Die words of waste/merfolk looter combo, heb je daar zelf niet te veel last van als je er niet naar streeft om (zoals bij Ensnaring Bridge) geen kaarten op handen te hebben?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Ik heb zelf dan mischien wel niet zo verschrikkelijk veel op tafel liggen maar dat is het me wel waard als de overkant EN geen permanents EN geen hand meer overheeft. Vanaf dat moment kan ik Braids ook sacen aan derzelf en kan ik rustig mijn gang gaan.
Het probleem is dat wanneer je looter+waste gebruikt en zelf wel nog kaarten op handen hebt, je die kwijt raakt... dat zou natuurlijk niet zo mooi zijn
Maar de vraag is hoe erg ik dat vind als ik zelf braids heb liggen en men aan de overkant al het land weg kan gooien. Dan is een paar schade per beurt ook wel genoeg
Dat is waarom ik zo van de Mindslicer houdt. Ok, je kunt 'm niet altijd gebruiken, maar in veel gevallen zorgt ie ervoor dat de Mutilates en zo nog even in de hand blijven.
Het grootste probleem is dat ik maar zelden meer dan twee beestjes op tafel krijg en dan doen achtereenvolgen een innocent blood en chainer's eddict het bijzonder goed
Ik weet niet zeker of ik MBC wel goed begrijp, het is mij opgevallen dat je niet graag een mindslicer een edict verkoopt. In veel gevallen heb ik nog wel een shade en wat andere boeiende kaarten op handen die ik liever niet meteen kwijt raak.
Nou ik bedoel juist dat ik hem wel zou spelen (of nog liever een mutilate natuurlijk), hetgene waar MBC eigenlijk om draait is stallen tot aan die verschrikkelijke corrupt. Dan scheelt het wel als er geen beestjesop tafel liggen, iedereen zonder hand zit en je chainer's eddicts in je graveyard heb liggen, dat is aan beide kanten argens lastig maar MBC kan zijn mana vooraden op gaan bouwen en eventueel een tutor gebruiken voor een echoes ofzo.
Met Mutilate kan dat. Met innocent blood en chainer's edict niet. De speler die target is offert de slicer op en in zo'n geval is het niet onmogelijk dat er beesten in het spel blijven. Dus: je moet iets tegen Mutilate hebben (Duress of Wat Tegen-Magie).
En daarbij de slicer komt in beurt 4, Als je daarna als MBC speler je coffers neerlegt en een eddict speelt heb je nog maar een landje nodig voor de volgende en vanaf dat moment zit je met MBC gewoon goed, je haalt vanzelf je cardadvantage dmv een tutor of een scrying en het is over uit
Tenzij je die finkels niet weg krijgt of last krijgt van een looter/waste lock. Dan is de scrying zowat je enige redding (en de edict's met flashback natuurlijk).