Contest van pi

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Thanatos
Master
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 10, 2003 5:32 pm
Locatie: Stein, Zuid limburg

combo

Bericht door Thanatos »

en als ze raden ook de combo uitleggen, dan leren de gene die de kaarten niet kennen ook wat.
No matter how powerful, ALL will fall before my blade!!


http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=1105
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Afbeelding Afbeelding

Als je deze kaarten gelijktijdig in het spel hebt kun je minder levens hebben dan 0 door transcendence, kun je geen life gainen door sulfuric vortex en maak je langzamerhand je tegenstander dood. Een leuk extra effectje is dat damage die tegen je gedaan wordt niet zo veel uit maakt. Hoe dit werkt is dat als je damage krijgt dan wil de transcendence dit vervangen door levens gainen, maar dat wordt dan weer vervangen met geen levens gainen door de sulfuric vortex. Het is natuurlijk wel heel vervelend om een goed getimede disenchant of naturalize tegen te komen, als je op -20 staat bijvoorbeeld.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hmm ik zie dat ik weer te laat ben :cry:. Deze keer had ik het waarschijnlijk wel geraden (de aanwijzing was voor ons te makkelijk maar de newbees waren er waarschijnlijk nooit op gekomen) maarjah volgende keer beter. Dit is natuurlijk wel een casual combo en waarschijnlijk zalie ook daar niet gespeeld worden. 1 kaart en en bent dood. En alle groene en witte decks hebben die kaart.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Re: combo

Bericht door David »

Hoera!
Ik vond de laatste aanwijzing eerst heel vaag maar een negatief levens aantal was het enige wat ik kon verzinnen dat er echt op van toepassing was. Verder gaf de hint impliciet aan dat de combo uit 2 permanents bestond.
Ik had deze combo op wizrds.com gelezen maar verwachte eigenlijk geen scourge kaarten. Daarom wilde ik de gok van KingFatass doen maar ik moest eerst ff uitzoeken hoe forsaken wastes ook al weer heette maar toen was hij me voor... Dank daarvoor KF.

Thanatos schreef:en als ze raden ook de combo uitleggen, dan leren de gene die de kaarten niet kennen ook wat.
In princiepe kun je zelf de kaarten opzoeken en kun je meestal wel verzinnen waarom de kaarten goed samenwerken. Als je het dan niet snapt kun je altijd nog vragen hoe de combo werkt.

@pi, ik heb misschien wel een idee voor nog zo'n puzzel. Voordeel is dat de bedenker zelf ook mee kan doen. En btw, het getal dat aangaf uit hoeveel cijfers de uitkomst bestond pastte ook niet op alle schijfruimte van de wereled :-)

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

www.cs.vu.nl/~dskloet/magic is een aardige plek om kaarten op te zoeken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

tnx (dat is mijn site mensen)

David
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Wat een #$!% site :wink:.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het is _de_ site dus het moet zijn *minder prettige* site ;-)

David

#$!% zeg. Die bold tag maakt er een spatie bij...
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Jah helaas *kl0te* staat in de sencuur als *minder prettig* daarom was het zonder E.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ok mensen, wie doet de volgende contest?

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jij had toch een aardig idee zei je, meel het me, dan wil ik het verder wel opzetten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie