Pagina 3 van 5
Geplaatst: do mar 25, 2010 8:01 pm
door altx
Maccius schreef:(...)
Hoe gaat dit dan helpen? Het is een witte spell. En hij heeft protection van wit dus je kan hem niet targeten.
Dat zei ik net...
Emrakul heeft protection from colored spells.
Oblivion Ring is alleen een spell op de stack (geldt overigens in het algemeen). Als hij eenmaal op de battlefield ligt, is het geen spell meer maar een permanent. En Oblivion Ring's ability triggert pas als hij op de battlefield ligt. Dus heeft Emrakul pech gehad.
Geplaatst: do mar 25, 2010 8:03 pm
door Fewtger
Werken , of niet? Ik had begrepen, dat dat recht door protection heen gaat?
Geplaatst: do mar 25, 2010 8:07 pm
door altx
Ja, zulke mass removal werkt ook.
(Door de protection kun je hem niet targetten en wordt damage geprevent. Maar de kaarten die je noemt, targetten niet. En "destroy" is wat anders dan damage, dus dat kun je met damage preventen ook niet tegenhouden.)
Geplaatst: do mar 25, 2010 11:21 pm
door pi
Oy,
instant speed is dus bv , of anders iets als , good ol' dups met werkt ook wel.
Persoonlijk zou ik proberen als het daadwerkelijk een probleem wordt. Of anders . is ook wel cool, hoewel niet helemaal trefzeker.
mazzel
pi
Geplaatst: vr mar 26, 2010 7:58 am
door Jibz
Huh?
gaat toch niet door protection heen? Ik dacht dat het met Protection ging om DEBT, Destroy/Damage, Equip/enchant, Block, Target?
Geplaatst: vr mar 26, 2010 8:34 am
door pi
Oy,
het is eigenlijk DABT:
Damage
Attachment
Blocking
Targeting
Destroy is er in ieder geval geen onderdeel van, en dat is waarom een kaart als wrath werkt.
Waarom attachment en niet enchantment of equipment? Nou, er is zoiets geprint als een fortification en fortify is niet met een E. De algemene term is attach, dus het acroniem moest daarom wijzigen.
mazzel
pi
Geplaatst: vr mar 26, 2010 8:38 am
door altx
Wat Pi zegt.
(Lethal) damage leidt tot destruction, maar verder zijn het dus twee verschillende dingen.
(Net zoals het onderscheid bij spelers tussen damage en lifeloss.)
Geplaatst: vr mar 26, 2010 12:58 pm
door Jibz
ok
even iets zodat ik weet dat ik dit goed heb:
Een indestructible creature gaat over het algemeen niet dood, maar is wel met -1/-1 counters dood te krijgen (wither ofzo)
klopt toch?
(aangezien ik er met dat protection ook al naast zat)
Geplaatst: vr mar 26, 2010 1:51 pm
door altx
Ja, klopt.
Indestructible zijn werkt tegen lethal damage en destroy effecten.
Lethal damage is als het creature minstens zo veel damage krijgt als zijn toughness. (Let wel: Zijn toughness wordt daardoor niet nul, maar hij heeft gewoon meer schade dan wat zijn toughness aan kan.)
Met -1/-1 counters krijg je de toughness daadwerkelijk op nul en dat is dus wat anders dan lethal damage of destroy. Dus werkt indestructible zijn niet.
Geplaatst: vr mar 26, 2010 4:23 pm
door Maccius
altx schreef:
Dat zei ik net...
Emrakul heeft protection from colored spells.
Oblivion Ring is alleen een spell op de stack (geldt overigens in het algemeen). Als hij eenmaal op de battlefield ligt, is het geen spell meer maar een permanent. En Oblivion Ring's ability triggert pas als hij op de battlefield ligt. Dus heeft Emrakul pech gehad.
Ja zie het nu. hij heeft geen protectie tegen alle kleuren, maar tegen alle kleuren spells. Had ik even overheen gelezen. En Pi bedankt dat zijn een leuk setje oplossingen.
Geplaatst: za mar 27, 2010 9:59 am
door pi
Oy,
respect als iemand hem met een dood maakt. Dat is pas echt "big game"
. zou ook wel een geinige oplossing zijn
. Of jat hem met .
Maar ik doe net alsof er veel oplossingen zijn, maar de meeste oplossingen voor zulke grote beesten zijn normaal wel spells. Dat ik nou de neiging heb om veel permanent based oplossingen (meestal creatures) in mijn deck te gebruiken wil niet zeggen dat dat heel normaal is.
mazzel
pi
Geplaatst: di mar 30, 2010 11:01 pm
door Wilt-Leaf Liege
Ik ben niet zo weg van Rise of the Eldrazi. Zendikar en Worldwake vond ik daarentegen leuke sets. Rise of the Eldrazi is natuurlijk nog lang niet in het geheel gespoild, maar de spoilers tot nu toe spreken mij niet zo aan.
Ik vind de Eldrazi namelijk lelijke dingen. Ik vind ze te futuristisch. Ze doen me denken aan aliens, Cloverfield etc. De art van Lorwyn vond ik geweldig, dit staat daar nagenoeg haaks op. Ik vind de grafische lay-out van de Level-kaarten ook niet mooi. Ik had het liever op de manier gezien zoals Future of Destiny (geweldige kaart btw). Ik vind het niet zo Magic-like.
Wat ik wel leuk vind, is dat het formaat wat trager wordt. Zendikar was rammen, rammen en nog eens rammen. Ik ben met name benieuwd naar hoe RotE zal draften.
Geplaatst: di mar 30, 2010 11:31 pm
door Saint
Ga nou niet een kaarten serie vergelijken met een film die met een handy cam gefilmd is
(en daardoor nog gewaardeerd word ook, hoe simpel zijn we tegenwoordig..) dan zakt de serie wel heel er in aanzien lol
Maar ieder zijn eigen smaak qua art natuurlijk, als je alleen al naar je Avatar en naam kijkt doet het elfish thema je duidelijk wat
terwijl er rijen met mensen op Halo achtige dingen zitten te wachten (wat mij persoonlijk ook niets interesseert)
Ik wil eerst maar eens afwachten wat deze serie in petto heeft
er zal vast nog wel wat leuks tussen zitten
(ik lees trouwens geen spoilers dus ik ben helemaal clueless lol)
Geplaatst: wo mar 31, 2010 1:16 am
door Wilt-Leaf Liege
Saint schreef:Maar ieder zijn eigen smaak qua art natuurlijk, als je alleen al naar je Avatar en naam kijkt doet het elfish thema je duidelijk wat
terwijl er rijen met mensen op Halo achtige dingen zitten te wachten (wat mij persoonlijk ook niets interesseert
Alleen Kozilek vind ik op z'n eigen manier nog wel esthetisch verantwoord, maar die andere Eldrazi zien er uit als een stel bij elkaar geraapt orgaanvlees.
Maar zoals gezegd iedereen zijn eigen smaak.
Geplaatst: wo mar 31, 2010 9:41 am
door Elvish Preshley
Ik heb het zelf ook meer op de art uit de Lorwyn serie. Toch is de art van RoE ook wel te verklaren als je het verhaal een beetje leest. De Eldrazi zijn als het ware in een fysieke vorm gevangen, maar dat ging niet zo soepel, vandaar de enorm wazige art.
Verder zijn er ondertussen al 2 planeswalkers bekend gemaakt.
Gideon Jura
en
Sarkhan the Mad