Vampire deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Chaos schreef:fetchlanden.. zoals march flats?
vampire nocturnus is inderdaad vrij leuk ^^, heb ik ook al aan gedacht, maar de meeste vampires hebben al reeds flying :p
Ze krijgen ook nog +2/+1. Die fetchlanden zijn natuurlijk alleen echt noodzakelijk indien je Bloodghast (2x landfall trigger) of Vampire Nocturnus (wegshufflen van niet-zwarte kaarten) speelt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Mijn vampire deck is zoals je ziet mono zwart... dus ik heb geen fetchlanden nodig om vampire nocturnus z'n ability toe te passen.
De kaart mag ik immers altijd trekken toch? Dus reveal, ik trek deze, het enige wat m'n opponent krijgt is card advantage omdat deze weet wat ik trek.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Landjes zijn ook niet zwart... :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Dat is waar, maar deze trek ik toch de volgende beurt...
Met de fetchlandjes kun je trouwens hetzelfde probleem hebben... je gaat zoeken naar een swamp (deze die van boven lag) je shuffled en je revealed de bovenste kaart. deze kan immers nog altijd een swamp zijn.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Randy
Master
Berichten: 106
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 4:11 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Randy »

Is een swamp niet zwart? Dus als er een swamp bovenaan ligt dan is komt het effec van Nocturnus niet in werking?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Een swamp is een land, het is kleurloos... het geeft mana dus een forest is niet groen net zoals een swamp niet zwart is :wink:
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Randy
Master
Berichten: 106
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 4:11 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Randy »

Ah ok :D
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Chaos schreef:Mijn vampire deck is zoals je ziet mono zwart... dus ik heb geen fetchlanden nodig om vampire nocturnus z'n ability toe te passen.
De kaart mag ik immers altijd trekken toch? Dus reveal, ik trek deze, het enige wat m'n opponent krijgt is card advantage omdat deze weet wat ik trek.
Uhm... wtf. Je mag de ability van de Nocturnus altijd toepassen ja. Lijkt me alleen dat je zoveel mogelijk schudeffecten of iets dergelijks in wil bouwen. Op die manier kun je nog iets doen wanneer er geen zwarte kaart bovenop ligt (zoals een land idd). Dat je na het fetchen nog steeds een land bovenop kunt hebben is natuurlijk waar. Ik gaf bovendien een tweede reden voor de fetchlanden: extra landfall triggers. Dit is van toepassing indien je Bloodghast of iets dergelijks speelt.

Je tegenstander weet wat je trekt ja. Dit is geen cardadvantage, want hij trekt geen extra kaarten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Nee, cardadvantage is toch niet alleen extra kaarten trekken, maar ook weten wat ik in mijn hand heb? Hij heeft hier toch advantage (voordeel) bij? Ik speel geen bloodghast daarom ging ik niet in op de tweede reden die je gaf om een fetchland te gebruiken, maar ik begrijp je punt wel.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Voordeel of kaartvoordeel is niet exact hetzelfde he... :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Chaos schreef:Nee, cardadvantage is toch niet alleen extra kaarten trekken, maar ook weten wat ik in mijn hand heb? Hij heeft hier toch advantage (voordeel) bij? Ik speel geen bloodghast daarom ging ik niet in op de tweede reden die je gaf om een fetchland te gebruiken, maar ik begrijp je punt wel.
Nee, kennis is een voordeel maar geen kaartvoordeel (=card advantage). Met kaartvoordeel wordt bedoeld dat je extra kaarten hebt t.o.v. je tegenstander. Dit is niet alleen d.m.v. extra kaarten trekken (bv. Divination is +1 kaart). Het kan ook discard zijn (Mindsludge voor 4=+3 kaarten) of zoiets als Cascade.

Natuurlijk is het je eigen keus om geen Bloodghast te spelen. Het is wel een van de hoekstenen van een vampierendeck en je moet dus wel een goede reden hebben om ze niet spelen (ik kan ze niet betalen is ook een goede reden).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

he he... momenteel ga ik de kaarten die ik heb behouden maar ik ga toch proberen om iets te vinden om te ruilen met bloodghast. Ze zelf kopen voor 10/stuk vind ik net iets te veel, aangezien je een heel deck kunt kopen voor 10 euro xD
Als ik een kaart echt moet hebben zal ik deze prijs er wel voor betalen, maar het is niet echt een must hier.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als je er wat aan hebt, Bloodghast is geen slechte investering omdat:
- Hij zit in Zendikar en blijft nog een tijdje speelbaar
- Het Vampire deck is al populair en de kans is erg klein dat het deck op korte termijn onspeelbaar wordt
- Hij wordt ook in andere formaten gespeeld in het dredge-deck

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat je er 10 euro voor moet geven (als je het ding gaat kopen, zou ik zeker niet meer dan 5 euro ervoor uitgeven). Voor de fetchlanden geldt nagenoeg hetzelfde verhaal. Dit zijn landen die je in alle formaten vaak gaat gebruiken en daarom een goede basis om te bezitten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

onderscheidt kaart kwaliteit en kaart kwantiteit. Card advatage is kwantiteit. Dat je een kaart toont heeft alleen een beetje met kwaliteit te maken. Vraag is dan, hoeveel kaarten heeft je deck waarvan je tegenstander echt niet mag weten dat je ze gaat pakken?

Ik zou verwachten dat een vapire deck met name creature based is, en die wil je waarschijnlijk of spelen of op hand houden als je een wrath verwacht. Eerste geval is niet relevant, 2e geval kan zelfs voordeel opleveren als je tegenstander daardoor besluit te wachten mmet zijn wrath effect (of hem juist eerder speelt zodat je niet een hele hand op kan bouwen, ben je er tenminste vanaf). Hoe dna ook is het moeilijk aan te wijzen wanneer je echt zeker weten last heb van het revealen, zeker in een voornamelijk creature based deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
NTR
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 12:27 am

Bericht door NTR »

Type T2...

24 Swamp
3 Vampire Lacerator
4 Vampire Nocturnus
4 Bloodghast
4 Malakir Bloodwitch
4 Gatekeeper of Malakir
3 Vampire Hexmage
4 Duress
3 Tendrils of Corruption
3 Doom Blade
3 Sign in Blood
1 Sorin Markov

Dit deck speel ik op dit moment. Ik zit er aan te denken om andere landjes te spelen.
Zouden deze verstandig zijn?
4 Terramorphic Expanse
2 Piranha Marsh
Pirahna Marsh voor de extra dmg.
En Terramorphic Expanse voor de abillity van Vampire Nocturnus mocht er geen zwarte kaart bovenop liggen, en daarnaast als Bloodghast dood zou gaan.
Verdant Catacombs, Marsh Flats zie je veel in deze decks maar ik vind ze te duur om te kopen aangezien ik alleen losse kaarten kan kopen.

Ik twijfel wel nog over wat kaarten:
- Vampire Lacerator, doordat hij constant dmg naar zijn controller doet kan het een probleem geven en ik wil eigenlijk niet de kicker van Malakir Gatekeeper gebruiken voor mijn creatures...
Zou ik deze beter kunnen vervangen door Guul Draz Assassin?

- Vampire Hexmage, alleen echt effectief tegen andere planeswalker decks. Evt met Dark Depths maar daar hebben we het nu niet over :P
Zou ik deze beter kunnen vervangen door Kalastria Highborn

PS ebay.de is geweldig : 4 * Bloodghast, 4 * Vampire Nocturnus, 4 * Malakir Bloodwitch voor € 39,75 incl. verzenden :P
Plaats reactie