[EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Oy,

de nieuwe versie van het deck:

// Lands
1 [MM] Tower of the Magistrate
1 [OD] Deserted Temple
1 [AQ] Mishra's Factory (2)
1 [TSP] Academy Ruins
1 [WL] Winding Canyons
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [SC] Temple of the False God
16 [ZEN] Island (1)
1 [FUT] Tolaria West
1 [UL] Faerie Conclave
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
1 [WWK] Halimar Depths
1 [WWK] Dread Statuary
1 [AL] Soldevi Excavations
1 [TSP] Vesuva
1 [M11] Mystifying Maze
1 [CFX] Reliquary Tower
1 [ON] Riptide Laboratory
1 [ZEN] Magosi, the Waterveil
1 [MI] Flood Plain
1 [MI] Bad River
1 [ROE] Evolving Wilds
1 [TSP] Terramorphic Expanse
1 [SHM] Moonring Island
1 [SOK] Miren, the Moaning Well

// Creatures
1 [MR] Solemn Simulacrum
1 [ON] Callous Oppressor
1 [PLC] Body Double
1 Clone
1 [SOK] Sakashima the Impostor
1 Vesuvan Doppelganger
1 [TSP] Vesuvan Shapeshifter
1 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir
1 [ROE] Artisan of Kozilek
1 [ROE] Sphinx of Magosi
1 [WWK] Thada Adel, Acquisitor
1 [M10] Djinn of Wishes
1 [ON] Riptide Shapeshifter
1 [M11] Stormtide Leviathan
1 [ROE] Lighthouse Chronologist
1 [SOM] Wurmcoil Engine
1 [SOM] Steel Hellkite
1 [ROE] Echo Mage
1 [SC] Mischievous Quanar
1 [TE] Tradewind Rider
1 [CHK] Jushi Apprentice
1 [SOM] Grand Architect
1 [ON] Aphetto Alchemist
1 [AN] Old Man of the Sea
1 [M11] Scroll Thief
1 [WL] Ophidian
1 [US] Gilded Drake
1 [EX] Dominating Licid
1 [UD] Thieving Magpie
1 [P3] Lu Xun, Scholar General
1 [LE] Willbender
1 [MBS] Consecrated Sphinx
1 [MBS] Cryptoplasm
1 [MBS] Neurok Commando

// Spells
1 [DS] Sword of Light and Shadow
1 [ZEN] Rite of Replication
1 [TE] Capsize
1 [CHK] Journeyer's Kite
1 [CHK] Sensei's Divining Top
1 [TE] Scroll Rack
1 [M11] Crystal Ball
1 [P3] Capture of Jingzhou
1 [P2] Temporal Manipulation
1 [TE] Time Warp
1 [MI] Mystical Tutor
1 [WWK] Jace, the Mind Sculptor
1 [SOM] Mimic Vat
1 [TSP] Walk the Aeons
1 [PT] Personal Tutor
1 [LG] Recall
1 [BOK] Umezawa's Jitte
1 [MR] Loxodon Warhammer
1 [VI] Desertion
1 [RAV] Muddle the Mixture
1 [DS] Sword of Fire and Ice
1 [US] Stroke of Genius
1 Braingeyser
1 [DK] Dance of Many
1 [MBS] Blue Sun's Zenith

// Sideboard
SB: 1 [P3] Sun Quan, Lord of Wu

Ik kreeg, zoals al een beetje gevreesd, het laatste potje klachten over plotseling af gaan. Ik ging ook wel minstens 6 beurten achter elkaar nemen. Dit terwijl iedereen geconcludeerd had dat ik vrij ongevaarlijk was en met resultaat dat ik er 2 iig dood kon maken en als ik niet een kaart zou vinden om van blazing archon af te komen ik er in ieder geval heel erg sterk voor zou staan en vanzelf zo'n kaart zou vinden (het archon deck kan weinig tegen specifieke creatures en ik had een vesuvan doppelganger op handen om de archon eventueel te kopieren).

Degene van de groep waarmee ik het meeste over het spelen praat vond dit niet echt grappig en het voelde aan mijn kant ook een beetje als een combo achtige move aan. Probleem is dat ik niet zie hoe ik het deck kan laten werken zonder de take another turn kaarten. Het deck wil uiteindelijk toch een plotselinge aanval doen en als ik sun quan drop kan ik maar beter hard gaan beuken want anders gaat de rest me dood maken. Veel creatures hebben liggen is vragen om mass removal, sun quan een ronde laten liggen doet dat ook. Ziet iemand misschien een oplossing om een beetje weg te gaan van het beurten nemen verhaal zonder het deck meteen volledig te castreren?

Ik denk overigens dat ik veilig echo mage, lighthouse chronologist en walk the eons kan dumpen om de consistentie van het beurten nemen wat meer omlaag te brengen zonder het deck volledig uit te schakelen, maar ben bang dat het deck dan nog steeds voor de tegenstanders ongeveer hetzelfde aan zal voelen: het zal namelijk alleen maar wat moeilijker zijn om hetzelfde op te zetten.

Ik zou die slots, en waarschijnlijk een aantal van de slots van de kaarten pakkende creatures, dan gebruiken om een wat betere verdediging op te zetten.

Suggesties?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door The Quizmaster »

Ik vind de mentaliteit van jouw speelgroep een beetje omgekeerde realiteit.. Ze kennen het deck nu, ze weten dat je op een bepaald moment af kan gaan: Nu is het aan hun om ervoor te zorgen dat dat niet lukt..
De uitspraak die ik hierbij in gedachten heb is iets van: "Boehoehoe, zijn deck is te goed, wij kunnen niet winnen. Pas je deck aan!".

Ik snap dat je het binnen een speelgroep leuk wilt houden en dat hierdoor echte lame-ass combo's niet gewaardeerd worden (Voordat Staff of Domination gebanned werd, had je bvb een Elf-combo-deck, dat op beurt 4 af kon gaan, vrij consistent). Maar ik vind persoonlijk jouw deck niet dusdanig overpowered, dat er gewoon niet van te winnen is, of dat het de lol compleet uit de potjes haalt.

Als je op een dergelijke manier gaat redeneren, dan hou je uiteindelijk alleen nog decks over met 40 land + 60 beesten (liefst vanilla), waarbij je hele spel puur op combat draait.. Daar is uiteindelijk ook geen reet meer aan.

Ik zou dit zelf zien als een uitdaging, je eigen deck zo aanpassen, dat je consistenter je tegenstanders kan disrupten, om bvb ervoor te zorgen dat je iemands combo tegen zichzelf kan keren.

Ik heb overigens hetzelfde met mijn Momir-Vig deck: mensen vinden het vaak ook maar 1x leuk om daar tegen te spelen... Oplossing; bouw een tweede EDH deck.

Overigens: Mochten we ooit nog eens tegenover elkaar komen te zitten, dan ben ik wel benieuwd hoe onze EDH-decks het tegen elkaar doen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Ik heb 4 EDH decks. Mayael, Tetsuo en Lin Sivvi en daarnaast Sun Quan dus. Alleen het Mayael deck staat ook online:
http://mtgcommander.net/Forum/viewtopic ... 958#p76958 (merk op, bijna 60 pagina's discussie :roll:)
Een recent probleem is dat Mayael steeds uitgeleend is en de andere decks wat minder lief zijn. Probleem daarbij afgelopen zondag was dat ik Tetsuo nog moet updaten voor MBS en ik het niet leuk vind spelen als ik weet dat een deck gaat veranderen, dus die was ook geen optie. Resultaat was dus Sun Quan of Lin Sivvi en beide hebben een beetje een vergelijkbaar doel in dat ze plots een situatie creeren waar het voor mij erg lastig is om nog te verliezen (Lin Sivvi zoekt de life combo en negeert daarna verder alles behalve general damage).

Probleem is een beetje dat niet alle spelers actief magic bij houden en met uitzondering van een nieuwe speler mijn collectie en budget ongeveer net zo groot zijn als die van hun bij elkaar (zo niet groter). Die nieuwe speler heeft meer collectie en budget, maar ook vergeleken daarmee heb ik meer opties. Waren ze allemaal zoals die nieuwe speler dan zou ik sowieso zoiets hebben van pas je maar aan. Nu is er een reeel risico dat ik mensen af ga schrikken, we hebben namelijk in ieder geval al 1 iemand zo verloren (al zou je misschien kunnen zeggen dat die nooit echt begonnen was, aangezien hij maar 1, naar verhouding vrij slecht, deck speelde) en een ander waren we een tijdje kwijt.

Overigens zijn ze nog niet op het "boehoehoe" punt, maar vrees ik dat het wel die kant op zou kunnen gaan. Als we dat punt bereiken verandert het in een potje van mij tegen de rest en ik kan me daarbij goed voorstellen dat ze daar niet zo enthousiast over zouden zijn, ik zelf namelijk ook niet. Ik denk ook dat ik meer win als we niet in die situatie zitten. Ik probeer dus meer het probleem voor te zijn. Ik ken mezelf ook een beetje, dat wordt een "arms race" en in het geval van dit deck zou het waarschijnlijk veranderen in een puur oneindig beurten nemen deck en het zou me niet verbazen als ik niet zo ver van die fundamentele beurt van dat elf deck zou komen te zitten als ik echt mijn best doe (hoogstwaarschijnlijk met een nuttigere generaal voor zo'n deck, Lu Xun bv). Het deck is nu in ieder geval al bewust minder sterk dan ik het zou kunnen bouwen omdat ik het anders zowel niet leuk zou vinden om mee te spelen als om tegen te spelen (maar geweldig om over na te denken en te optimaliseren, deck bouwen en deck spelen zijn echt verschillende dingen voor mij).

Ik zei al tegen die ene waarmee ik het erover had dat misdirection of willbender al flink vervelend voor me zou zijn (time warp en walk the aeons zijn te redirecten). Punt is wel een beetje dat het voornamelijk blauw is dat goede antwoorden heeft en dat de rest gewoon snel genoeg damage moet doen, iets wat niet heel makkelijk vol te houden is zonder jezelf open te laten voor andere spelers. Ook moet je echt op het juiste moment een antwoord hebben, want als ik wel veel beurten kan nemen dan gaan er mensen dood, de grootste dreigingen eerst.

Uiteindelijk vind ik het belangrijker dat de anderen zich gelukkig voelen met hoe de potjes verlopen dan dat ik mijn decks zo sterk mogelijk maak, maar ideaal is natuurlijk de combinatie van beide. Mayael is mijn sterkste deck, maar nooit heeft iemand daar over geklaagd omdat de manier van winnen makkelijker geaccepteerd wordt (vaak de wereld opblazen en beuken met grote beesten). Ik probeer een grens te vinden waarop ik eigenlijk net aan potjes win, maar dan wel zo consistent mogelijk. Dit lukt vooral met Mayael best wel goed en met de andere decks een fractie minder. Toch, als het er op aan komt dan vind ik spelen belangrijker dan winnen, zolang het maar een interessant potje is.

Laatste punt is natuurlijk dat als je veel beurten gaat nemen de anderen een hele tijd niks zitten te doen en zich gaan vervelen, wat dat betreft is oneindig misschien zelfs beter omdat dan duidelijk is dat je toch wel wint als je voor alle problemen op tafel en in hand een antwoord in je deck verstopt hebt en je dan snel aan het volgende potje kan beginnen.

Uitdaging aangenomen ;). Nu nog een paar extra spelers regelen :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door JaapBroeders »

In hoeverre zijn je medespelers ontvankelijk voor opbouwende kritiek?
Want ik verlies heel vaak van The Quizmaster, maar zie dat wel als een uitdaging om beter te worden.
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Dat is wisselend, denk dat iik van een paar terug krijg dat ze geen geld/zin hebben om hun decks aan te passen zodat ze kunnen winnen, maar dat ze wel leuke potjes willen spelen, dat dat gaat botsen en ze uiteindelijk geen zin hebben in spelen omdat ze het gevoel hebben toch geen kans te maken. Een paar anderen zouden er waarschijnlijk mee aan de gang gaan en de laatste weet ik niet zeker aangezien die een minder uitgesproken mening heeft dan de rest.

Denk dat het probleem voor een deel is dat ik mijn best doe om beter te worden, maar dat we een paar spelers hebben voor wie leuk spelen het doel van het potje is (ik vind het een belangrijke bijzaak, deckbouwen en in werking zijn is belangrijker, winnen niet, maar dat is meestal een gevolg daar van). Meestal botst dit niet zo erg, maar als je 20 minuten bezig gaat zijn met een hele berg beurten nemen (bij wijze van spreke) dan ben ik bang dat het dat wel gaat doen en de opmerkingen die ik er zondag over kreeg suggereren dat inderdaad.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door JaapBroeders »

Ik snap wel dat 20 minuten wachten totdat je klaar bent met je beurt(en) vervelend is. Ik zou dat ook bijzonder onprettig vinden. Je bent tenslotte met elkaar aan het spelen, en niet met jezelf (lol). En magic is ter aller eerste bedoelt voor de lol met elkaar (volgens mij).
Dus dat punt begrijp ik, en ik zou zelf ook geen decks bouwen waarmee ik een ego-beurt heb van 20 minuten. (maar dat is weer persoonlijke voorkeur)

Maar als je het mij vraagt is het redelijk dom (of lui) als ze verwachten te kunnen winnen zonder ooit aan hun decks te sleutelen.

Mijn advies, geef 1 van die kneuters een keer jouw deck om mee te spelen en ga halverwege zeggen dat het te lang duurt en hij een ander deck moet gebruiken, haha
Iets met boontje en loontje ;-)
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door Dragonheart »

Is Teeg banned in EDH?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Nee, hij is zelfs een vrij sterke generaal. Je hebt gelijk, ik had even mogelijkheden als Teeg, Chalice, Trinisphere, etc. over het hoofd gezien als mogelijke disruptie. Sterker, Teeg zou eigenlijk wel in het Sisay deck moeten zitten.

Ik heb bijvoorbeeld eens een keer het Sisay deck geleend en gewonnen van Mayael, daarna gewisseld en gewonnen met Mayael. Ik heb ze wel vaker decks geleend. We hebben nu ook iemand die vrijwel voor het eerst EDH speelt, die zit te stuntelen met mijn Mayael deck terwijl het van mijn 4 decks het meest straight forward is. Da's misschien ook een probleem, mijn decks zijn misschien wel moeilijker dan ze gewend zijn en daardoor niet zo goed voorspelbaar voor ze.

Ik denk dat ze niet denken helemaal niet te hoeven sleutelen, maar dat ze nieuwe decks kunnen bouwen of (heel) langzaam huidige decks aan kunnen passen om bij te blijven. Punt is dat ik mijn decks blijf verbeteren en ze gestaag beter worden bij elke wijziging, terwijl zij een nieuw deck bouwen op ongeveer gelijk niveau met hun vorige. Terwijl hun wijzigingen dus niet zo veel gedaan worden als ik ze doen (overigens heb ik daar vooral 2 spelers bij in gedachten, niet de hele groep)

Het is een beetje moeilijk om ze dit uit te leggen zonder dat je bij discussie punten komt als "een grotere collectie hebben", "meer geld uit willen geven" of "beter zijn in decks bouwen/spelen". Het is heel makkelijk voor hun om te zeggen dat ik toegang heb tot betere kaarten en dat het daarom voor hun de moeite niet waard is. Mijn enige tegenargument zou zijn dat ik gewoon ook best goed ben in het bouwen en tunen van decks (en er in ieder geval veel tijd en moeite in steek) of het spelen er van, maar dat werkt alleen als zij dat idee ook hebben anders wordt dat niet eens als argument aangenomen. Ik denk niet dat zo'n discussie me erg helpt.

Zoals ik zei, over het algemeen gaat het wel ok, maar veel beurten nemen lijkt gewoon een gevoelige snaar te raken en ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. Het voelt ook erg aan als onaneren :roll:.

Maareh, iemand tips voor het deck zodat het kan werken zonder veel time warps?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door Dragonheart »

Ik weet zeker dat ik je nuttige tips kan geven. Ik stel dit even uit omdat ik nu even geen zin heb mij te verdiepen in one-off-lijsten. Je hoort binnenkort meer. (Natuurlijk lijkt het er op eerste gezicht op dat je deck keihard dood gaat aan Gaddock Teeg, maar eh, ik had ook geen zin om op alle kaarten te clicken).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door The Quizmaster »

pi schreef: Zoals ik zei, over het algemeen gaat het wel ok, maar veel beurten nemen lijkt gewoon een gevoelige snaar te raken en ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. Het voelt ook erg aan als onaneren :roll:.

Maareh, iemand tips voor het deck zodat het kan werken zonder veel time warps?
Misschien ipv de extra beurten om 'je tijd te krijgen', gebruik maken van Opposition-effecten? Het enige nadeel daarvan, is dat het vrij gevoelig is voor het aantal spelers (tenzij je groen speelt met Seedborn Muse, etc).. Anders zou ik het ook zo niet weten..
JaapBroeders schreef: Want ik verlies heel vaak van The Quizmaster, maar zie dat wel als een uitdaging om beter te worden.
Daarover gesproken.... Ik heb ondertussen een opstart voor een nieuw EDH-deck.. (Adun Oakenshield voor de kenners), zin in een nieuwe uitdaging?
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door JaapBroeders »

The Quizmaster schreef:Daarover gesproken.... Ik heb ondertussen een opstart voor een nieuw EDH-deck.. (Adun Oakenshield voor de kenners), zin in een nieuwe uitdaging?
offtopic: zodra ik mijn Anowon, the Ruin Sage EDH af heb :wink:
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

@Dragonheart
Het deck heeft inderdaad een beetje problemen met iemand die teeg speelt, maar de creatures en een generaal die ze unblockable maakt zorgt wel een beetje dat ik op zijn minst een taktiek tegen teeg heb die kan werken. Natuurlijk maakt ook een clone teeg dood. Bedenk ook dat ik multiplayer speel en waarschijnlijk veel mensen last hebben van teeg. Het zou wel een slimme speler zijn die wacht met teeg spelen tot hij met 1/weinig tegenstanders over is, maar aan de andere kant heb je met dit deck dan kans dat je helemaal niet meer de kans krijgt teeg nog neer te gooien als ik een paar beurten neem. Hij zet wel inderdaad ongeveer 10% van mijn deck uit, waaronder een aantal van de sterkere kaarten, dus zou het effect zeker voelen.

Werkt de card pop-up niet voor je trouwens?

@The Quizmaster
Opposition is een optie die ik niet overwogen heb. Dat zou een nuttig gebruik kunnen zijn van de kleine beestjes die toch anders maar zouden chump blocken, met name de ophidian achtige creatures. Ik twijfel inderdaad ook een beetje of ie wel goed schaalt, maar misschien is er wat mee te doen. Ik weet alleen zo snel geen andere voorbeelden van hetzelfde effect? Jammer dat mono blauw niet zo geweldig is in het maken van tokens.

Adun lijkt me trouwens een leuke, ik heb ook een kopietje klaarliggen mocht ik ooit er wat mee gaan willen doen (maar eerst Glissa bouwen dan Diaochan en/of Xiahou Dun en als ik zo ver ben dan zit ik wel een beetje richting mono groen te denken als dat de enige kleur is die ik mis in mono-colored, dus dat zal nog wel een tijdje duren).

@JaapBroeders
Wel heel offtopic, maar Anowon lijkt me een goeie, een van onze spelers is er nu ook mee begonnen. Een tip zou zijn om te zorgen dat je hem instant speed in het spel kunt leggen zodat niet de hele tafel eerst op sorcery speed kan proberen hem dood te maken of tenminste een random creature spelen om op te offeren. Maar laten we die discussie beperken tot je eigen topci er over.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door ixo »

Quiz, die adun heb ik al vaker gezien? je bedoelt je hebt hem aangepast?

en jah hoor ik doe wel mee met mijn EDH deck ^^ quiz lastig vallen is nou eenmaal een levens taak :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Ajb terug naar het topic, of anders een nieuw topic openen. Het gaat hier om het Sun Quan deck.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Sun Quan, Lord of Wu

Bericht door pi »

Ik zal nog maar even een kleine update posten:

// Lands
1 [MM] Tower of the Magistrate
1 [OD] Deserted Temple
1 [AQ] Mishra's Factory (2)
1 [TSP] Academy Ruins
1 [WL] Winding Canyons
1 [AL] Thawing Glaciers
1 [SC] Temple of the False God
16 [ZEN] Island (1)
1 [FUT] Tolaria West
1 [UL] Faerie Conclave
1 [CHK] Minamo, School at Water's Edge
1 [WWK] Halimar Depths
1 [WWK] Dread Statuary
1 [AL] Soldevi Excavations
1 [TSP] Vesuva
1 [M11] Mystifying Maze
1 [CFX] Reliquary Tower
1 [ON] Riptide Laboratory
1 [ZEN] Magosi, the Waterveil
1 [MI] Flood Plain
1 [MI] Bad River
1 [ROE] Evolving Wilds
1 [TSP] Terramorphic Expanse
1 [SHM] Moonring Island
1 [SOK] Miren, the Moaning Well

// Creatures
1 [MR] Solemn Simulacrum
1 [ON] Callous Oppressor
1 [PLC] Body Double
1 [BE] Clone
1 [SOK] Sakashima the Impostor
1 [BE] Vesuvan Doppelganger
1 [TSP] Vesuvan Shapeshifter
1 [TSP] Teferi, Mage of Zhalfir
1 [ROE] Artisan of Kozilek
1 [ROE] Sphinx of Magosi
1 [WWK] Thada Adel, Acquisitor
1 [M10] Djinn of Wishes
1 [ON] Riptide Shapeshifter
1 [M11] Stormtide Leviathan
1 [ROE] Lighthouse Chronologist
1 [SOM] Wurmcoil Engine
1 [SOM] Steel Hellkite
1 [ROE] Echo Mage
1 [SC] Mischievous Quanar
1 [TE] Tradewind Rider
1 [CHK] Jushi Apprentice
1 [SOM] Grand Architect
1 [ON] Aphetto Alchemist
1 [AN] Old Man of the Sea
1 [US] Gilded Drake
1 [EX] Dominating Licid
1 [LE] Willbender
1 [MBS] Consecrated Sphinx
1 [MBS] Cryptoplasm
1 [RAV] Drift of Phantasms
1 [IN] Empress Galina


// Spells
1 [DS] Sword of Light and Shadow
1 [ZEN] Rite of Replication
1 [TE] Capsize
1 [CHK] Journeyer's Kite
1 [CHK] Sensei's Divining Top
1 [TE] Scroll Rack
1 [M11] Crystal Ball
1 [P3] Capture of Jingzhou
1 [P2] Temporal Manipulation
1 [TE] Time Warp
1 [MI] Mystical Tutor
1 [WWK] Jace, the Mind Sculptor
1 [SOM] Mimic Vat
1 [TSP] Walk the Aeons
1 [PT] Personal Tutor
1 [LG] Recall
1 [BOK] Umezawa's Jitte
1 [MR] Loxodon Warhammer
1 [VI] Desertion
1 [RAV] Muddle the Mixture
1 [DS] Sword of Fire and Ice
1 [US] Stroke of Genius
1 [BE] Braingeyser
1 [DK] Dance of Many
1 [MBS] Blue Sun's Zenith
1 [FD] Vedalken Shackles
1 [MM] Coastal Piracy
1 [FD] Vedalken Orrery


// Sideboard
SB: 1 [P3] Sun Quan, Lord of Wu

Kaarten met bold zijn nieuw of terug van weg geweest, alle ophidians zijn er uit gehaald.

Zondag heb ik 2x met het deck gespeeld, eerste potje makkelijk gewonnen nadat 1 tegenstander dood was en de ander daardoor zijn beste creatures kwijt raakte omdat hij die van de dode speler gejar had, terwijl ik dezelfden nog wel had omdat ik ze met clone en doppelganger gekopieerd had. 2e potje was met meer spelers. Ik ging best lekker, alleen mijn levens stonden een beetje laag. Op een gegeven moment kwam Thrun met akroma's memorial en sword of kaldra upgrades mijn kant op. Niet lief. Ik kon beide upgrades bouncen met capsize, maar dan zou ik vrijwel tapped out zijn. Ik besloot naar 3 te gaan. Later waren de meeste tegenstanders dood, ik was voor aan het bereiden om flink veel beurten te gaan nemen, onder andere door hulp van 2 consecrated sphinx en recall die ik op mystical tutor en personal tutor kon spelen. Wilde nog even via vedalken orrery (die is nieuw) een paar leuke kaartjes in het spel leggen, voornamelijk een artisan of kozilek. Undermine.

Dat was wel een tikkeltje anti-climax...

Tetsuo won overigens het potje er tussenin door een dubbele ultimate van Nicol Bolas, Planeswalker met hulp van Rings of Brighthearth, dat was dan wel weer mooi :)..
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie