Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo jul 23, 2003 10:02 pm
door David
Oy schreef: (aangezien de horror's er toch echt vanzelf zelf belanden als ze willen)
Ben je dronken ofzo?
3 schreef: oftewijl, heeft iemand nog een handige kaart waar ik aan moet discarden,
Null Brooch


David

Geplaatst: wo jul 23, 2003 10:25 pm
door pi
Oy,

hoezo?

Anyway, Null brooch past totaal niet in het deck, ik ben meer van het permanents slopen als ze op tafel komen. Daarnaast ben ik ook heel erg van de erg volle hand, en dan moet ik wel heel veel discarden aan de null brooch. Als laatste is de null brooch geen creature, hetgeen 'm niet meteen uit sluit, maar wat wel een groot nadeel is.

mazzel

pi

Geplaatst: do jul 24, 2003 12:06 am
door David
jij speelt vals :twisted: ... admins...

Brushhopper of Undertaker of een andere spellshaper...

David

Geplaatst: do jul 24, 2003 1:42 am
door pi
Oy,

:roll:

Aan spellshapers heb ik zitten denken, maar heb er eigenlijk geen kunnen vinden die mijn deck beter maakt, maar misschien zie ik er een over het hoofd, undertaker en de devout witness (disenchant ding toch?) is de beste die mij te binnen schiet, maar die's beetje zwak en traag, daar heb ik genesis voor zeg maar. Brushhopper is leuk, en heb ik zelf ook een tijd over gedacht, maar eigenlijk is het effect dat ik terug krijg te zwak, de kaarten die ik nu gebruik ok te discarden hebben allemaal sterkere effecten zeg maar.

mazzel

pi

p.s. in mijn zin stond na vanzelf "ik", het is nu al een heel vage zin, maar toen was ie echt hopeloos, ik was geloof ik de zin aan het herschrijven, maar ik geloof dat ik wat verkeerde woordjes heb laten staan. Dronken was ik zeker niet, als ik "dronken" ben gaat om de een of andere reden ineens iedereen met mij instemmen, zie 8th layout topic...

Geplaatst: do jul 24, 2003 11:53 am
door David
yO,

In principe zijn alle spellshapers traag (ik ken er geen met haste).
Misschien Insidious Dreams of Strongarm Tactics? Het zijn wel geen creatures maar ik vind ze toch wel cool om je Genesis te discarden. (misschien een andere dreams)

David

Geplaatst: do jul 24, 2003 10:11 pm
door pi
Oy,

ik ga de cho-arrim alchemist proberen. Maar ik heb nog steeds wel leiver iets waar ik meteen aan kan discarden en niet een beurt voor hoef te wachten. Nadeel van de dreams en tactics is dat ze verder niet zo erg met het deck te maken hebben, de tactics zeker, de insidious zou er in kunnen, maar het is vette card-disadvantage.

mazzel

pi

Geplaatst: vr jul 25, 2003 8:47 am
door GForce
Waarom speel je dan geen Wild Mongrel ?

GForce

Geplaatst: vr jul 25, 2003 9:02 am
door pi
Oy,

omdat ik dan vaak niet meer doe dan de mongrel van 2/2 naar 3/3 pompen, en in multiplayer gaat dat bar weinig uitmaken. Als ik 'm veel meer op wil pompen moet ik kaarten gaan discarden die ik eigenlijk niet kwijt wil.

mazzel

pi

Geplaatst: vr jul 25, 2003 11:45 am
door GForce
Gaat er toch om om je kaarten die je wil discarten ook kan doen dan makkelijk.

GForce

Geplaatst: vr jul 25, 2003 1:04 pm
door pi
Oy,

het gaat er niet alleen om dat ik de kaarten kan discarden, maar ook dat ze nut hebben als ik dat doe, wild mongrel is niet bijzonder nuttig, mindless automaton is veel handiger omdat ik er dan de komende tijd ook wat aan heb, undead gladiator is ook veel nuttiger. Maar deze beide hebben ook weer nadelen, bij de gladiator heb ik te vaak dat ik 'm slechts een keer cycle en er verder weinig mee doe, terwijl 1 mindless automaton al ruim genoeg is, 2 zou echt overkill zijn omdat het nou ook weer niet zo'n heel bijzonder creature is. Eigenlijk zoek ik dus iets met een op langere termijn nuttig effect waar ik onmiddelijk een kaart aan kan discarden, en waarbij het, als het even kan, nuttig blijft om later ook nog kaarten er aan te discarden. Kaarten die volgens mij het best in deze categorie vallen zijn survival of the fittest, mindless automaton en zombie infestation, alleen wil ik ze geen van 3-en 2x spelen omdat ej er weinig extra nut van hebt als je er 2 speelt, en in het geval van de ionfestation speel ik er geen een omdat ik er 2 kaarten tegelijk aan moet discarden, hetgeen vaak te veel is.

mazzel

pi

Geplaatst: vr jul 25, 2003 5:15 pm
door GForce
Dus je hebt liever een creature om met de wish te kunne fetchen ?

GForce

Geplaatst: vr jul 25, 2003 5:30 pm
door pi
Oy,

zowiezo veeeeeel liever een creature ja, om met genesis terug te kunnen halen, om aan de horror's te kunnen saccen, om aan survival te kunnen discarden, om met volrath's stronghold weer naar mijn hand te kunnen doen, inderdaad om 'm te kunnen wishen als ie op een of andere manier geremoved is from te game, om mee te tellen voor de avatar, etc. Overigens gaat het om een main-deck kaart, in het sideboard heb ik al gigapede en masticore die kunnen zorgen dat ik wat kan discarden.

mazzel

pi

Geplaatst: vr aug 15, 2003 5:01 pm
door pi
Oy,

niemand wat te melden?

mazzel

pi

Geplaatst: vr aug 20, 2004 4:49 pm
door pi
Oy,

een jaartje aan updates later:

// Lands
4 [R] Bayou
3 [JU] Krosan Verge
1 [AN] Library of Alexandria
4 [R] Scrubland
1 [SH] Volrath's Stronghold
2 Forest (1)
4 [R] Savannah
2 Plains (1)

// Creatures
2 [EX] Spike Weaver
1 [JU] Genesis
3 [SC] Eternal Dragon
3 [SH] Spike Feeder
3 [UL] Mother of Runes
3 [SH] Wall of Blossoms
3 [VI] Stampeding Wildebeests
1 [LE] Nantuko Vigilante
3 [FD] Eternal Witness
2 [UD] Masticore

// Spells
1 Demonic Tutor
1 [EX] Survival of the Fittest
3 [AP] Pernicious Deed
4 [JU] Living Wish
3 [R] Swords to Plowshares
2 [AP] Vindicate
1 [VI] Vampiric Tutor

// Sideboard
SB: 1 [SH] Volrath's Stronghold
SB: 1 [VI] Stampeding Wildebeests
SB: 1 [LE] Nantuko Vigilante
SB: 1 [FD] Eternal Witness
SB: 1 [LE] Bane of the Living
SB: 1 [LE] Withered Wretch
SB: 1 [ON] Kamahl, Fist of Krosa
SB: 1 [EX] Spike Cannibal
SB: 1 [UL] Deranged Hermit
SB: 1 [UD] Masticore
SB: 1 [EX] Thrull Surgeon
SB: 1 [FD] Tornado Elemental
SB: 1 [DK] Tracker
SB: 1 [UD] Hunting Moa
SB: 1 [AQ] Strip Mine (1)

Afijn, eerst maar eens wat uitleg.

// Lands
4 [R] Bayou
3 [JU] Krosan Verge
1 [AN] Library of Alexandria
4 [R] Scrubland
1 [SH] Volrath's Stronghold
2 Forest (1)
4 [R] Savannah
2 Plains (1)

Hier valt met name op dat zwart en wit nog flink wat landjes krijgen terwijl ze toch niet zo heel vaak in mijn deck zitten. Dit is met name om de eternal dragons en krosan verges zo efficient mogelijk te maken, ook kunnen de meeste van de landjes nog steeds gewoon dienst doen al forest. Wel overweeg ik om wat minder plains te spelen, maar omdat veel van de kaarten die ik snel wil kunnen spelen (met name de mothers en swords) wit nodig hebben twijfel ik hier nog erg over. De library werkt best goed in dit deck, met alle recursie heb ik vaak een behoorlijk volle hand, de stronghold is aanwezig als extra recursie mechanisme en kan eventueel helpen om decking tegen te gaan.

// Creatures
2 [EX] Spike Weaver
1 [JU] Genesis
3 [SC] Eternal Dragon
3 [SH] Spike Feeder
3 [UL] Mother of Runes
3 [SH] Wall of Blossoms
3 [VI] Stampeding Wildebeests
1 [LE] Nantuko Vigilante
3 [FD] Eternal Witness
2 [UD] Masticore

Spike weaver heeft me vaker gered dan welke kaart dan ook in het deck, mensen spelen gewoon zeer vaak decks die niks tegen een geloopte weaver kunnen. De feeder helpt de weavers groot te houden en kan eventueel voor levens zorgen als de nood aan de man komt, en beide spikes zijn natuurlijk leuk voor combat truckjes. Eternal dragon helpt zeer goed mee aan mijn manabase opbouwen en kan eventueel zorgen dat mijn masticore een upkeep heeft van 3ww, hetgeen toch wel ietsje goedkoper is dan een kaart discarden over het algemeen. Genesis helpt natuurlijk met de recursie en kan ook eventueel de upkeep van een masticore goedkoper maken. Wall of blossoms is simpelweg een snelle blocker die samen met de wildebeests voor een leuk loopje zorgt. De mother of rues zit er ook als snelle blocker in, maar die kan later ook nog handig zijn. De wildebeests zorgen natuurlijk ook heel leuk voor recursie en zorgen dat ik niet te veel afhankelijk ben van mijn graveyard (je wil niet dat zodra iemand een withered wretch vindt je deck uit mekaar valt, een probleem van eerdere versies van dit deck) ook is een 5/4 trample best een aardige beuker. Vigilante is een noodzakelijk kwaad omdat er gewoon af en toe veel artifacts en/of enchantments gesloopt moeten worden. De masticores maken een eind aan erg veel van de problemen die dit deck tegen kan komen, maar de upkeep kan wle heel erg irritant zijn zonder een manier om er voor te compenseren (library, genesis, dragons). De winesses houden het hele zooitje bij mekaar door op het juiste moment de juiste dingen terug te kunnen halen.

// Spells
1 Demonic Tutor
1 [EX] Survival of the Fittest
3 [AP] Pernicious Deed
4 [JU] Living Wish
3 [R] Swords to Plowshares
2 [AP] Vindicate
1 [VI] Vampiric Tutor

Een zooitje tutors, een survival en wishes om te zorgen dat ik op het juiste moment het juiste antwoord vinden kan (zie ook het SB) en verder een hoop zooi om spullen van mijn tegenstanders op te blazen, eternal witness plus elk van deze kaarten is zeer vervelend voor je tegenstanders.

// Sideboard
SB: 1 [SH] Volrath's Stronghold
SB: 1 [VI] Stampeding Wildebeests
SB: 1 [LE] Nantuko Vigilante
SB: 1 [FD] Eternal Witness
SB: 1 [LE] Bane of the Living
SB: 1 [LE] Withered Wretch
SB: 1 [ON] Kamahl, Fist of Krosa
SB: 1 [EX] Spike Cannibal
SB: 1 [UL] Deranged Hermit
SB: 1 [UD] Masticore
SB: 1 [EX] Thrull Surgeon
SB: 1 [FD] Tornado Elemental
SB: 1 [DK] Tracker
SB: 1 [UD] Hunting Moa
SB: 1 [AQ] Strip Mine (1)

(Mijn SB is puur voor de wishes, ik speel casual, geen tournooien, sideboarden is voor mietjes ;))

Een extra stronghold om voor te wishen indien decking iets is waar we voor gaan vrezen, of als we gewoon recursie nodig hebben, de strip mine voor vervelende landjes (zoals maze of ith of glacieal chasm) en beide om te helpen uit een mana screw te komen. Een extra masticore, wildebeest, vigilante en witness om voor te wishen indien nodig. Bane om een wishable wrath effect te hebben. De wretch is vervelend voor zeer veel multiplayer decks omdat er toch wel vaak op graveyards vertrouw wordt, het is ook een zeer goeie kaart tegen dit deck. Kamahl samen met deed is dag manabase voor je tegenstander, of samen met masticore heb je best een leuke groene stone rain (hoe heet dat ding ook al weer), verder kan het wel eens nodig zijn om flink hard door iemand zijn verdediging heen te beuken met het overrun effect. De cannibal werkt niet zo heel lief samen met de andere spikes, maar forgotten ancient, acrcbound creatures, phantoms en dergelijke in de laatste paar sets maken 'm toch wel hard nodig. Deranged hermit is een beetje overkill, maar af en toe iemand swarmen met een flinke zooi tokens is en blijft leuk. De surgeon kan eventueel problematische kaarten uit mijn tegenstanders hand vissen. De elemental schiet hard vliegers af en mijn dragons kunnen eventueel toch wel terug komen, ook biedt de elemental me een manier om door een verdediging heen te beuken in geval van nood. Tracker lijkt een redelijk slecht kaartje voor dit deck, maar met de spikes en dergelijke kan ie best een stukje groeien en kan ie langzamerhand flink grote beesten slopen, dit is ook mijn enige wishable oplossing voor een beest met een hoge casting cost en een hoge toughness, duplicant zou hier ook misschien wel werken, maar die is een stuk lastiger herhaaldelijk te gebruiken. Hunting moa als laatste kan leuk helpen met van alles en nog wat een beetje sterker maken.

Afijn, zien jullie nog manieren om dit deck te verbeteren en hoe zouden jullie dit doen?

Alvast bedankt voor alle hulp,

mazzel

pi

p.s. Mijn budget gaat best hoog, maar p9 en andere dure kaarten zijn geen optie, het is dat ik de library al heb liggen, anders zou ik er niet speciaal een gaan zoeken voor dit deck.
p.p.s. Als iemand nog 2 eternal witness over heeft wil ik ze graag!

Geplaatst: ma jan 03, 2005 5:41 pm
door pi
Oy,

update:

// Lands
4 [R] Bayou
4 [R] Scrubland
4 [R] Savannah
3 [JU] Krosan Verge
2 Forest
2 Plains
1 [AN] Library of Alexandria
1 [SH] Volrath's Stronghold

// Creatures
2 [EX] Spike Weaver
1 [JU] Genesis
3 [SH] Spike Feeder
4 [UL] Mother of Runes
4 [SH] Wall of Blossoms
3 [VI] Stampeding Wildebeests
1 [LE] Nantuko Vigilante
3 [FD] Eternal Witness
3 [MI] Wall of Roots

// Spells
1 Demonic Tutor
2 [AP] Pernicious Deed
4 [JU] Living Wish
3 [R] Swords to Plowshares
4 [AP] Vindicate
1 [VI] Vampiric Tutor

// Sideboard
SB: 1 [SH] Volrath's Stronghold
SB: 1 [EX] Spike Weaver
SB: 1 [VI] Stampeding Wildebeests
SB: 1 [LE] Nantuko Vigilante
SB: 1 [FD] Eternal Witness
SB: 1 [UD] Masticore
SB: 1 [LE] Bane of the Living
SB: 1 [ON] Kamahl, Fist of Krosa
SB: 1 [UL] Deranged Hermit
SB: 1 [AQ] Strip Mine
SB: 1 [DK] Tracker
SB: 1 [CHK] Nezumi Graverobber--Nighteyes the Desecrator
SB: 1 [CHK] Eight-and-a-Half-Tails
SB: 1 [SC] Eternal Dragon
SB: 1 [FD] Auriok Champion

Momenteel ben ik vooral een beetje bezig met de mana base te testen nu ik 3x eternal dragon vervangen heb door 3x wall of roots, witte en zwarte mana vinden is nu een tikkeltje lastiger, maar de dragon deed verder best weinig.

Iemand suggesties?

mazzel

pi