deathtouch vs outrider en-Kor
Moderator: Admins & Moderators
-
- Advanced
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
klein vraagje, hij zegt de next 1 damage wordt op andere creature gedaan. Kan je dan bv een 3/3 creature al zn damage omleide of enkel 1damage ervan?
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Je kan zijn ability zo vaak activeren als je wilt, dus je kunt inderdaad 3 damage redirecten.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Misschien overbodig maar je activeert de ability dan ook 3 keer, dus je kan als je wil steeds weer een andere creature kiezen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
en als ik 10 damage wil redirecten , kan dat ook op een 1/1 creature ?
of gaat de creature na de eerste redirecting al dood ?
of gaat de creature na de eerste redirecting al dood ?
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Je activeert de ability vóórdat de schade gedaan daadwerkelijk gedaan wordt. Dus je kunt inderdaad 10 schade redirecten naar een 1/1 creature.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
dat is interessant
Kan ik een paar 1/1 creatures erin smijten om men deck wat sneller te maken
Kan ik een paar 1/1 creatures erin smijten om men deck wat sneller te maken
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
@Altx, dat is wel raar though. Bij het resolven van spells wordt de spell gecountered als er geen legale target meer is (bijvoorbeeld door een return to hand in reactie op de spell), als door de eerste damage de target creature al doodgaat, hebben de rest van de abilities toch geen legale target meer? of gaat hij pas dood als de stack leeg is? Zo gaat het immers niet als je een incinerate speelt als reactie op een giant growth om de creature dood te maken voor hij opgepompt wordt...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Dat komt omdat op het moment dat de abilities resolven, het target wel degelijk legal is. De abilities genereren tijdens het resolven een aantal redirection shields. Die zorgen ervoor dat er een replacement effect optreedt op het moment dat de damage daadwerkelijk gedaan wordt. Maar de damage is op dit moment nog niet daadwerkelijk gedaan (er hangen alleen een paar redirection shields in de lucht), dus het creature is nog steeds aanwezig en dus nog steeds een legal target voor de ability van Outrider en-Kor.
Pas als de damage daadwerkelijk gedaan wordt, treden de redirection shields in werking en wordt de damage op het creature afgevuurd. Nu gaat hij dus pas dood, lang nadat de abilities ge-resolved zijn.
Pas als de damage daadwerkelijk gedaan wordt, treden de redirection shields in werking en wordt de damage op het creature afgevuurd. Nu gaat hij dus pas dood, lang nadat de abilities ge-resolved zijn.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Die redirection shields hebben dan dus geen link met de creature waarop het geredirect wordt maar hebben gwoon iets van ik moet hier damage preventen en die damage zeggen waar die heen moet, zijn probleem als hij het niet kan vinden? Das opzich wel logischer
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Ik snap even niet wat je bedoelt.
Die redirection shields replacen de damage op het ene creature met damage op het andere creature. Die zullen het creature dus nog wel kunnen vinden, want hij gaat pas dood als de damage daadwerkelijk gedaan is (als de redirection shields hun werk gedaan hebben).
(Het wordt inderdaad een ander verhaal als je voor die tijd removal speelt op het creature. Dan valt er weinig te redirecten.)
Die redirection shields replacen de damage op het ene creature met damage op het andere creature. Die zullen het creature dus nog wel kunnen vinden, want hij gaat pas dood als de damage daadwerkelijk gedaan is (als de redirection shields hun werk gedaan hebben).
(Het wordt inderdaad een ander verhaal als je voor die tijd removal speelt op het creature. Dan valt er weinig te redirecten.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- Donnie Darko
- Wizard
- Berichten: 615
- Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
- Locatie: Driebergen
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Volgens mij zit het zo:
Een shock of incinerate komen op de stack, en liggen boven op de giant growth.
Maar activated abilities zijn sneller, die worden direct uitgevoerd in de block fase, terwijl de damage pas daarna wordt gedaan. Er staat niet, redirect current damage (denk niet dat zoiets bestaat), maar redirect de volgende 1 schade, oftewel: de schade die binnenkort gaat komen.
Je kan dus met de outrider gewoon de 2000 volgende schade (in deze beurt) op een andere creature zetten, omdat de ability gratis is. Zelfs al weet je dat er geen schade komt, de ability kan nog steeds worden uitgevoerd. Of je doet het elke beurt gewoon standaard aan het begin van je beurt 50 keer.
Een shock of incinerate komen op de stack, en liggen boven op de giant growth.
Maar activated abilities zijn sneller, die worden direct uitgevoerd in de block fase, terwijl de damage pas daarna wordt gedaan. Er staat niet, redirect current damage (denk niet dat zoiets bestaat), maar redirect de volgende 1 schade, oftewel: de schade die binnenkort gaat komen.
Je kan dus met de outrider gewoon de 2000 volgende schade (in deze beurt) op een andere creature zetten, omdat de ability gratis is. Zelfs al weet je dat er geen schade komt, de ability kan nog steeds worden uitgevoerd. Of je doet het elke beurt gewoon standaard aan het begin van je beurt 50 keer.
Work is the curse of the drinking class
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Een Shock doet inderdaad schade tijdens het resolven.
Maar een redirection effect doet niks meer dan een redirection shield genereren. Vervolgens wacht dat redirection shield rustig af totdat hij nodig is, maar dan zijn de redirection effects dus al lang en breed ge-resolved en ligt er niks meer op de stack. (Vergelijk het met regeneration, dat werkt wat dat betreft hetzelfde.)
Redirection shields zijn replacement effects die de schade vervangen (gaat dus ook niet via de stack). Er is 1 event (gebeurtenis) in dit voorbeeld, namelijk dat er 10 schade aan het ene creature gedaan wordt. Als de redirection shields opgebruikt zijn, is er nog steeds 1 event, namelijk dat er 10 schade aan het andere creature gedaan wordt. Het is niet zo dat er tien keer 1 schade gedaan wordt.
Maar een redirection effect doet niks meer dan een redirection shield genereren. Vervolgens wacht dat redirection shield rustig af totdat hij nodig is, maar dan zijn de redirection effects dus al lang en breed ge-resolved en ligt er niks meer op de stack. (Vergelijk het met regeneration, dat werkt wat dat betreft hetzelfde.)
Redirection shields zijn replacement effects die de schade vervangen (gaat dus ook niet via de stack). Er is 1 event (gebeurtenis) in dit voorbeeld, namelijk dat er 10 schade aan het ene creature gedaan wordt. Als de redirection shields opgebruikt zijn, is er nog steeds 1 event, namelijk dat er 10 schade aan het andere creature gedaan wordt. Het is niet zo dat er tien keer 1 schade gedaan wordt.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Dat is juist het vreemde. Er staat "The next 1 damage". Daardoor klinkt het net alsof het met 1 damage per keer gaat... Gewoon beetje vaag neergezet I guess.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
Tsja, er zijn een aantal dingen in Magic die ikzelf nog steeds ingewikkeld vind.
Het layer-systeem is er een van. Maar replacement effects zijn ook nog best complexe materie.
Het layer-systeem is er een van. Maar replacement effects zijn ook nog best complexe materie.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: deathtouch vs outrider en-Kor
blijkbaar toch een leuke vraag die ik stelde