New T2 Megraine

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Lijkt me wel een goed plan dus... :) Ik zet eens een (vast ook weer voorlopige) update aan het begin van dit topic.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Die words of waste doen het nu ook wel zeer goed ja, je hebt toch geen kaarten in je hand nodig. Mischien ook nog een words of wind? dan heeft je tegenstander in elk geval iets te discarden en jij kan toch blijven casten dankzij future sight.

Nu komen er wel twee nadelen om de hoek, je gaat niet meer zo snel door je deck en wilt toch wel steeds meer essentiele kaarten pakken. Mischien is dit op te lossen met read the runes of diabolic tutors.

Ook mass-enchantmentdestruction (tranquility) wordt steeds zwaarder. Daarom wordt mischien toch wel wat countermagic vereist.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Countermagic is problematisch omdat ik dan kaarten moet vasthouden. Dit werkt slecht samen met de bridge en daarom heb ik dat idee maar laten varen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Voor het "zoeken" naar de juiste kaarten heb ik op dit moment een aantal opties:
Merfolk Looter
Cephalid Broker
Insidious Dreams
Future Sight

In een totaal aantal van 13. Ik geloof dat dat wel genoeg is. De words of waste zorgen ervoor dat Tranquility en Cleansing Meditation geen probleem zijn. Beide zijn sorceries en daarvoor hebben we het volgende trucje:
a) Mindslicer saccen met een words of waste en een looter in play
b) Na draw tegenstander voor Main Fase:
- aktiveer looter
- i.p.v. kaart trekken, aktiveer words of waste en laat tegenstander die ene kaart discarden

Dus: je tegenstander speelt alleen nog instants tenzij hij erin slaagt meerdere kaarten vast te houden en daar hebben we ook wel wat voor.

Probleem: disenchant en naturalize

Oplossing: 2de Words of Waste in mainboard (heb ik nog niet) en in ieder geval een Haunting Echoes (liefst 2, 1 main, 1 side).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Dan is die zo in zo wel zwaar en valt het te overwegen er meerdere in te stoppen. :twisted:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Meer Words of Waste :twisted:
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Nou het is toch simpel, als die words en je looter er liggen en je tegenstander heeft geen smother ofzo is die gewoon over voor hem.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Na ja, tenzij hij wat disenchants of zo achter elkaar trekt :(
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

En hoeveel decks spelen tegenwoordig nou met disenchants of naturalize main? Dus dan heb je er alleen de tweede ronde last van. Wat je ook nog kan doen is mass-landdestrruction
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Disenchant-achtige kaarten worden zelden main gespeeld, maar met de huidige hoeveelheid kick-ass-enchantments en de "als ik een kaart trek gooi ik 'm toch gewoon weg om wat beter te maken" beestjes, weet ik niet of dat zo blijft. Afwachten dus...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

De killer enchantments zijn er wel maar het blijft toch een flink cardadvantage als jij zonder speelt en je tegenstander met drie of vier disenchant achtige spells in handen zit. In het sideboard daarintegen is het inderdaad bijna een must geworden maar je eerste potje heb je dan al binnen als het goed is :lol:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Laatste veranderingen (zie update decklist):

1) -3 Darkwater Catacombs +3 Island
2) -3 Guiltfeeder +1 Insidious Dreams +2 Words of Waste

Ad 1.
Klinkt misschien gek: vanwege Blood Moon. Bovendien is een island wel makkelijk te gebruiken om de aktivatiekosten (bij threshold) van het coliseum te betalen.

Ad 2.
Guiltfeeder werkt op zich OK, maar hij werd vaak het slachtoffer van een T4 dreams of sac Mindslicer. Wat de 4de dreams betreft: met de bridge in play is het hebben van geen kaarten geen bezwaar. Een dreams voor een dreams weggooien is dan ook niet rampzalig. Words of Waste: :) wie het niet weet moet lekker alle andere berichten lezen :wink:
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Blood moon???????? in T2???

Maarre de rest is wel wat logisher. De dreams vindt ik zo in zo geniaal, ieder weeny deck ligt stil vanaf beurt drie. En in principe is je guiltfeeder eigenlijk wel weer de moeite, praktisch het enige watv over een ensnaring bridge heen kan lopen
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nog niet, in de zomer met 8th wel en ik ken iemand die nu vast oefent :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ja maar in de zomer zal er ondertussen al wel weer een volgende set uitzijn ook ondertussen. Ik denk dat tot die tijd je catacombs nog wel der werk doen.

En zeg ook eens eerlijk, hoeveel serieuze decks denk je dat een blood moon zullen draaien. Mischien sideboard maar verder echt niet en ook geen vier dus dat zal wel los lopen. :?
Plaats reactie