Groen-rood LD deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de enige manier om te voorkomen dat een kaart niet 2x in je openingshand terecht kan komen is hem maar 1x spelen. 4x een slogger is echt niet te veel.

Browbeat is slecht omdat een goeie tegenstander altijd de keuze zal maken die voor jou het slechtst is. Je zal dus alleen de 5 damage doen als ze die makkelijk kunnen hebben en de 3 kaarten pakken wanneer ze je bijvoorbeeld al in een lock hebben. Nou zijn er zeker situaties te verzinnen waarbij beide alternatieven voor de tegenstander slecht zijn en op dat moment wordt de kaart best goed, vandaar dan ook dat Dragonheart de kaart matig noemt in plaats van slecht.

Ik denk dat Dragonheart zijn suggestie voor een deck de pyroclasm eigenlijk niet nodig heeft omdat er al vrij veel in zit wat kleine beestjes stuk kan maken. Vergeet niet dat de clasm ook aardig wat van jou stuk kan maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je moet je deck een focus geven. De meeste decks zijn goed in 1 of een paar dingen. Ze winnen omdat ze die goed (en consistent) uitvoeren. Dit heeft betrekking op die Pyroclasms. Je wil mensen manascrewen, burn naar hun hoofd slingeren en ook nog veel beesten mollen? Dan is dit het verkeerde deck voor je. Death Cloud doet dit alle 3 in 1 kaart ;)

Browbeat is matig vanwege de reden die Pi aangeeft. Ik heb inderdaad het woord slecht vermeden. De kaart is niet slecht, maar zeker ook niet goed. Ik ging ervanuit dat je graag goede kaarten speelt.

Arc Slogger is de finisher van je deck (ok ok soms Zo-Zu of een Slith Firewalker, maar dat zijn freaking weenies). Die wil je 4 keer spelen omdat je er echt altijd 1 wil trekken. 2 trekken is echt niet zo'n ramp, de eerste zal zeker niet altijd blijven leven.

Seething Song geeft inderdaad 5 mana. Je kunt hem spelen met 3 landjes. Je mag hem nog steeds spelen als je 4 landjes hebt. Dan krijg je 6 mana. Met 6 mana kun je 2 spells spelen die 3 mana kosten. Catch my drift?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Oy,

de enige manier om te voorkomen dat een kaart niet 2x in je openingshand terecht kan komen is hem maar 1x spelen.
Mulliganen naar 1 kaart werk ook ;). Sorry ik kon het niet laten.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

OK, ik ben bijna overtuigd dat ik arc-slogger er 4 keer moet insteken. :P Nee mar die kaart bleek vrij goed te lopen tijdens mijn tests.
Wat die browbeat betreft, daar ben ik nog niet goed uit. Deze deck heeft als maximum mana kost 5 mana, die ik bovendien met een seething song sneller kan afspelen. Dit zorgt ervoor dat mijn hand bijna altijd leeg is tegen beurt 5-6. Daarna ben ik aan het topdecken geblazen. Ik ben van mening dat een deck toch een beetje draw moet hebben, niet? Het hoeft niet perse browbeat te zijn maar zijn er geen alternatieven?
Oh en nog iets, die Slith Firewalker is niet altijd zo goed. Stel dat je tegenstander mag beginnen met spelen, dan is de kans heel groot dat wnn jij je slith speelt hij al een 1/1 creature of hoger heeft afliggen dat de slith gwn doodt en dan zijn we natuurlijk niks met zijn ability. Ik denk dat hij tegen snellere decks echt niet opkan. En vandaar dus terug de Pyroclasm :wink: .
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

dat is precies waarom je ook wat burn speelt. Als de slith een paar beurten door komt gaat het heel snel heel veel pijn doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie