Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo nov 22, 2009 5:21 pm
door altx
Ik heb even wat na zitten lezen, maar blijkbaar telt het face-up draaien van de kaart op zich niet als ability.
De Morph ability is eigenlijk het hele stuk van de kaart eerst face-down spelen tot 'm op een gegeven moment een keer face-up draaien. Maar het face-up omdraaien an sich wordt dus niet als het spelen van de ability beschouwd.
Correct me if I'm wrong.
Zie ook:
502.26 - Morph
502.26a - Morph is a static ability that functions in any zone from which you could play the card it's on, and the morph effect works any time the card is face down. "Morph cost" means "You may play this card as a 2/2 face-down creature, with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and no mana cost by paying rather than its mana cost." Any time you could play an instant, you may show all players the morph cost for any face-down permanent you control, pay that cost, then turn the permanent face up. This action does not use the stack.
Geplaatst: zo nov 22, 2009 6:38 pm
door Saint
Ja ik zie het het gebruikt geen stack, eigelijk wel vreemd want het is toch een sort of ability toch als je het mij vraagt tenminste dan.
En wat betreft bijv. een terugbrengen is dat niet eigelijk een beetje hetzelfde als buyback of zoiets dergelijks ik kan even niet op de exacte naam komen, dat is toch ook een ability.
Of nee eigelijk een nog betere vraag WAT mag je allemaal wel spelen op zo'n moment? (link me maar naar een deel van de regels als het teveel text is ofzo
)
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:14 pm
door David
Of nee eigelijk een nog betere vraag WAT mag je allemaal wel spelen op zo'n moment?
Alles wat geen activated non-mana ability of spell is. Het is nogal lastig om daar een lijst van te geven maar als jij mij een lijst geeft van alles wat mogelijk is in Magic kan ik daar wel die twee dingen vanaf halen.
In ieder geval kunnen special actions en state-based actions nog en triggeren triggered abilities nog.
114.2. There are six special actions:
114.2a Playing a land is a special action. To play a land, a player puts that land onto the battlefield from the zone it was in (usually that player's hand). A player can take this action any time he or she has priority and the stack is empty during a main phase of his or her turn, but only if he or she hasn't yet played a land that turn. See rule 305, "Lands."
114.2b Turning a face-down creature face up is a special action. A player can take this action any time he or she has priority. See rule 707, "Face-Down Spells and Permanents."
114.2c Some effects allow a player to take an action at a later time, usually to end a continuous effect or to stop a delayed triggered ability from triggering. Doing so is a special action. A player can take such an action any time he or she has priority, but only if the ability or effect allows it.
114.2d Some effects from static abilities allow a player to take an action to ignore the effect from that ability for a duration. Doing so is a special action. A player can take such an action any time he or she has priority.
114.2e A player who has a card with suspend in his or her hand may exile that card. This is a special action. A player can take this action any time he or she has priority, but only if he or she could begin to cast that card by putting it onto the stack. See rule 702.59, "Suspend."
114.2f In a Planar Magic game, rolling the planar die is a special action. A player can take this action any time he or she has priority and the stack is empty during a main phase of his or her turn. Taking this action costs a player an amount of mana equal to the number of times he or she has previously taken this action on that turn. See rule 901, "Planar Magic."
Een voorbeeld van (c) zijn Licids. Een voorbeeld van (d) kan ik zo gauw even niet vinden.
704.5. The state-based actions are as follows:
704.5a If a player has 0 or less life, he or she loses the game.
704.5b If a player attempted to draw a card from an empty library since the last time state-based actions were checked, he or she loses the game.
704.5c If a player has ten or more poison counters, he or she loses the game.
704.5d If a token is phased out, or is in a zone other than the battlefield, it ceases to exist.
704.5e If a copy of a spell is in a zone other than the stack, it ceases to exist. If a copy of a card is in any zone other than the stack or the battlefield, it ceases to exist.
704.5f If a creature has toughness 0 or less, it's put into its owner's graveyard. Regeneration can't replace this event.
704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed. Regeneration can replace this event.
704.5h If a creature has been dealt damage by a source with deathtouch since the last time state-based actions were checked, that creature is destroyed. Regeneration can replace this event.
704.5i If a planeswalker has loyalty 0, it's put into its owner's graveyard.
704.5j If two or more planeswalkers that share a planeswalker type are on the battlefield, all are put into their owners' graveyards. This is called the "planeswalker uniqueness rule."
704.5k If two or more legendary permanents with the same name are on the battlefield, all are put into their owners' graveyards. This is called the "legend rule." If only one of those permanents is legendary, this rule doesn't apply.
704.5m If two or more permanents have the supertype world, all except the one that has been a permanent with the world supertype on the battlefield for the shortest amount of time are put into their owners' graveyards. In the event of a tie for the shortest amount of time, all are put into their owners' graveyards. This is called the "world rule."
704.5n If an Aura is [/b]attached to an illegal object[/b] or player, or is not attached to an object or player, that Aura is put into its owner's graveyard.
704.5p If an Equipment or Fortification is attached to an illegal permanent, it becomes unattached from that permanent. It remains on the battlefield.
704.5q If a creature is attached to an object or player, it becomes unattached and remains on the battlefield. Similarly, if a permanent that's neither an Aura, an Equipment, nor a Fortification is attached to an object or player, it becomes unattached and remains on the battlefield.
704.5r If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.
704.5s If a permanent with an ability that says it can't have more than N counters of a certain kind on it has more than N counters of that kind on it, all but N of those counters are removed from it.
704.5t In a Two-Headed Giant game, if a team has 0 or less life, that team loses the game.
704.5u In an EDH game, a player that's been dealt 21 or more combat damage by the same general over the course of the game loses the game. (See rule 903.)
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:18 pm
door David
Saint schreef:En wat betreft bijv. een terugbrengen is dat niet eigelijk een beetje hetzelfde als buyback of zoiets dergelijks ik kan even niet op de exacte naam komen, dat is toch ook een ability.
heeft een
triggered ability. Niet iedere ability is een activated ability. Buyback werkt totaal anders maar zelfs als het erop zou lijken betekent dat natuurlijk nog niet dat het hetzelfde is, of is gebonden aan dezelfde regels.
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:23 pm
door Saint
Hmm en bijv. planeswalker abilities? omdat ik iets over planar magic zie en daarnaast kost het geen mana maar loyalty points. Vroeg ik me even af.
*edit en nee ik weet dat buyback iets totaal anders is maar kon even niets anders verzinnen dat vanuit de graveyard gaat zegmaar
maar zegmaar alles wat je kunt spelen door het effect dat iets triggered (bijv lifegaining, lifeloss, mana gain, whatever) kun je dus zien als triggered ability?
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:39 pm
door David
Saint schreef:Hmm en bijv. planeswalker abilities? omdat ik iets over planar magic zie en daarnaast kost het geen mana maar loyalty points. Vroeg ik me even af.
Het maakt niet uit wat het wel of niet kost. Het heeft een : erin dus is het een activited ability.
*edit en nee ik weet dat buyback iets totaal anders is maar kon even niets anders verzinnen dat vanuit de graveyard gaat zegmaar
maar zegmaar alles wat je kunt spelen door het effect dat iets triggered (bijv lifegaining, lifeloss, mana gain, whatever) kun je dus zien als triggered ability?
Geen idee wat je hier bedoelt maar triggered abilities beginnen altijd met "When", "Whenever" of "At".
Het lijkt alsof je het idee hebt dat "activated ability" en "triggered ability" maar vage intuitieve begrippen zijn, maar het is eigenlijk heel simpel. Een activated ability heeft altijd een dubbele punt en een triggered ability begint altijd met een van die drie woorden.
Geplaatst: zo nov 22, 2009 7:45 pm
door Saint
David schreef:
Het maakt niet uit wat het wel of niet kost. Het heeft een : erin dus is het een activited ability.
Duidelijk
David schreef:
Geen idee wat je hier bedoelt maar triggered abilities beginnen altijd met "When", "Whenever" of "At".
Ik bedoelde precies dat ermee ik kon alleen niet op de juiste woorden komen ^_^ dus is duidelijk thanks
Geplaatst: zo nov 22, 2009 11:29 pm
door Fewtger
Voor Planeswalkers geldt toch ook dat het sorceries zijn, en geen instants?
Geplaatst: zo nov 22, 2009 11:43 pm
door David
Nee, Planeswalkers zijn Planeswalkers. Geen sorceries of instants. Maar je mag een planeswalker ability inderdaad alleen spelen in je eigen beurt tijdens de main phase wanneer de stack leeg is.
Geplaatst: ma nov 23, 2009 7:25 pm
door Fewtger
Ik bedoelde idd dat je zijn abilities mag spelen op sorcery-snelheid. Dus je kan het sowieso niet gebruiken buiten je beurt/ of op instant-snelheid.