In mijn speelgroep gaan tokens niet naar de graveyard, maar naar de poofyard :)

Gr.R

Geplaatst: ma jun 15, 2009 11:19 pm
door David
Maar tokens kunnen wel degelijk naar de graveyard gaan voordat ze ophouden te bestaan en bijvoorbeeld een Soul Net triggeren.

Geplaatst: di jun 16, 2009 10:04 am
door R
Dat klopt, op het moment dat een token de graveyard raakt houdt het op te bestaan (*poof*). Ik ging, zonder het duidelijk te vermelden, uit van de Otherworldly Journey die een creature RFG'd (straks Exiled), wat niets met de graveyard van doen heeft. I stand corrected.

Gr.R

Geplaatst: ma jul 20, 2009 9:39 am
door wizardofoss
Weer een nieuw vraagje, dit keer over planeswalkers. Speler 1 speelt een Planeswalker die met 3 counters in het spel komt. Speler 2 zit klaar om de Planeswalker te killen met een Lightning Bolt. Hij zal moeten wachten tot de Planeswalker spell resolved is, en hij vervolgens de priotiteit krijgt nietwaar? Stel het eerstvolgende wat speler 1 doet is de +1 ability van de Planeswalker te gebruiken. Speler 2 reageert met de Lightning Bolt. Is de Planeswalker nu dood of niet?

Geplaatst: ma jul 20, 2009 9:49 am
door David
De +1 loyalty counter komt op de planeswalker als een cost. Die ligt er dus al op wanneer de Lightnign Bold resolvt.

Geplaatst: ma jul 20, 2009 10:10 am
door wizardofoss
Ok bedankt. Als speler 1 eerst iets anders doet en speler 2 reageert daarop met de bolt dan is de planeswalker wel dood nietwaar (omdat de +1 ability niet op instant speed werkt) ?

Ander planeswalker vraagje: legt een planeswalker enchanted met Indestructibility toch het loodje als door combat damage of direct damage zijn aantal counters naar nul is gezakt?
Zoja dan helpt Indestructibility de planeswalker alleen tegen kaarten als Vindicate lijkt me. Correct?

Geplaatst: ma jul 20, 2009 10:33 am
door pi
Oy,

mijn gok zou zijn dat loyalty = 0 hetzelfde werkt als toughness = 0, maar weet dat niet zeker.

Inderdaad, als je tegenstander priority aan jou heeft gegeven dan kun jij een bolt op de walker mikken en hem dood maken zonder dat hij in reactie er een loyalty counter op kan gooien want de planeswalker abilities zijn niet instant speed.

Ik zou het denk ik handiger vinden als je voor nieuwe vragen een nieuw topic opent.

mazzel

pi

Geplaatst: ma jul 20, 2009 10:41 pm
door David
306.10. If a planeswalker's loyalty is 0, it's put into its owner's graveyard as a state-based action. See rule 704.

Geplaatst: di aug 04, 2009 9:44 pm
door Wilt-Leaf Liege
Wat leuk dat je met je zoon naar zo'n toernooi gaat. Magic bestaat nu al zo lang, dat je nu ook vaders hebt die het spelen natuurlijk! :)