Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr mei 21, 2010 11:50 am
door Fewtger
Qua creatures idd, alles wat dik, groot, zwaar en een hoge mana-cost heeft. En het liefst ook een beetje protection (in de vorm van indestructibility of shroud)

Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:42 pm
door pi
Oy,

of misschien dingen waar je heeeeel erg graag van wilt dat ze haste hebben (aangezien suspend daar naartuurlijk ook voor zorgt). Maar ik zou zo snel niets weten waarbij dat echt heel belangrijk is.

Ik zou me trouwens ook best goed wat extra mana ramp voor kunnen stellen om te zorgen dat je snel in 1 beurt Jhoira kan droppen en 2 dingen kan suspenden. Timesifter kan een behoorlijk idee zijn als er veel dure kaarten in je deck zitten, al ben ik persoonlijk niet zo'n fan van hoe random de kaart kan zijn.

Ik zou ook zeker alles wat je extra beurten geeft overwegen omdat dit je de ruimte geeft iets te spelen met de timing van je suspended spells en ook omdat ze gewoon best wel goed zijn:

Beacon of Tomorrows
Capture of Jingzhou
Emrakul, the Aeons Torn
Savor the Moment
Temporal Manipulation
Time Stretch
Time Warp
Timesifter
Walk the Aeons

mazzel

pi

Geplaatst: za mei 22, 2010 10:31 am
door Chaos
Waarschijnlijk zou dit moeten staan onder deck lists... Maar ik had al reeds een topic geopend voor Jhoira EDH, dus mag hij hier blijven staan of niet?

Dus dit is mijn EDH Jhoira deck, ik heb er gisteren voor de eerste keer mee gespeeld. We speelden multiplayer, maar m'n deck is echt geen partij voor het EDH met Khira als general. Dat beest is echt een pain in the *** wel je weet wel :P .

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het deck zou moeten doen, dus alle tips zijn welkom. Voel vrij om zoveel kritiek te geven als je zelf nodig vind, als ik ergens niet mee eens ben vertel ik het wel. Maar ik wil het deckje ergens zien komen dat ik eens een spelletje win :D .

General
1x Jhoira of the Ghitu

15x Island
18x Mountain
1x Tectonic Edge
1x Terramorphic Expanse
1x Izzet Boilerworks
1x Vivid Creek
1x Halimar Depths
1x Reliquary Tower

1x Relic of Progenitus
1x Prophetic Prism
1x Coalition Relic
1x Coldsteel Heart
1x Whispersilk Cloak
1x Izzet Signet
1x Jhoira's Timebug
1x Sensei's Divining Top
1x Crystal Shard
1x Mizzium Transreliquat
1x Minion Reflector

1x Spellbound Dragon
1x Mindwrack Liege
1x Izzet Chronarch
1x Clout of the Dominus
1x Dominus of Fealty
1x Nucklavee

1x Smash
1x Reroute
1x Heartless Hidetsugu
1x Fury Charm
1x Comet Storm
1x Rift Elemental
1x Smash to Smithereens
1x Shattering Spree
1x Thoughts of Ruin
1x Shivan Sand-Mage
1x Mordant Dragon
1x Lightning Bolt

1x Robe of Mirrors
1x Myojin of Seeing Winds
1x Paradox Haze
1x Grozoth
1x Diplomatic Immunity
1x Brainstorm
1x Drift of Phantasms
1x Essence Scatter
1x Clone
1x Exclude
1x djinn of whishes
1x Ponder
1x Mind Control
1x Magus of the Future
1x Goliath Sphinx
1x Hinder
1x Clockspinning
1x Timebender
1x Sphinx of Jwar Isle
1x Remove Soul
1x Counsel of the Soratami
1x mystic study
1x Eternal Dominion
1x Divination
1x River Kelpie
1x Negate
1x Muddle the Mixture
1x Cancel
1x Mulldrifter
1x Beacon of Tomorrows
1x Sphinx of Magosi

Geplaatst: za mei 22, 2010 11:06 am
door pi
Oy,

ik verplaats hem wel even, feedback later.

mazzel

pi

Geplaatst: za mei 22, 2010 11:06 am
door Chaos
ok, bedankt PI

Geplaatst: zo mei 23, 2010 4:51 am
door pi
Oy,

eerst, zoveel basics, er is zo veel meer uit landjes te halen! Je speelt een paar artifacts, academy ruins. Je speelt creatures, winding canyons. Je speelt zoveel basics, thawing glaciers. Je kan veeel meer met die mana base.

Verder lijkt je deck vooral meer voor 1 op 1 gebouwd. Bolt??? Wat denk je daar mee te kunnen in multiplayer? Er zitten veeel te veel kaarten in die 1 op 1 problemen oplossen, of die in ieder geval te lief zijn in wat ze doen. In multiplayer pakken je tegenstanders altijd meer kaarten dan jij (samen), 1 op 1 dingen beantwoorden werkt dan gewoon niet. Mass destruction geeft je nog een beetje een kans om het bij te houden en je hebt nog een generaal gekozen die dat leuk vindt ook. Speel het.

Puur mass LD is hopeloos. Je deck is niet eens gebouwd om er misbruik van te maken. Er bestaat NIETS wat je een grotere vijand van mij zou maken in een multiplayer potje. (En met mij vele anderen). Het maakt mij absoluut niks uit wat de rest speelt (inclusief combo), als jij een soort armageddon (thoughts) speelt dan moet jij uit principe eerst dood (en meteen de volgende 3 potjes ongeacht welk deck je speelt, om het punt duidelijk te maken!). Speel dan alsjeblieft tenminste mass LD die ook zorgt dat andere problemen verdwijnen zoals obliterate doet. Als je het wilt spelen, heb dan tenminste het fatsoen snel er na te winnen. (Iets wat jouw deck niet echt betrouwbaar lijkt te kunnen doen).

Wat mogelijk een aanrader is, mijn artikel over multiplayer:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3060

(Ik realiseer me wel dat mijn groep meer johnny's en timmy's bevat dan de spikes in jouw groep, toch zal veel advies relevant zijn).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

mazzel

pi

Geplaatst: zo mei 23, 2010 11:13 am
door Chaos
Het was inderdaad dom om te proberen om met mijn deck multiplayer te spelen. Met de landjes heb je inderdaad gelijk. Ik ga proberen om nog wat scalding tarn, shivan reef, ... proberen te zoeken.
Ik heb ook nog gekeken naar academy ruins, maar dan vond ik dat ik toch niet zoveel artifacts had om hier gebruik van te gaan maken.

Dus het deck zal 1 vs 1 gaan en niet multiplayer. Bolt speel ik gewoon omdat hij full art is en flashy :p. En in sommige gevallen is hij oooooh zo nuttig.

Wat bedoel je precies met "je deck is niet eens gebouwd om er misbruik van te maken?"

Het eerste spelletje legde ik mijn general beurt 4 in het spel. Zodat ik de beurt erna mijn eternal dominion kon casten, maar toen nam iemand mijn general over... Dan kon ik eindelijk mijn eternal dominion spelen, met de mana die ik had. En gebruikte hij de combo elendra en crystal shard. Dus kon ik EN niets meer zoeken en niets meer casten voor de rest van het spel... bassicly game over voor mij.

Dus als ik multiplayer wil spelen zijn de mass destruction een must om alles te kunnen bijhouden en 1 vs 1 zit ik min of meer goed?
Buiten de landjes dan...

Geplaatst: zo mei 23, 2010 12:14 pm
door pi
Oy,

de ruins heeft vrijwel geen nadeel om te spelen en af en toe heeft hij voordeel. Sowieso kunnen oblivion stone en nevinyrral's disk een goed idee zijn in je deck. Als dat je ding is mindslaver en sundering titan misschien ook wel. (Tolaria west is waarschijnlijk ook wel een plan).

Ik bedoel met dat je deck niet gebouwd is om misbruik te maken van mass LD dat je maar 1 mass LD spell speelt, wat nogal random is. Daarnaast heb je weinig manieren om op andere manier mana te krijgen dan uit land en heb je redelijk wat mana nodig om je deck naar behoren te laten werken (ik zou bang zijn om jhoira te spelen zonder minstens 1 activatie gelijk te kunnen doen). Tuurlijk, met iets leuks suspended kan die ene thoughts leuk zijn, maar met 3 tegenstanders zal er waarschijnlijk wel eentje zijn die een relatief goedkoop antwoord heeft tegen wat er in het spel gaat komen en je speelt niks wat echt heel snel 3 tegenstanders gaat slopen, dus waarschijnlijk zal diegene het kunnen casten.

Ik had in dat spelletje nooit je generaal in beurt 4 gecast, tenzij je toen al 5 mana had of je echt onmiddelijk een blocker nodig had (beide lijken me stug). Je kan zo'n beetje garanderen dat ze niet lang in het spel zal blijven, dus je wilt minstens 1 behoorlijke activatie uit haar krijgen. Ik denk trouwens niet dat de dominion de moeite waard is. Slechts 1 spell per ronde spelen is niet echt veel. Ik gok dat je glen elendra archmage bedoelt?

Een deck propvol mass destruction is geen must. Wel wil je waarschijnlijk een aantal van dat soort kaarten spelen. Dit is best wel logisch als je bedenkt dat met 3 tegenstanders zij voor elke kaart die jij pakt er 3 pakken en 1 op 1 antwoorden dus altijd te kort schieten. Dit is ook de reden dat een kaart als divination niet goed genoeg is (mulldrifter aan de andere kant kan het overwegen waard zijn omdat die ook andere taken kan vervullen).

Ik speel weinig 1 op 1 EDH, mijn suggesties mikken daarom eigenlijk allemaal op multiplayer. Kijkend naar je deck zou ik nog steeds vermoeden dat er veel beter kan, voor je deck in 1 op 1 goed te noemen zou zijn. In 1 op 1 moet je veel sneller gaan, dus meer artifact based acceleratie is dan belangrijk. Ik denk dat je dan er ook vanuit moet gaan dat Jhoira casten en daarna untappen om 'r te gaan gebruiken gewoonweg onmogelijk is. Je zal dus veel meer moeten spelen op snel een hele berg mana te genereren, haar casten en zo snel mogelijk een paar verschrikkelijke dingen te suspenden en dan hopen dat je nog leeft als ze in het spel komen.

Ik mis heel erg alle eldrazi.

mazzel

pi

p.s. ik zou minstens hier eens goed naar kijken en vooral ook de reacties lezen en in de gaten houden:
http://forum.dragonhighlander.net/EDH_F ... =16&t=3928

Geplaatst: zo mei 23, 2010 2:58 pm
door Chaos
Voor ik eerst dingen begin te veranderen (het deck is bedoeld om multiplayer te gaan, ook al ziet het er meer 1 vs 1 uit).

Welke dingen zou je eruit halen die niet echt helpen of die simpelweg niet goed genoeg zijn voor multiplayer.?
Het verwijderen vind ik meestal het moeilijkst aan een deck te bouwen :p

Ik bedoelde inderdaad glen elendra archmage (toch een irritante combo vind ik). Mana acceleratie moet ik inderdaad nog insteken. Welke creatures raad je aan om te suspenden? (vooral de eldrazi's?)

(dominion is dus alleen goed om te spelen in 1 vs 1spelletjes?)

Geplaatst: di mei 25, 2010 9:03 am
door pi
Elke kaart hieronder met een * er voor zou ik zelf niet spelen. Voor anderen zijn er misschien ook betere opties te vinden (en soms is dit aangegeven), maar dit zijn degene die echt niet handig zijn.
Chaos schreef:General
1x Jhoira of the Ghitu

15x Island
18x Mountain
1x Tectonic Edge
1x Terramorphic Expanse
1x Izzet Boilerworks
1x Vivid Creek
1x Halimar Depths
* 1x Reliquary Tower Discutabel, in mijn ogen suggereert deze kaart dat je blijkbaar heel veel kaarten wilt gaan pakken. Dit suggereert meestal combo en meestal is dat slecht voor je overlevingskansen. De kaart is niet zo opvallend als de meeste anderen, dus als je hem graag wilt spelen, doe het en hou in de gaten hoe de rest er op reageert.

1x Relic of Progenitus
1x Prophetic Prism (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Coalition Relic
1x Coldsteel Heart (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Whispersilk Cloak
1x Izzet Signet
1x Jhoira's Timebug
1x Sensei's Divining Top
1x Crystal Shard
1x Mizzium Transreliquat (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)[/i]
1x Minion Reflector

* 1x Spellbound Dragon Deze kaart heeft te veel potentie, mensen met instant speed removal zullen zich er niet heel erg druk om maken, maar wel opmerken dat jij steeds kaarten aan het filteren bent, dus hem misschien toch slopen. Mensen met sorcery speed removal zullen heel bang zijn dat je er opeens heel hard mee raakt en waarschijnlijk hem slopen zodra ze de mogelijkheid hebben.
* 1x Mindwrack Liege Vanaf dat je de mana beschikbaar hebt is dit opeens potentieel elk mogelijk groot blauwe of rooie monster. Gelukkig maakt hij dat monster dan ook nog groter. Dit is zeer moeilijk te negeren.
1x Izzet Chronarch
* 1x Clout of the Dominus Creature enchantments zijn vrijwel nooit de moeite waard omdat je 2 kaarten verliest als iemand in response het creature sloopt. Deze doet daarnaast ook nog eens te weinig leuks.
* 1x Dominus of Fealty Mensen vinden het niet leuk als je met je vieze tengels aan hun spullen gaat zitten. In plaats van af zitten wachten en kijken of jij besluit om hun er niet mee gaat zitten pesten is het logischer om gewoon jou of dit creature te slopen.
1x Nucklavee

* 1x Smash 1 op 1 antwoord.
1x Reroute
* 1x Heartless Hidetsugu Al eerder op gereageerd.
1x Fury Charm Leuk om best veel opties te hebben en hij doet grappige dingen, maar ik denk vooral dat je beter kan vinden. Dat iets plots sneller in het spel komt kan goed genoeg zijn om deze toch te willen blijven spelen.
1x Comet Storm
1x Rift Elemental (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)[/i]
* 1x Smash to Smithereens 1 op 1 antwoord
1x Shattering Spree
* 1x Thoughts of Ruin Met uitroeptekens!!! Als je deze ooit 1x gespeeld hebt dan heeft je deck vanaf dan een reputatie. Deze reputatie zal zijn dat je zomaar al het land kan slopen vanuit niks. Met maar 1 zo'n kaart in je deck is dit een verschrikkelijke reputatie om te hebben want hij beinvloed alle volgende potjes en maakt die potjes zoveel moeilijker als dat je tegenstanders mass LD haten. In mijn ervaring is dat zeer veel. Deze zou alleen speelbaar zijn in een deck die dit vaak genoeg doet en voorbereid is zowel op de haat die volgt als op het effect zelf, jouw deck is beide niet.
1x Shivan Sand-Mage (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Mordant Dragon (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier, bv flameblast dragon of shivan hellkite)
* 1x Lightning Bolt 1 op 1 antwoord.

* 1x Robe of Mirrors Creature enchantments zijn vrijwel nooit de moeite waard omdat je 2 kaarten verliest als iemand in response het creature sloopt. Deze doet daarnaast ook nog eens te weinig leuks.
* 1x Myojin of Seeing Winds Je realiseert je dat deze niet samenwerkt met Jhoira? Als je hem in het spel weet te krijgen is het effect duidelijk erg goed. Zo goed dat de meest logische reactie als tegenstander lijkt te zijn jou dood maken.
1x Paradox Haze
* 1x Grozoth Te groot en dom, simpelweg niet goed genoeg.
1x Diplomatic Immunity Discutabel, normaal zijn creature enchantments een slecht idee, maar in dit geval kun je hem spelen in reactie op een removal spell en die dan stoppen, waardoor je minder kans hebt 2 kaarten te verliezen tegen hun ene. Ik denk sowieso niet dat je het type kaart nodig hebt.
* 1x Brainstorm Doet simpelweg te weinig.
1x Drift of Phantasms
1x Essence Scatter
1x Clone
1x Exclude
1x djinn of whishes
* 1x Ponder Doet simpelweg te weinig
1x Mind Control (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Magus of the Future
1x Goliath Sphinx (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Hinder
1x Clockspinning (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Timebender (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Sphinx of Jwar Isle
1x Remove Soul
* 1x Counsel of the Soratami Doet simpelweg te weinig.
* 1x mystic study Er bestaat geen kaart met deze naam.
* 1x Eternal Dominion Ik denk dat de kans dat je een lock tegen je krijgt zoals je al gebeurde redelijk groot is. Tuurlijk, wat je in weze doet is hopen dat de beste kaart uit je tegenstanders decks steeds goed genoeg is om hun van je af te houden. in de praktijk vinden mensen het niet lief als je aan hun spullen zit en is het zeer moeilijk om met 1 kaart 3 mensen af te houden, laat staan meer. Dit zou alleen goed zijn na mass LD, maar dan nog is het heel erg al je eitjes in 1 mandje.
* 1x Divination Doet simpelweg te weinig.
* 1x River Kelpie Ik zie niet hoe je zijn effect gaat gebruiken.
1x Negate
1x Muddle the Mixture
1x Cancel (maar je kan wel echt duidelijk beter doen hier)
1x Mulldrifter
1x Beacon of Tomorrows
1x Sphinx of Magosi
Verder is dit een interessant artikel om te lezen, het gaat over het kiezen van welke kaarten te spelen in multiplayer en ondersteunt wat ik al probeerde te zeggen:
Klik hier

Geplaatst: di mei 25, 2010 6:45 pm
door Chaos
He he om te beginnen is het niet mystic study, maar rhystic study, mijn foutje :P .

River kelpie gebruik ik om kaartjes te trekken en blocker als het echt nodig is. Blijft terug komen dus ik heb al zeker kans om zeker 3 kaartjes te trekken.

Divination en counsel kan ik begrijpen, het zijn gewoon draw spells om m'n grote beestjes te trekken.
Ik zou nog eens op zoek moeten gaan naar een mind spring. (die is beter of niet?)

Prophetic prism was card draw en mana fix.
Zelfde als coldsteel heart


Grozoth begrijp ik. Het was de bedoeling om als ik hem speel mijn grote beestjes te gaan zoeken en zo deze te kunnen suspenden.

Clout en robe waren gewoon om een groot beestje of jhoira te beschermen, het is tenslotte maar 1 mana om shroud te geven.

Eternal dominion begrijp ik zeer zeker :p
Deze kaart lijkt me in single player FANTASTISCH, maar in multi inderdaad te traag.

Mizzium transreliquat begrijp ik niet helemaal. deze kaart vind ik persoonlijk vrij goed. Natuurlijk heb je sculpting steel ... Maar mizzium is toch niet zo slecht?

Rift elemental, shivan, clock en timebender zijn kaartjes om counters te removen. Ik begrijp wel dat deze kaarten niet de meest fantastische zijn. Maar ze hebben wel een duidelijk doel in het deck. Wat zou je beter in de plaats nemen, zijn er kaartjes die hetzelfde effect hebben maar beter zijn?
De meeste kaartjes die dit effect doen zijn bijna allemaal beestjes, dus vrij gemakkelijk te removen.
Wat ik niet begrijp is waarom je dan niks gezegd heb of jhoira time bug.

Zou ik niet meer counterspells nodig hebben om de counters van andere te counteren? Zodat mijn beestjes blijven overleven?

Lightning bolt, ponder, smash, begrijp ik... 1 malig effect.

Fury charm laat ik er wel inzitten omdat ik het een goede kaart vind.

Treachery ipv. mind control?
Wat ipv cancel?

Landjes moet ik inderdaad nog sterk aanpassen. Zeker nog fetch landjes en een academy ruins.

Thoughts ga ik laten zitten, omdat ik weet dat de mensen hun deck niet gaan aanpassen omdat ik deze kaart speel en ook niet meer op mij gaan letten volgend spel. Ze zullen wel een counter achter de hand houden, maar daar zit ik niet echt mee in.

Degene die met het teneb deck speelt, speelt eternal witness en kan bv op een of andere manier damnation en demonic tutor blijven terughalen.
Dat is dus vrij vervelend.

Ik schaf me mss ook nog een glen elandra aan om dezelfde truk te herhalen :p

Heartless, mindwrack en dominus gaan eruit.
Goliath, mordant, spellbound en myojin blijven erin.
Alhoewel ik ook een flameblast zal aanschaffen.
Ik vraag me af of ik niet meer grote beestjes moet hebben?

Welke spells raad je me nog aan die ik zeker moet hebben? Sculpting steel, flameblast, mindspring zal ik alvast voor uitkijken.

Time wakl, emrakul, walk the aeons time stretch, ... zal ik ook een oogje openhouden.

Geplaatst: di mei 25, 2010 6:50 pm
door Chaos
Nog een klein vraagje kan je Obelisk of alra spelen in een jhoira deck? Zodat ik alleen maar de rode en blauwe spell kan spelen. Of mag dit niet omdat er andere kleuren ook in komen?

Sol ring zou ik trouwens ook nog eens in m'n deck moeten stoppen :p
Nog een vraagje... Zou ik niet meer kleine beestjes spelen die kunnen blocken? Of bepaalde walls zodat ik me in stand kan houden tegen veel beestjes?

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:12 pm
door Chaos
Wat vind je van homarid spawning rod?
Als kleine blockertjes in multiplayer.

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:44 pm
door Chaos
De EDH website met het optimal jhoira deck staan volgende kaarten wel vermeld... Ik weet natuurlijk niet of dit 1 vs 1 of multiplayer is, maar ik wou het gewoon even vermelden.

Eternal Dominion
Ponder
Clockspinning
Rift Elemental
Shivan Sand-Mage
Coldsteel Heart
Timebender

grtz

Geplaatst: wo mei 26, 2010 10:30 am
door pi
Chaos schreef:He he om te beginnen is het niet mystic study, maar rhystic study, mijn foutje :P .

Dat is een goede kaart.
Chaos schreef:River kelpie gebruik ik om kaartjes te trekken en blocker als het echt nodig is. Blijft terug komen dus ik heb al zeker kans om zeker 3 kaartjes te trekken.

Je begrijpt dat deze maar 1x terug komt tenzij je iets geks doet?
Chaos schreef:Ik zou nog eens op zoek moeten gaan naar een mind spring. (die is beter of niet?)
Of braingeyser of stroke of genius die nog net iets beter zijn.
Chaos schreef:Prophetic prism was card draw en mana fix.
Zelfde als coldsteel heart

De heart geeft geen card draw, persoonlijk ben ik uberhaupt geen fan van kaarten die alleen maar acceleratie doen, zeker als het artifacts zijn die bij de volgende planar cleansing oid toch wel stuk gaan, de prism is wel duidelijk beter dan de heart.
Chaos schreef:Grozoth begrijp ik. Het was de bedoeling om als ik hem speel mijn grote beestjes te gaan zoeken en zo deze te kunnen suspenden.
Ik begreep dat dat het plan was, maar ik denk dat het te lang duurt om echt goed te zijn.
Chaos schreef:Clout en robe waren gewoon om een groot beestje of jhoira te beschermen, het is tenslotte maar 1 mana om shroud te geven.

Maar, heb je je afgevraagd of je iets nuttigers kan doen met die plek? Om je een voorbeeld te geven, een kaart met een enigsins vergelijkbaar effect omdat hij een creature kan beschermen, maar die ook nog veel meer kan: tawnos´s coffin. Beschermt eigen dingen, pest generaals (zoals de regels met de command zone werken moeten ze op het moment dat je removed kiezen of ze naar de command zone willen, zo niet dan heb je hun generaal vast tot ze de coffin stuk krijgen, zo wel cost hij weer 2 mana meer en kun je het herhalen), removed het meest vervelende creature en zorgt voor extra comes into play en leaves play triggers.
Chaos schreef:Eternal dominion begrijp ik zeer zeker :p
Deze kaart lijkt me in single player FANTASTISCH, maar in multi inderdaad te traag.

Op het juiste moment kan hij in multiplayer misschien wel werken, maar ik denk niet dat je deck zoals het nu is dat moment creeert.
Chaos schreef:Mizzium transreliquat begrijp ik niet helemaal. deze kaart vind ik persoonlijk vrij goed. Natuurlijk heb je sculpting steel ... Maar mizzium is toch niet zo slecht?

Hij is zo goed als wat je er mee kopieert, en bedenk dat het je dan sowieso 6 mana cost. Dat moet dus een vrij indrukwekkend artifact zijn. Daarnaast werkt hij in tegenstelling tot de steel niet met comes into play abilities.
Chaos schreef:Rift elemental, shivan, clock en timebender zijn kaartjes om counters te removen. Ik begrijp wel dat deze kaarten niet de meest fantastische zijn. Maar ze hebben wel een duidelijk doel in het deck. Wat zou je beter in de plaats nemen, zijn er kaartjes die hetzelfde effect hebben maar beter zijn?
De meeste kaartjes die dit effect doen zijn bijna allemaal beestjes, dus vrij gemakkelijk te removen.
Wat ik niet begrijp is waarom je dan niks gezegd heb of jhoira time bug.

Min of meer omdat de bug en de charm de beste van het stel zijn. Maar ik zou ze eigenlijk helemaal niet spelen, kaarten die je een extra beurt of upkeep geven zorgen ook dat er extra snel counters vanaf gaan en die doen veel meer voor je deck.
Chaos schreef:Zou ik niet meer counterspells nodig hebben om de counters van andere te counteren? Zodat mijn beestjes blijven overleven?
Counterspells zijn 1 op 1 antwoorden. Tenzij je gaat voor iets als spelljack. Meestal zijn 1 op 1 antwoorden in multiplayer geen goed idee. Ik kan me voorstellen dat je een paar wilt spelen, maar speel er dan die ook ander nut hebben dan alleen counteren.
Chaos schreef:Treachery ipv. mind control?
Wat ipv cancel?

Kan, persoonlijk zie ik niet echt waarom je steal effects zou willen spelen. Re: cancel, zie eerder genoemde spelljack en aanverwante kaarten.
Chaos schreef:Thoughts ga ik laten zitten, omdat ik weet dat de mensen hun deck niet gaan aanpassen omdat ik deze kaart speel en ook niet meer op mij gaan letten volgend spel. Ze zullen wel een counter achter de hand houden, maar daar zit ik niet echt mee in.

Zelf weten natuurlijk, ik zie alleen niet wat 1 zo´n random kaart in je voordeel gaat doen en de potentie voor nadeel is groot. Ik zou dan eerder meer vergelijkbare kaarten spelen.
Chaos schreef:Goliath, mordant, spellbound en myojin blijven erin.
Alhoewel ik ook een flameblast zal aanschaffen.
Ik vraag me af of ik niet meer grote beestjes moet hebben?

Ik denk met name betere, die je er in laat zijn echt best wel brak in verhouding tot wat er mogelijk is.
Chaos schreef: Welke spells raad je me nog aan die ik zeker moet hebben? Sculpting steel, flameblast, mindspring zal ik alvast voor uitkijken.
Kijk eens in dat topic voor inspiratie.
Chaos schreef:Time wakl, emrakul, walk the aeons time stretch, ... zal ik ook een oogje openhouden.

Time walk is niet toegestaan (en sowieso zeer prijzig).

De obelisk kun je niet spelen, het is heel simpel, staat er een verkeerd mana symbool op dna mag het niet. Eerdere verdediging lijkt me geen slecht plan. Een spawning rod bestaat niet, als je een bed bedoelt, die lijkt me niet goed genoeg.

Het deck op de link is voor multiplayer, maar tot nu toe mikt het een andere kant op (die jij veel beter ook in kan slaan denk ik). Sommige kaarten zijn om die reden logisch in dat deck, de suspend counter removers vind ik sowieso niet erg nuttig in een jhoira deck ik mik liever op een trager, meer consistent deck.

mazzel

pi