Kaarten in een database?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Aan het reply van GForce te zien, heeft iedereen een eigen manier om een deck te bouwen. Ik zl mijn manier ook wel beschrijven.

Aangezien mijn favoriete kleuren Blauw en Wit zijn, maak ik alleen decks met die kleuren. Zo ontwikkelt iedereen in de loop der tijd een eigen kleur.
Ik verzin eerst een leuk thema, bijvoorbeeld vliegers. Dan probeer ik dus een deck te maken, van een geselcteerde kleur, met vliegers. Aangezien blauw betere vliegers heft als wit, wordt hij blauw.
Daarna probeer ik zoveel mogelijk kaarten te verzamelen die kunnen vliegen. (daarom is het handig een database te hebben, dan kan je ze virtueel verzamalen). Van al die vliegers mak je een selectie van wat je echt gaat gebruiken, als je er een combo tussen ziet is dat mooi meegenomen (Tradewind Rider+Gilded Drake bvb)
Daarna zoek je nog een par kaarten die hetr thema ondersteunen, en die meewerken aan de snelheid van het deck, mana artifacts dus, en dan prop je het in elkaar en klaar.

Ik post mijn resultaat vanavond wel bij de decks :D
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik maak meestal mijn decks toernooi gericht daarom ga ik altijd een dekc om een combo of kaart heen bouwen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Maar uuuuuhhhhh wie wil mij dan helpen een database te bouwen. Iedereen hier kan helpen bv door plaatjes te downen en wie kent er allemaal SQL ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Ehm kan je niet ergens alles in een keer dlen?

want ieder plaatje van nedermagic halen ofzo duurt wel ff 8O
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik kan wel in de database komen van Nedermagic mar dan ben ik weer verkeerd bezig misschien is er iemand hier die een van de mods kent en daarvan alle plaatjes kan krijgen ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb wel alle plaatjes, maar ken geen SQL
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

stuur ons dan ff de plaatjes :D, kan je ze anders niet uploaden (in een zip ofzow)
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

hmm ik heb geen kabel dus zal iemand ze voor mij op CD moeten zetten.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik weet wel iets van sql, heb het gehad hier op mijn studie, misschien dat ik je ergens mee kan helpen. Een vriend van me is geloof ik al alle magic-kaarten in een sql-database aan het zetten (zonder de plaatjes) misschien dat die ook wil helpen, kan het hem vragen.

Ik bouw mijn decks vergelijkbaar met Gforce, maar zo wil je het als beginner niet doen. Als beginner ken je nog veels te weinig kaarten daarvoor en kan het je eigenlijk geen donder schelen wat voor tegenstand je op een tournooi moet verwachten, en waar je dus van moet kunnen winnen.

Een betere methode is waarschijnlijk om uit de kaarten die je hebt een zo goed mogelijk deck te bouwen (of 2) dan daar mee te gaan spelen, kijken hoe de kaarten samen werken, kijken welke beter zijn dan anderen om dan met die info je deck(s) uit te gaan breiden. Het kan handig zijn om iemand die er al wat meer van af weet ook te vragen wat ie van de decks vind en hoe hij ze zou verbeteren, maar wees gewaarschuwd dat deze persoon waarschijnlijk veel meer kaarten heeft en kent, misschien dat je alleen aan zo'n persoon wilt vragen welke kaarten beter zijn dan anderen omdat je anders al snel hem je deck laat bouwen en daar leer je niet zo veel van. Je kunt natuurlijk altijd de decks die je hebt gemaakt hier op het forum zetten om te kijken of iemand tips of info heeft.

Mocht je trouwens een idee willen hebben van wat voor soorten decks er allemaal te bouwen zijn zou ik eens in de archiefen van wizards of the coast gaan spitten tussen de tournooi verslagen, met een beetje mazzel kun je ook cardlists vinden van de top-decks. Het kan heel informatief zijn om dit te doen, maar bedenk wel dat het wel even duurt voor iemand een goed genoeg deck kan bouwen om bv alleen maar op een nk mee te mogen spelen, de decks die je op de wizards website vind zijn bijna allemaal van dit caliber.

Hoop dat ik iets heb kunnen helpen,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

rustig avondje op naaitsabes..
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik wil ze op zich wel op cd'tje branden, uploaden doe ik niet met mijn 56k modem (300MB, tenzij iemand de telefoonrekening betaald... :D)
Maar als je dan nog een week of twee wacht, zijn alle pics van Judgement te vinden, dan prop ik die er gelijk bij.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Geen probleem ik kan altijd de plaatjes later toevoegen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

@Quizmaster: Waar vind jij die plaatjes van Judgement dan??? Ik heb zelf de Complete Magic Database (CMD) en daar staat bij op welke website ik de card images can downen. Ik heb nu alle plaatjes behalve die van Judgement want de site doet het nu niet meer......


Greetz...
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

judgment

Bericht door lord of the squirrel »

kan je van wizards halen dan heb je alleen niet die zwarte rand erbij, ik kan het je ook mailen of via msn toesturen
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

Reactie op max, ik ken de mods wel wouter den hollander is een cool gozer hij wilt het misschien wel doen, anders vraag ik het wel aan kevin smith 8) connecties heet zoiets.
Plaats reactie