Hoe kan mana in je pool blijven zitten? Mana pools don't empty at the end of your turn?altx schreef:Zijn ability triggert in de declare attackers step. Maar aan het einde van die step wordt inderdaad je mana pool geleegd. Dus in principe kun je er alleen instants en abilities mee spelen. Want andere dingen, creatures en sorceries bijv., kun je alleen in je main phase spelen.Chaos schreef:nog een vraagje over zoiets bepaald... niet dat ik demon zo'n topic wil stelen hoor
maar radha, heir to keld to wnn blijft die mana. De rode that is. Kun je daarmee gelijk wat spelen, creatures, instants, sorceries, etc. of alleen instants?
(Of je moet iets verzinnen dat mana in je mana pool blijft zitten.)
My Deck ( Forest & Swamp )
Moderator: Admins & Moderators
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
no pity for the dying,
Kan je ook zinnen formuleren?
mana is de kracht...
een land geeft mana. Maar mana hoeft niet specifiek land te zijn.
Er zijn bv eldrazi creatures die zeggen sacrifice 3 spawn tokens instead of paying it's mana cost (scheelt je dan 9 mana of zo)
per token krijg je dan idd 1 colorless mana
mana is de kracht...
een land geeft mana. Maar mana hoeft niet specifiek land te zijn.
Er zijn bv eldrazi creatures die zeggen sacrifice 3 spawn tokens instead of paying it's mana cost (scheelt je dan 9 mana of zo)
per token krijg je dan idd 1 colorless mana
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no pity for the dying,
Neem bijv. het landje Darksteel Citadel. Als je die tapt, komt er 1 kleurloze mana in je mana pool.
Zo produceren die tokens ook kleurloze mana. Als je 1 zo'n token sacrificet, komt er 1 kleurloze mana in je mana pool.
Vergelijk bijvoorbeeld een Forest: Als je die tapt, komt er 1 groene mana in je mana pool.
Maar je hebt bijv. ook Llanowar Elves. Die heeft EXACT dezelfde ability als een Forest, namelijk tappen voor 1 groene mana.
Zo produceren die tokens ook kleurloze mana. Als je 1 zo'n token sacrificet, komt er 1 kleurloze mana in je mana pool.
Vergelijk bijvoorbeeld een Forest: Als je die tapt, komt er 1 groene mana in je mana pool.
Maar je hebt bijv. ook Llanowar Elves. Die heeft EXACT dezelfde ability als een Forest, namelijk tappen voor 1 groene mana.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hoe bedoel je?
Wat speel je precies...
hand of emrakul is een voorbeeld wat ik bedoel met die tokens sac'en.
Wat speel je precies...
hand of emrakul is een voorbeeld wat ik bedoel met die tokens sac'en.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no pity for the dying,
Nee, wat ik al zei: Een (basic) landje produceert mana. Dus een Forest produceert groene mana.
Ondanks dat het niet expliciet op de kaart staat: Een Forest heeft dus de ability (TAP): Add (G) to your mana pool.
Ondanks dat het niet expliciet op de kaart staat: Een Forest heeft dus de ability (TAP): Add (G) to your mana pool.
Je speelt een landje. Vervolgens tap je 1 of meer landjes. Nu gaat er een bepaalde hoeveelheid je mana pool in. Daarmee speel je een creature. Daardoor gaat de mana die dat kostte, je mana pool weer uit.
Je kan het zo zien: Het landje is iets fysieks (de betreffende kaart). Mana is iets fictiefs. Maar je houdt even bij hoeveel mana er in je mana pool zit (hoeveel landjes en andere mana producerende kaarten je getapt hebt en hoeveel mana je uit andere bronnen hebt) om vervolgens die mana gelijk weer te gebruiken voor de spells/abilities die je speelt. Het komt dus niet veel voor dat er gedurende lange tijd mana in je mana pool blijft zitten (maar die pool is dus iets fictiefs; is simpelweg een paar getalletjes).
Het gaat er even in (door het tappen van een landje of iets in die trant) en het gaat er gelijk weer uit (door het spelen van een spell of ability).
Je kan het zo zien: Het landje is iets fysieks (de betreffende kaart). Mana is iets fictiefs. Maar je houdt even bij hoeveel mana er in je mana pool zit (hoeveel landjes en andere mana producerende kaarten je getapt hebt en hoeveel mana je uit andere bronnen hebt) om vervolgens die mana gelijk weer te gebruiken voor de spells/abilities die je speelt. Het komt dus niet veel voor dat er gedurende lange tijd mana in je mana pool blijft zitten (maar die pool is dus iets fictiefs; is simpelweg een paar getalletjes).
Het gaat er even in (door het tappen van een landje of iets in die trant) en het gaat er gelijk weer uit (door het spelen van een spell of ability).
@Demon
Ik denk dat een hoop van je vragen beontwoord worden als je onderstaande link eens een keer rustig leest. Je plezier in het spel zal zeker groter worden.
http://www.wizards.com/magic/rules/EN_M ... LR_Web.pdf
Mocht je niet zo goed in Engels zijn laat het dan even weten, misschien vertaal ik het dan wel kommende week. Ook als anderen daarin interesse hebben laat het even weten, want ik ga dat niet doen als niemand het wil.
Ik denk dat een hoop van je vragen beontwoord worden als je onderstaande link eens een keer rustig leest. Je plezier in het spel zal zeker groter worden.
http://www.wizards.com/magic/rules/EN_M ... LR_Web.pdf
Mocht je niet zo goed in Engels zijn laat het dan even weten, misschien vertaal ik het dan wel kommende week. Ook als anderen daarin interesse hebben laat het even weten, want ik ga dat niet doen als niemand het wil.