Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:18 am
door altx
Elvish Preshley schreef:
altx schreef:Of je moet een of meer mulligans nemen of je zet jezelf op een beurt achterstand omdat dat landje getapped in het spel komt.
Dat kan dus al niet eens, je moet ook een land terughalen. Kortom je legt hem tapped in het spel en je moet hem weer terug naar je hand halen omdat je verder geen landjes hebt liggen. :wink:
Ik formuleerde het een beetje kort door de bocht.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat als je geen mulligan hoeft te nemen (omdat je nog een ander landje hebt), je nog steeds het nadeel hebt dat dat landje getapped in het spel komt.

Een beetje een lose/lose situatie.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 11:09 am
door Maccius
Tsjaa ik speel altijd multiplayer dus dan is speed iets minder belangrijk. En mijn idee is juist dat je het deck toch versnelt ten opzichte van normale landjes. Echte dure dubbellandjes zullen nog sneller zijn. Al hebben die vaak ook wel dat ze tapt in play komen of een mana kosten of een ander nadeel hebben.

Het fijne is wel dat je het landje dat je terughaalt getapt mag zijn. Dus ideaal is 1e beurt 1 landje en creature van 1 uitspelen. 2e beurt een creature van 1 uitspelen dan the borros in play brengen en 3e beurt landje spelen en heb je netjes 3 mana om te gebruiken.
Terwijl je er in de 2e beurt maar 1 mana minder had.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 11:52 am
door altx
Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Overigens hebben fetch-landjes als Wooded Foothills en duals als Taiga eigenlijk geen nadelen (behalve dat ene leventje van eerstgenoemde dan, maar die kun je makkelijk missen).

Jij doelt op de budget-versies.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 3:02 pm
door pi
Maccius schreef:Echte dure dubbellandjes zullen nog sneller zijn. Al hebben die vaak ook wel dat ze tapt in play komen of een mana kosten of een ander nadeel hebben.
De echte dubbellandjes hebben dat niet. Taiga bijvoorbeeld. Alle andere zijn namaak en hoor je eigenlijk niet dubbellandjes te noemen. Helaas is het op een gegeven moment in het magic taaltje geslopen om dat te doen, maar traditioneel is een dubbellandje 1 van de originele 10 (ok, originele 9 en die ene andere die ze over het hoofd hadden gezien), een ander landje die 2 kleuren levert heeft vaak zijn eigen naam, zoals de invasion comes into play tapped landjes, filterlandjes (waar je 1 mana in stopt om er 2 uit te krijgen), shockduals (die tapped into play komen tenzij je 2 levens betaald), etc. Ik zou de groep in het algemeen "2-kleuren landjes" noemen.

Voor multiplayer zijn de karoos erg goed, ik speel ze zelf behoorlijk veel. Ik speel alleen nog steeds mijn dubbellandjes meer. Punt is dat je in multiplayer net wat meer tijd hebt en net wat meer uit je kaarten moet proberen te halen. Met de karoos heb je in weze 3 landjes voor 2 kaarten, dus dat is dan erg goed.

De topic starter leek niet voor multiplayer te gaan. Voor zijn doeleinde zijn ze dus waarschijnlijk te traag. In tournament magic wil je eigenlijk de beste beschikbare landjes spelen en anders toch minstens zorgen dat je je deck niet te veel vertraagd. In dat geval schelen de karoos je 1 mana in een cruciale beurt. Zeker in het begin van een potje is 1 mana erg veel. Daarnaast, als je een landje die getapt in het spel komt of eentje die je niet ergens nuttig voor kon gebruiken terug haalt dan is het nadeel nog wat erger.

mazzel

pi

Geplaatst: do apr 29, 2010 2:41 pm
door NTR
Ik heb een T2 vampire deck samengesteld en besteld. was tot nu toe niet al te duur, ongeveer € 75,00
Voor casual en af en toe FNM moet het genoeg zijn.