De beste Magic-kleur!!!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

De beste Magic-kleur is:

groen
9
60%
zwart
4
27%
rood
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Alle kleuren zijn goed en elke kleur heeft zijn eigen waardes.

Alleen als je gaat kijken als je de kleuren in een mono deck gaat stoppen is wit het slechtste daar kun je eigenlijk geen sterk mono wit deck mee bouwen (ik praat over T2 dan).


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Over welk fomaat je het ook hebt iedere kleuer houdt zijn sterke en zwakke punten. Je kan blauw control nog zo goed vinden een slighdeck doet daar wel wat aan, mono black is super met creature destruction tutors shades cabal coffers en discard effects... Tot dat er een killer enchantment op tafel komt. Zo zijn er voor iedere kleur gewoon sterke en zwakke punten.

Mischien is dit ook wel de reden dat mono collor buiten sealed en block bijna niet gezien wordt (m.u.v. weenies dan) :wink:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Misschien Corrupter in de nieuwe T2?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Corrupter is hier juist een typisch voorbeeld van, ijzersterk totdat er een Ivory mask, True believer ofzo op tafel komt, ook een vracht countermagic stopt corrupter wel af.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ivory mask: enchantment, dus probleem voor zwart. Geen type 2.

True believer: creature, zwart heeft mutilate, infest, ghastly demise, smother, screams of the damned etc. Misschien moeilijk, niet onmogelijk.

Helaas wordt countermagic iets lastiger aangezien Phyrexian Arena uit type 2 zal verdwijnen. Dit kan evt. gecompenseerd worden middels Mirari, sceletal scrying en een beetje discard (of een beetje meer discard).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

En toch zie ik, als corrupter erg populair wordt, al confinement decks en soort gelijke dingen verschijnen, ook de mobilization zal de moeite zijn tegen corrupter.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Wat deed die corruptor ook alweer? en wat voor deck wil je er omheen bouwen?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Corrupt: slechte maar enige drainlife kopie in de nieuwe type 2.

Het idee achter corrupter is eigenlijk simpel: sloop, mol, verniel en dan corrupt voor 20.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Corrupter zal het ook best goed doen maar zodra die te populair zal worden zul je het zelfde zien als, alweer even terug maar toch, bij de necropotence decks, toen iedereen dat begon te spelen werd stasis bijvoorbeeld een bijzonder sterk deck.

En een van de grootste problemen voor corruptor is denk ik nog steeds psychatog (en dan vooral de countermagic eromheen) die toch al verschrikkelijk populair is.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hoe een type 2 mono-black het zou doen tegen psychatog weet ik niet. Op het eerste gezicht zou ik niet durven zweren dat de tog het altijd trekt. Mobilization lijkt me dan eerder een groot obstakel voor de zwart-fan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Tegen normale countermagic slaat corrupter zich er wel door heen maar wanneer tog erg veel der bij pakt (chainers en aetherbursts eruit bijvoorbeeld) is dat echt een opgave hoor voor corrupter
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik denk dat voor alle in type 2 gespeelde decks geldt dat het sideboard vol zit met kaarten tegen de meest gespeelde decks. Als weinig mensen mono-black spelen maak je daarmee een goede kans. Als iedereen met een berg counters speelt, dan zou het corruptor sideboard waarschijnlijk vol zitten met discard en wat card drawing.

Ergens heb ik het vermoeden dat psychatog niet meer zo veel gespeeld gaat worden. Dit aangezien het beestje dat voor de overwinning moet gaan zorgen vanaf 1 november op nog meer manieren van kant gemaakt kan worden (o.a. Smother).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gast

Bericht door Gast »

idd een beetje lastig vooral ook omdat de smother een instant is. En ik zei idd ook al dat wanneer corrupter populair begint te worden de sideboards hier gemakkelijk op te tunen zijn
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik probeer alleen de conversatie gaande te houden :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Zwart is pure vernietiging van alle kaarten van je tegenstander, wit is bescherming, blauw is bekend om zijn counters, groen om de snelle manaverkrijging en rood kan de tegenstander uitschakelen met "instants" en "sorcery's". Het is maar waar jij je het best bij voelt....

Ikzelf vind Wit het best. Is erg sterk tegen zwart en dankzij de "circle of protection ......" kun je bijna geen schade krijgen..maar dit is maar mijn mening...
Plaats reactie