Discussie over beste versie van windows

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Kan best zijn dat Windows XP niet meer vast loopt. Maar het is nog steeds net zo onhandig als al die andere versies, vergeleken met unix. (Misschien nog wel erger.)
Als ze nou eens een fatsoenlijke shell zouden schrijven en wat nuttig commandline tools om je OS mee te besturen zou het wel wat beter zijn.

David
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

David schreef:Als ze nou eens een fatsoenlijke shell zouden schrijven en wat nuttig commandline tools om je OS mee te besturen zou het wel wat beter zijn.
8O 8O 8O Ja, als ze dat nou eens deden! 8O 8O 8O
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

troost je yodaboy, ik snap er ook niks van :D
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

De CMD...
Nadeel van een echte terminal is dat de amateur-gebruikers er niet mee overweg kunnen... En aangezien ome Bill steeds meer gaat spelen op de beginnende gebruiker, zit het er niet aan te komen dat die ooit in een home-versie van Win wordt ingebakken.
maar een lekker werkende linux versie heb ik nog niet kunnen vinden.
Probeer Fedora Core eens. Je moet bij de install niet te snel willen, want dan ga je domme fouten maken zoals bij mij ook gebeurde (2 hd's comleet gewist... 240GB weg..), maar als je'm eenmaal hebt draaien dan is het een prima distri. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de Shells aardig wat van je resources gebruiken...

Ik ben nu al ruim 2 jaar gebruiker van Win2Kpro, wat bij mij prima draait. Nadeel van Linux is idd dat nog niet alle Win-software ook een Linux-vervanger heeft. Ik blijf nu wel de nieuwe distri's bekijken, proberen om bij te blijven met Linux, en zodra ik Windows niet meer nodig heb om de 3rd-party software, dan stap ik zeker over.
Maar het is nog steeds net zo onhandig als al die andere versies, vergeleken met unix.
Unix is niet echt een thuis OS...
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

The Quizmaster schreef:Unix is niet echt een thuis OS...
Wat bedoel je daarmee? Het enige waar je volgens mij Windows voor nodig hebt is om spelletjes te spelen.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zowel windows als unix hebben voordelen, het is echt niet dat unix per se beter is, ookal zouden sommige mensen je dat graag doen geloven.

@Yodaboy & ragnarok: een shell kun je vergelijken met een dos prompt onder windows, onder unix doe je daar best wel veel mee, commandline tools zijn programma's die leuke dingen doen in die shell.

@The Quizmaster: ik zal eens kijken, maar komende tijd kom ik er toch niet aan toe.

@David: het zijn niet alleen spelletjes die geen vervanging hebben onder unix, hoewel het wel een groot onderdeel er van is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

@ Pi: Ok dan snap ik het een beetje. :)

Maar ik ken echt bijna geen mensen die geen Windows gebruiken en hier zijn er al 3! Jullie weten allemaal meer van computers af dan de gemiddelde gebruiker en zeggen allemaal dat Linux beter werkt dan Xp. Is het dan niet zo dat Linux eigenlijk gewoon beter is maar moeilijker te gebruiken, dat je veel van computers af moet weten om het te gebruiken? :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je hoeft er niet noodzakelijk veel van te weten, maar als je gewend bent aan windows lijkt dat wel zo. Of je nou je eerste stapjes in de computerwereld doet via windows of via unix, het scheelt weinig, bij de een moet je commando's weten, bij de ander meer waar te klikken, alleen het overstappen, da's voor veel mensen echt een probleem, moeten ze opeens van alles opnieuw leren, en daarom vinden veel mensen unix niet lekker om mee te werken.

Persoonlijk werktte ik toen ik nog klein was altijd via dos, toen een tijd via OS/2 (van IBM), en uiteindelijk switchten ook wij naar windows '95 en verder. Ik heb dus zowiezo al wel aardig wat verschillende OS-en gezien en ik kan me wel redelijk reden onder unix daardoor. Ik ben zeker geen expert op het gebied van unix, maar door mijn kennis van hoe een OS normaal werkt red ik me wel.

Unix varianten zijn inderdaad over het algemeen een stuk stabieler dan windows, dat zou je beter kunnen noemen. De gebruiker kan als hij dat wil ook veel meer zelf doen onder unix, kernel (basis van een OS) aanpassen? -> geen probleem, leef je uit. Al die dingen kunnen maakt het voor veel mensen wel een stukje minder makkelijk bruikbaar. Het is vergelijkbaar met de discussie tussen MSN en ICQ, ICQ is beter, maar MSN heeft minder opties en is daardoor makkelijker bruikbaar voor iemand die het voor het eerst ziet. Zoals je waarschijnlijk al kan raden gaat mijn voorkeur naar ICQ uit. :D

mazzel

pi

p.s. op dit forum zitten redelijk wat mensen die een informatica studie of iets aanverwants doen, vandaar dat mensen hier redelijk wat van dit soort dingen weten.
p.p.s. David, GForce en ik weet ik zeker, maar het zou me niet verbazen als dat er nog wel een stukje meer zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Unix is op zich niet moeilijk om te gebruiken hoewel het wel even wennen kan zijn. Het is voor leken vooral moeilijk om te installeren en in te stellen maar als dat eenmaal gedaan is werkt het zeer prettig.
Ik gebruik unix vooral op de VU waar ik dus niet te maken heb met installeren enzo. We hebben op de VU ook windows-computers maar die gebruik ik het lieftst nooit. Helaas heb ik het thuis nog steeds niet zoals ik het wil.

David
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

David schreef: Wat bedoel je daarmee? Het enige waar je volgens mij Windows voor nodig hebt is om spelletjes te spelen.
Als ik aan Unix denk, dan denk ik aan het in 1978 geschreven server OS, waar het nog steeds voor bedoeld is. Voor de thuismarkt zijn de varianten beter geschikt, zoals Linux en BeOS (en MacOS voor de Mac-bezitters).

Ik hou de ontwikkeling van Unix niet echt bij, dus het zou kunnen dat er inmiddels al wel een thuisversie voor is..
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

kheb linux op mn NESpc
en kheb er een multimedia machine van gemaakt
speel ik er lekker oude NES en SNES spelletjes op :)

ik vind linux gewoon veel beter dan windows
op deze PC zit Windows ME voor mn moeder en mn zusje
linux zit ik altijd op lekker weinig spyware enzo :)
ME is al tig keer gecrashed en linux nog nooit kheb alles geinstaleerd en alles werkt en dattis veel (geloof me maar :) )

EDIT
je kan windows spelletjes ook op linux spelen in een emulator
thuisversie linux is (denk ik) vooral Red Hat linux

@Pi
ik doe installatie techniek :P
kweet paar progameer talen PHP , C++ , Python , html(moeilijk ee :P) en java
gebruik het alleen nooit omdat ik niet meer zoveel achter de PC zit kben nu meer aan het boarden en bmxen kwil sponsors hebben :P
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

@The Quizmaster: met Unix bedoel ik alle mogelijke varianten daarop, dus oa ook Linux.

@QreZiX: klinkt asof je meer een "casual" gebruiker ben, zoals ik ook ben. Anyway, een emulator is natuurlijk altijd trager. Of je nu iets hebt dat is wat het moet zijn, of iets wat iets anders probeerd te zijn...

@QreZiX: python zegt me niks, de rest kan ik lezen, behalve C++ kan ik ook alles zelf maken. (al vind David dat ik mijn java proggies niet genoeg uit splits in verschillende methodes ;), jep, David is een stukkie verder wat dit betreft en mocht mijn werk op een gegeven moment beoordelen)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Huh? Ik ben toch nooit jouw practicum begeleider geweest of wel?
Maar het zou kunnen dat ik wel eens een tentamen van je heb nagekeken, dat weet ik niet.

Het enige dat ik van python weet is dat de scope (van een if/while/for/etc.) wordt bepaald door indenting en dat je dus geen accolades daarvoor gebruikt. Heb verder nooit een python programma gezien.

David
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:Huh? Ik ben toch nooit jouw practicum begeleider geweest of wel?
Maar het zou kunnen dat ik wel eens een tentamen van je heb nagekeken, dat weet ik niet.
Ja, heel even, je hebt je mening gegeven over 1 ontwerp, maar ik switchte al van groep voor die echt beoordeeld moest worden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie