Magic weer oppakken

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

wat ik van website op maakte is dat ze om 3 uur een draft hebben en om een uurtje of 7/8. Snap alleen het hele peasants en nog wat formats niet van het draften. Beetje slecht uitleg en je ziet dat die website al hele tijd geleden is gemaakt.

Menu is ergens onderaan, links die niet echt verder helpen. Anyway, als ik van het weekend langs kan gaan zal ik wel een update geven van mijn eerste indruk.
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Ok,

Ben er ondertussen twee keer geweest. Sfeer is er lekker ontspannen. Ik heb er nog niet kunnen draften. Eerste keer was ik te laat(volle zaal) en de tweede keer te weinig spelers(was een zaterdag, maar hij had vantevoren al aangegeven dat zaterdagen wisselvallig zijn).

Prijzen ben ik nog niet helemaal uit. Commons kosten 0,10 dus das peanuts. Had wel wat zeldzamer kaarten gevraagd. Honor of the Pure vroeg hij 7,50 voor. Boosters kosten 4e, maar 3 voor 11 euro.

Kijk op de website voor de tijden, maar ze hebben regelmatig drafts. In de avond zijn het meestal wel ervaren spelers, maar de peasant drafts zijn voor de beginners. Jammer genoeg zijn deze nogal vroeg(denk dat hij die meer op de scholiertjes gericht heeft). Je krijgt 4 boosters en je begint eerst met eentje te openen. Pakt een kaart en geeft booster door naar links/rechts. Dit blijf je in een cirkel herhalen tot de laatste kaart uit de eerste boosters van iedereen er uit is. Dan opent iedereen de 2e booster, pakt een kaart en geeft het dit keer in de tegengestelde richting door. Dit herhaalt zich tot alle boosters er door heen zijn.
Landjes moet je in principe zelf mee nemen, maar je kan ze lenen of eventueel ook kopen. Niet gevraagd naar prijs, maar het koste weinig zei hij. Zal wel rond de € 0,10 p/s of goedkoper zijn, want dat vroeg hij ook voor de commons.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je beschrijft een normale draft (alleen met een extra pack), ik gok dat hij bij peasants draft zelf de pakjes maakt van alleen commons? Dat doen er wel meer om het goedkoop te houden.

7.5 is niet onredelijk voor een honor of the pure, magicunited.nl vraagt hetzelfde en nedermagic is duurder. De prijs voor commons is normaal, meeste winkels vragen dat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Hey mensen. Leuk forum. Ik (31) heb zelf ook net weer MtG opgepakt. Ik ben begonnen in 94 en heb het altijd casual gespeeld, met vrienden. Na een tijdje kreeg Warhammer de overhand en lagen de Magic kaarten te verstoffen. In 2000 heb ik voor het laatst gespeeld. Ik merk wel, na bijna 10 jaar, dat je het toch vrij vlot weer op pakt. Ik ben nooit echt hardcore geweest (geen toernooien gedaan) maar wel cool om te ontdekken dat het groter is geworden en dat er zoveel nieuwe shit uit is gekomen !! :mrgreen:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ga vooral eens kijken wat er sinds 2000 allemaal aan kaarten en abilities uit is gekomen, denk dat je zult ontdekken dat er heel wat meer mogelijk is dan vroeger. Verder welkom terug!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Ik zie dat er ontzettend veel nieuwe dingen zijn. Deathtouch, equipments, Morphs, etc, etc. Erg gaaf!!!
Plaats reactie