T1 Non-Powered Kobold-Tendrils

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:op een hoeveelste beurt kill mik je eigenlijk?
Je mikt natuurlijk altijd op beurt 1! :wink:

Laten we zeggen dat ik met beurt 1 kill dolgelukkig ben en de tegenstander op pilsje trakteer, met een beurt 2 kill ben ik ook blij, beurt 3 vind ik standaard (hier mik ik dus eigenlijk op), beurt 4-5 is er net iets misgegaan of heb ik iets doms gedaan en baal ik als een stekker. Latere kills komen niet voor, als het in de eerste 4-5 beurten niet is gebeurd, gebeurt het nooit meer....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je op beurt 3 mikt, dan vind ik een kaart als channel steeds twijfelachtiger worden: je cast 'm van een combinatie van het volgende, landjes, spirit guides, petal of diamond. Je sources van gekleurde mana zijn schaars, in beurt 3 zul je gezien je hoeveelheid landjes gewoonlijk niet meer dan eentje hebben liggen. Gg aan channel besteden lijkt me dan hardstikke zonde, aangezien je dan waarschijnlijk geen gekleurde sources over hebt en je maar moet hopen dat je die nog pakt en dat je ze kunt spelen. De enige kleur waarvan je "makkelijk" meer mana kunt krijgen in een deck als dit is zwart, ik zou me dan ook daarop basseren voor mijn mana en me van elke kaart van een andere kleur HEEL HARD afvragen of ie nodig is en of iets zwarts misschien niet "beter" is. ("Beter" omdat strikt genomen de andere kaart misschien wel beter is, maar binnen dit deck misschien niet.)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Heb toch even niks te doen dus speel even 2 Potje tegen mezelf, hieronder hoe het ging:

******************************************

HAND:
2 Kobold
1 Yawgmoth's Will
1 Sol Ring
1 Demonic Tutor
1 Tarnished Citadel
1 Myr Moonvessel

Beurt 1:
Speel citadel
Tap Citadel voor Sol Ring.

Beurt 2:
Draw = Tinder Wall
Tap sol ring en citadel voor Demonic Tutor
Tutor nog Skullclamp
Speel Skullclamp

Beurt 3:
Draw = Enlightened Tutor
Speel kobold en clamp met mana van Sol Ring
Draw = Wheel of Fortune & Kobold
Speel Kobold en clamp met mana van Sol Ring
Draw = Channel en Lion's Eye Diamond
Speel Diamond
Speel Kobold
Speel Tinder wall dmv Citadel
Levens = 17
Sacrifice Diamond voor Zwarte mana
Clamp Tinder wall en sacrifice voor 2 Rode Mana
Draw = Kobold & CoB
Speel CoB
Speel Kobold
Clamp Kobold met rode mana (1R en 2B in pool)
Draw = Cabal Ritual en Vampiric Tutor
Speel Ritual met 1R1B, 6B in pool
Speel Vamp. Tutor en tutor naar Skeletal Scrying (net 2 Spells te kort voor Tendrils, Will en Wheel liggen in yard, #$!%)
Clamp Kobold (5B in pool)
Draw = Tinder Wall & Lotus Petal
Speel Petal
Speel Tinder wall dmv Petal
Clamp Wall en sacrifice voor 2R (4B en 2B in pool)
Draw = Gemstone Mine & Carnival of Souls
Speel Scrying voor 10 (levens = 7)
Draw = Kobold, 2 ESG, Clamp, Myr Moonvessel, Crop Rotation, 2 Gemstone Mine, COB en TENDRILS!!! (3B en 2R in pool)
Remove 2 ESG voor 2G
Speel Myr Moovessel met R
Speel Crop Rotation met G
Speel Tendrils met Storm van 13



Opmerkingen:
* Als Diamond een ESG was geweest zou Channel gecast kunnen worden, nu kon het niet maar als het wel kon was dat zeer welkom geweest.
* Zonde van de Wheel en Will in graveyard, had daar 1 beurt kunnen wachten zodat ik zeker af was gegaan. Maarja, gokje. :P

******************************************

HAND:
1 Tendrils
2 CoB
1 Dark Ritual
1 Tinder Wall
1 Kobold
1 Gemstone Mine

MULLIGAN 1:
1 ESG
2 Clamp
2 CoB
1 Kobold

Beurt 1:
Speel CoB
Speel Clamp dmv CoB (leven = 19)

Beurt 2:
Draw = ESG
Speel CoB
Remove ESG voor G
Speel Kobold en clamp met G
Draw = Acadamy & CoB (#$!% geen Kobold)
Speel Clamp dmv CoB (leven = 18)

Beurt 3:
DRAW = Sol Ring
Speel Acadamy
Speel Sol Ring dmv Acadamy (1U in pool)
Speel ESG1 dmv Sol Ring en ESG2
Clamp ESG 2x dmv 2 CoB (leven = 16)
Draw = 2 Kobold, Diamond, Wheel of Fortune
Speel Kobold
Speel Kobold
Speel Diamond
Sac diamond voor 3B
Clamp Kobold, 2B in pool
Draw = Mana Vault, CLamp
Speel Mana Vault met 1U (was ik even vergeten anders had ik hem wel eerder gebruikt)
Clamp Kobold dmv Mana Vault (2B en 2 Colorless in pool)
Draw = Kobold, Cabal Ritual
Clamp Kobold met colorless
Draw = Carnival of Souls, CoB
*CENSOR*CENSOR*CENSOR*CENSOR*!!!!!!
MET EEN SIMPELE KOBOLD WAS IK TEVREDEN, MAARNEEE!!!!! Stom spel, dat hele Magic...!!!!
Speel Clamp
Speel Carnival of Souls
1 Mana Burn (leven = 15)

Beurt 4:
DRAW = Will
Besluit dat ik hierdoor wel gewonnen heb en stop...


Opmerkingen:
* Stom dat ik die U vergeten was in het begin
* Geen Channel tegengekomen en was ook eigenlijk niet nodig geweest...
* Waardeloos dat ik niks goeds pakte...
* Goed dat ik nog een Will drawde, als dat ook weer een waardeloze kaart was geweest....bah...

******************************************

Opvallend dat dit 2 redelijk gemiddelde potjes zijn. Ik denk dat 50% van de games zo ongeveer gaan. Ik speelde deze potjes om te bewijzen dat Channel echt een must was, hij was nu niet echt nodig dus heb nog niks bereikt eigenlijk, maarja.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je weet dat je ook X mana moet betalen voor skeletal scrying?

Wat mij vooral duidelijk wordt uit deze potjes is dat de diamond inderdaad goed werkt.

Wat ook blijkt is dat je eigenlijk te snel stalt, de eerste klopt niet ivm de scrying en de tweede heb je eigenlijk net enkele kaarten meer nodig. Weet je zeker dat je niet een paar glimpses kan gebruiken?

EDIT: Had je dit trouwens gezien:
http://www.themanadrain.com/forums/view ... highlight=

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:je weet dat je ook X mana moet betalen voor skeletal scrying?
Beetje overheen gelezen eigenlijk.... :oops: ...Ging er vanuit dat niet hoefde omdat ie anders helemaal niet zo geweldig is..... :oops: ... Daar kan best een Glimpse'je voor in de plaats dan inderdaad. :D
pi schreef:Wat ook blijkt is dat je eigenlijk te snel stalt, de eerste klopt niet ivm de scrying en de tweede heb je eigenlijk net enkele kaarten meer nodig. Weet je zeker dat je niet een paar glimpses kan gebruiken?
Normaal kom ik altijd wel iets leuks tegen maar nu niet echt. Ik zal toch weer eens naar Glimpse gaan kijken. In dat geval zal Cradle denk ik inderdaad ook steeds geliefder gaan het worden...
pi schreef:EDIT: Had je dit trouwens gezien:
http://www.themanadrain.com/forums/view ... highlight=
EN met power (wat het heel anders spelen maakt), EN ik vind het echt een waardeloze versie. Op Nedermagic stond eerst ook een decklist (powered) van iemand die 4e was geworden op een of ander toernooi. Na de schoonmaakbeurt is die gewist dus heb het zo snel niet, maar ik weet wel dat die versie 10x beter was dan die op TMD.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je wat verder in de thread leest kom je ook een unpowerd versie tegen en nog even verder de list van thorme die er 3e mee werd op een groot tournooi.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Niet gezien dat er nog meer pagina's waren. Ik zie wel veel dingen over het hoofd de laatste tijd, of niet? :P

Na het lezen van de thread en ook naar aanleiding van jouw tips hier en tips van andere mensen heb ik de volgende vrage/aanmerkingen over de volgende kaarten:

Gaea's Cradle
Gaat er zeker in, alleen de vraag is hoe vaak? 2 keer lijkt me maximaal, maar is dat ook al niet te veel? 3 van de 5 keer heb ik namelijk zwarte mana nodig en dan prefereer (staat dat even interessant) ik een CoB of Mine.

Songs of the Damned
In het begin waardeloos maar later in het spel echt beter dan geweldig. De grote vraag is echter welke kaart beter is, deze of...:

Culling the Weak
Ik wil geen Ornithopters, Shield Spheres en andere shit gaan spelen alleen om deze kaart. Songs is een leuke aanvulling, bij deze zouden er aanpassingen moeten komen enkel om deze goed te maken. Tuurlijk blijft het mogelijk om een Koboldje op te offeren, je Tinder Walls eens zwart in plaats van rood te laten produceren of je ESG te laten sterven, maar echt uber vind ik het niet!

Glimpse of nature
Na Skeletal Scrying nog eens 100 keer gelezen te hebben heb ik hem uit zijn hoesje gehaald en in mijn map gestopt, hij is gewoon slecht! Glimpse is dus meer dan welkom, ik ben zelf erg voor 2x maar drie of viermaal zou natuurlijk ook kunnen. Hoe vaak...?

Necropotence
Elk deck speelt hem en ik niet. Heb hem er even in gehad maar hij is gewoon niet doorslaggeven genoeg. Bargain zou wel goed zijn, maar die krijg ik nevah in het spel door zijn manacost. Zie ik iets over het hoofd wat betreft deze kaart of issie echt niet zo goed in combo? (tuurlijk is beurt 1 ritual + necro leuk, maar behalve die ideale situatie zie ik niet in wanneer ik hem ga gebruiken...)

Fastbond
Ook deze kaart heb ik in me deck gehad. Ik vond hem echter te vaak 'een dode kaart' en zelden echt nuttig. Als ik hem kon gebruiken was het eigenlijk alleen maar overkill en had ik meer behoefte aan een beestje...

Restless Dreams
Wanneer speel je die? Als je beestjes nodig hebt. En 9/10 van de tijd heb ik (als ik geen creature heb) ook te weinig kaarten om te discarden. Zijn er nog kaarten die ongeveer hetzelfde doen en de moeite waard zijn?

Cabal Therapy
Nog zo'n kaart die iedereen speelt en ik niet. Hij is leuk door zijn sac ability maar daar heb ik hetzelfde probleem als bij Culling te Weak. Toch Orni's, Walkers en Spheres dan maar...?



(mijn langste tekst ooit zonder smilies...snel dus ff :P:D;))
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Yodaboy schreef: Gaea's Cradle
Gaat er zeker in, alleen de vraag is hoe vaak? 2 keer lijkt me maximaal, maar is dat ook al niet te veel? 3 van de 5 keer heb ik namelijk zwarte mana nodig en dan prefereer (staat dat even interessant) ik een CoB of Mine.
Ik zou denken aan max 2x, vergeet eventueel crop rotation niet.
Yodaboy schreef: Songs of the Damned
In het begin waardeloos maar later in het spel echt beter dan geweldig. De grote vraag is echter welke kaart beter is, deze of...:
ik denk dat het probleem meer starten dan eindigen is, vergeet ook niet dat he veel moet doen voor een songs meer levert dan bv...:
Yodaboy schreef: Culling the Weak
Ik wil geen Ornithopters, Shield Spheres en andere #$!% gaan spelen alleen om deze kaart. Songs is een leuke aanvulling, bij deze zouden er aanpassingen moeten komen enkel om deze goed te maken. Tuurlijk blijft het mogelijk om een Koboldje op te offeren, je Tinder Walls eens zwart in plaats van rood te laten produceren of je ESG te laten sterven, maar echt uber vind ik het niet!

Ik ben ook voorstander van het spelen van creatures die zichzelf dood maken, maar ik snap ook dat het noodzakelijk is om aan veel mana te komen en deze helpt daarmee best goed.
Yodaboy schreef: Glimpse of nature
Na Skeletal Scrying nog eens 100 keer gelezen te hebben heb ik hem uit zijn hoesje gehaald en in mijn map gestopt, hij is gewoon slecht! Glimpse is dus meer dan welkom, ik ben zelf erg voor 2x maar drie of viermaal zou natuurlijk ook kunnen. Hoe vaak...?
Ik zou zelf denken aan zo veel mogelijk.
Yodaboy schreef: Necropotence
Elk deck speelt hem en ik niet. Heb hem er even in gehad maar hij is gewoon niet doorslaggeven genoeg. Bargain zou wel goed zijn, maar die krijg ik nevah in het spel door zijn manacost. Zie ik iets over het hoofd wat betreft deze kaart of issie echt niet zo goed in combo? (tuurlijk is beurt 1 ritual + necro leuk, maar behalve die ideale situatie zie ik niet in wanneer ik hem ga gebruiken...)
Stel het lukt je niet om de combo goed op gang te krijgen dan is het ook de ideale kaart bij het doorstarten.
Yodaboy schreef: Fastbond
Ook deze kaart heb ik in me deck gehad. Ik vond hem echter te vaak 'een dode kaart' en zelden echt nuttig. Als ik hem kon gebruiken was het eigenlijk alleen maar overkill en had ik meer behoefte aan een beestje...
Ik ben geen fan van de bond in een deck als dit. Het lijkt me dat je echt te weinig landjes speelt.
Yodaboy schreef: Restless Dreams
Wanneer speel je die? Als je beestjes nodig hebt. En 9/10 van de tijd heb ik (als ik geen creature heb) ook te weinig kaarten om te discarden. Zijn er nog kaarten die ongeveer hetzelfde doen en de moeite waard zijn?
Ik denk dat ie niet genoeg nut heeft in een meer groene configuratie, maar het is er een om in gedachten te houden.
Yodaboy schreef: Cabal Therapy
Nog zo'n kaart die iedereen speelt en ik niet. Hij is leuk door zijn sac ability maar daar heb ik hetzelfde probleem als bij Culling te Weak. Toch Orni's, Walkers en Spheres dan maar...?
Mensen spelen deze niet speciaal voor het saccen maar omdat ze in type 1 vaak te maken hebben met een probleem genaamd force of will. Het saccen is alleen maar een leuke extra ability.
Yodaboy schreef: (mijn langste tekst ooit zonder smilies...
Congrats!
Yodaboy schreef:snel dus ff :P:D;))
DOH!

mazzel

pi

p.s. met een grotere focus op groen komt channel weer in de picture, misschien ook dat chromatic sphere dan wat is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik heb met proxies een beetje zitten klooien en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Gaea's Cradle = 1x is zat omdat je toch het liefst zwarte mana wilt.
Songs of the Damned = Volledig overbodig en zwaar slecht.
Culling the Weak = Veel gevallen beter dan Cabal Ritual, die wisselen we dus even om.
Glimpse of nature = Geeft net dat beetje extra in gevallen dat je zonder deze vast zou gaan zitten.
Necropotence = Ideaal beurt 1 met Ritual, zorgt dat je sneller je combo bij elkaar hebt.
Fastbond = Niet nodig, mana zat.
Restless Dreams = Twijfelgeval, ik zou hem er graag indoen alleen weet niet wat eruit moet...
Cabal Therapy = Snap dat deze anti-FOW is maar daarom extra goed door zijn sac-ability. Voorlopig nog niet geprobeerd...
Chromatic Sphere = Niet nodig.
Channel = Ik moest keuzes maken en heb deze er dus uit gegooid.
Crop Rotation = Was te vaak een dode kaart en heb hem eruit gehaald.

Hier het deck zoals het er nu uitziet:

Code: Selecteer alles

Lands: 10
4 Gemstone Mine
4 City of Brass
1 Gaea's Cradle
1 Tolarian Academy

Creatures: 24
4 Crimson Kobolds 
4 Crookshank Kobolds 
4 Kobolds of Kher keep 
4 Tinder Wall
4 Myr Moonvessel
4 Elvish Spirit Guide

Spells: 26
2 Tendrils of Agony
1 Demonic Tutor
2 Culling the Weak
4 Dark Ritual
2 Carnival of Souls
1 Lotus Petal
1 Vampiric Tutor
1 Yawgmoth's Will
1 Necropotence
1 Sol Ring
4 Skullclamp
1 Wheel of Fortune
1 Lion's Eye Diamond
1 Enlightened Tutor
1 Mana Vault
2 Glimpse of Nature
Ps: Ik zoek nog 1x Gaea's Cradle, 2x Culling the Weak en 1x Mana Vault. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je forbidden orchard al getest?

Heb je wel eens overwogen om helemaal zonder de carnivals te spelen en te mikken op dat je genoeg aan de rituals hebt?

mazzel

pi

p.s. ik weet eventueel iemand die een crypt verkoopt, mocht je intresse hebben, mail/pm me dan even.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:heb je forbidden orchard al getest?
Als ik er een aantal heb verwissel ik ze meteen voor de CoB's. Maakt verder toch niet zoveel uit ofwel? Orchard is beter maar ik heb de CoB's nu eenmaal dus speel ik die. :)
pi schreef:Heb je wel eens overwogen om helemaal zonder de carnivals te spelen en te mikken op dat je genoeg aan de rituals hebt?
Overwogen en verworpen. :P Wissel met Steelshaper vind ik ook niet de moeite waard. Ik vind Carnival gewoon vaak heel handig. Met Rituals alleen red ik het gewoon niet.

Ps: Ik ga je mailen. ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Decklist is weinig veranderd. Maar hier toch even een update:
-1 City of Brass
+1 Forbidden Orchard

-1 Gaea's Cradle
+1 Tarnished Citadel

1e wijziging omdat iemand ineens interesse had in mijn prut-kaartjes en wel wilde ruilen.
2e wijziging simpelweg omdat ik nog geen Cradle heb. Is maar tijdelijk hoor. ;)

Ps: Snap nu pas waarom Orchard zo goed is, tegen Oath is ie geweldig!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in oath is ie ook best aardig :D.

Ik probeer nog die crypt voor je te regelen, maar ik heb al een tijdje niks van die gozer gehoord.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:Ik probeer nog die crypt voor je te regelen, maar ik heb al een tijdje niks van die gozer gehoord.
En ik heb ook niet meer op je mailtje gereageerd. :oops:
Kijk maar of je nog iets kan regelen en stuur maar een mailtje dan. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Even een heel klein update'tje en ook nog een vraag:

Code: Selecteer alles

Lands: 10 
3 Gemstone Mine 
3 City of Brass 
2 Forbidden Orchard
1 Gaea's Cradle 
1 Tolarian Academy 

Creatures: 24 
4 Crimson Kobolds 
4 Crookshank Kobolds 
4 Kobolds of Kher keep 
4 Tinder Wall 
4 Myr Moonvessel 
4 Elvish Spirit Guide 

Spells: 26 
2 Tendrils of Agony 
1 Demonic Tutor 
2 Culling the Weak 
4 Dark Ritual 
1 Carnival of Souls 
1 Lotus Petal 
1 Vampiric Tutor 
1 Yawgmoth's Will 
1 Necropotence 
1 Sol Ring 
4 Skullclamp 
1 Wheel of Fortune 
1 Lion's Eye Diamond 
1 Enlightened Tutor 
1 Mana Vault 
2 Glimpse of Nature 
1 Mana Crypt
Jaja, jullie zien het goed. Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Mana Crypt. Heb er 1 Carnival voor uitgegooid omdat ik eigenlijk verder niet zou weten wat. Hij speelt echt lekker en hij is nog mint ook. :P;)

Maar mijn vraag was.....Tinker, ja of nee? Als ik heb ga spelen heb ik een extra tutor voor richting clamp en Memory Jar wordt ook ineens interessant...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie