cloning

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zijn niet de voorlopers hoor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Je hebt gelijk ik gebruikte mijn inofficiele definitie van voorlopers
Een voorloper is voor mij een ability die later een naam heeft gekregen maar nu nog wordt omscbreven. Ik snap dat dit verwarring veroorzaakt.
voorbeeld: false summoning is voor mij een voorloper van "counter target creature spell".
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in tegenstelling tot remove soul, die zowel voor als na false summoning gedrukt is, bedoel je?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

wow... die snap ik niet helemaal...
bedoel je dat er op de oude remove souls gewoon counter target creature spell staat?
in dat geval ja
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

"Counter target summon spell" staat er op de oude versies.

Maar Portal kaarten (zoals False Summoning dus) zijn sowieso niet de beste voorbeelden, omdat ze toentertijd dachten dat mensen het anders niet zouden snappen.

Een van de dingen bijvoorbeeld is dat Portal alleen maar sorceries heeft (en geen instants), terwijl een aantal van de sorceries uit Portal vervolgens wel als instant gespeeld mag worden en om die reden ook dergelijke errata gekregen hebben.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Nou punt is: als ik voorloper zeg, bedoel ik een verschijnsel dat later/op andere kaarten een naam heeft gekregen, maar op de betreffende kaart helemaal wordt omschreven :P
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Dan nog geldt: Portal kaarten zijn geen goed voorbeeld. Waar al eerder keywords, of een korte bewoording werd gebruikt, is dit in de Portal-sets vaak zeer uitgebreid omschreven (soort Verbose-output), om beginnende spelers te helpen.

Volgens jouw definitie zijn veel "voorlopers" uit de Portal-reeks, eerder "tussenlopers" ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie