Toshiro umezawa

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

pi schreef:Oy,

doe je weer een dubbele post, kun je AJB als je van plan bent om een post te doen jouw vorige editen als dat de laatste is en je die ook vandaag gepost hebt?

mazzel

pi
Ok, sorry daarvoor. Maakt het uit of ik edit of quote?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

edit, het idee is om veel posts na elkaar te voorkomen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Wil niemand me meer helpen?
Ik heb hulp nodig welke kaarten ik zou weggooien. En ik kan niet kiezen. Kijk maar naar de 2de bladzijde laatste decklijst. Zwart heeft zoveel goeie stuff... help me plzzz :P
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

pi schreef:Je kan heel moeilijk verkeerd gaan met een volrath's stronghold, cabal coffers, spawning pool of mishra's factory.

Ik zie verder veel te veel 1 op 1 antwoorden. Waar zijn damnation, bane of the living, oblivion stone of kagemaro, first to suffer? Altar of shadows of decree of pain kunnen lekker overkill zijn.

Je mist natuurlijk een beetje instants, corpse dance is vast de moeite waard (overweeg fleshbag marauder en phyrexian plaguelord dan in ieder geval, sowieso is elk creature dat zichzelf dood kan maken goed, en merk op dat je de dance EOT na EOT triggers kan spelen om dan nog je eigen untap ook mee te pakken, dus dance avatar of woe, kill een creature, laat hem zichzelf killen in jouw beurt), verder moonlight bargain, entomb en darkblast om wat targets in je yard te krijgen.

Om eerlijk te zijn, de corpse dance is de enige kaart die echt heel erg goed met je generaal werkt, maar misschien met wat meer dredge kun je die wel heel leuk laten werken. Attrition en krovikan horror zijn ook nog kaarten die er goed mee werken.
Wat is je argument tegen de genoemde kaarten die niet in je deck te vinden zijn?

Je laatste decklist heeft geen links naar de kaarten, wat het iets moeilijker maakt om er commentaar op te geven. Ik zie nog steeds veel te veel 1 op 1 antwoorden.

Ik begrijp dat elk 1 op 1 creature sloop antwoord terug komt met je general om een keer vaker te gebruiken, maar zoveel heb je er niet van nodig, 2 dingen slopen is namelijk nog steeds te zwak als je 4 tegenstanders hebt. Sudden spoiling is denk ik erg leuk om te loopen en sloopt vaak meerdere creatures. Was er niet een 3 mana zwarte transmute kaart?

Ik ben niet zo van het kaarten wegstrepen bij anderen, ik weet niet waarom je besloten hebt die kaart te spelen. Wegstrepen moet je zelf doen, ik noem alleen kaarten die goed (kunnen) zijn.

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Volrath vind ik persoonlijk nogal aan de dure kant, daarom heb ik de andere kaart vermeld. Cabal coffers zit er in, net zoals spawning pool. Mishra's factory vind ik persoonlijk niet zo goed.

Damnation komt er aan als ik meer centjes hebt :p.
Voorlopig zal ik een proxy gebruiken denk ik ;).
Fleshbag, bane of the living en corpse dance zijn al reeds vermeld.

Entomb dacht ik dat vooral voor een reanimator deck was? Of is dit gwn om een bepaald instant in m'n graveyard te krijgen?
Altar heb ik een andere oplossing voor gevonden denk ik.

Darkblast vind ik niet zo goed... want dit is gwn om een creature -1/-1 te geven er zijn toch niet veel 1/1 creatures in edh of wel?

Ik heb ook de kaart links vermeld op pagina 2... manueel :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en dan reageer je weer niet op de sudden spoiling.

Entomb om iets als darkblast in je yard te leggen, dan veel dredgen om meer instants beschikbaar te hebben? Ik zou darkblast absoluut niet spelen voor de -1/-1. Sowieso is dredge best leuk met je general en dan kijken of er instants zijn die reanimaten voor je.

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

en dan reageer je weer niet op de sudden spoiling.

Entomb om iets als darkblast in je yard te leggen, dan veel dredgen om meer instants beschikbaar te hebben? Ik zou darkblast absoluut niet spelen voor de -1/-1. Sowieso is dredge best leuk met je general en dan kijken of er instants zijn die reanimaten voor je.

mazzel

pi
Stond sudden spoiling niet in mijn list? Raar... heb ik aan gedacht, en had ik ook vermeld dacht ik. Die speel ik wel hoor ;)
Entomb is al 30euro ofzo... vind ik persoonlijk nogal veel. Entomb is toch niet een must of wel?
Dredge kaarten zal ik eens naar uitkijken :)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

staat niet in je lijst op de vorige pagina :S.

Musts zijn er niet, ik leg alleen uit waarom je entomb in een deck als dit zou kunnen overwegen. Ik begrijp dat het buiten je budget valt.

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

staat niet in je lijst op de vorige pagina :S.

Musts zijn er niet, ik leg alleen uit waarom je entomb in een deck als dit zou kunnen overwegen. Ik begrijp dat het buiten je budget valt.

mazzel

pi
Kk, bedankt om me te helpen herinneren ;)
Toch wel hoor, corpse dance was een must :p.
Zou het deck compleet veranderen als ik balthor the defiled als general zou gebruiken?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

minstens voor 60% denk ik. Creatures terug halen of instants terug halen is best wel een verschil. Zwart heeft veeeel meer opties die goed werken met balthor. Ik weet wel welke ik zou kiezen.

Dat ik Xiahou Dun zou kiezen is in beide gevallen nog waarschijnlijker, maar Balthor zou ik daadwerkelijk als een optie zien, ik ben gek op recursion. Graveyard removal is ook sowieso best nuttig in EDH en met Balthor ook nog heel logisch. Een vriend van me heeft Balthor gecombineerd met zombies en dat werkt best wel. Kijk uit als hij noxious ghoul weet te vinden!

mazzel

pi
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Dus je zou eerder voor balthor gaan dan toshiro...
Cool ^^.

Zou je me een ruwe schets kunnen geven hoe het deck er dan zou uitzien? Ik ga proberen om balthor te gaan gebruiken.

Je vriend... is zijn deck dan niet meer aggro?
Wat ik van edh weet is dat aggro spelen vrijwel onmogelijk is.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Je bent redelijk een netdecker, he?
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Fewtger schreef:Je bent redelijk een netdecker, he?
Hoe bedoel je?
Ik heb het deck volledig zelf gemaakt xD
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Ah, ik zie je gewoon regelmatig naar decklists vragen. Geeft verder niet, hoor. :wink:
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat is even anders dan een netdecker: "netdecker" is een naam/scheldwoord voor iemand die winnende decks van tournooien van het internet trekt in de hoop daar het zelf ook goed mee te kunnen doen. Dat is even een verschil met om hulp vragen.

Het deck is inderdaad meer aggro. Wat niet betekent dat het puur aggro is, Simpele schets is, speel elke kaart die zombies terug kan halen (stronghold, unholy grotto, lord of the undead, oversold cemetery, etc.) en alle zombies die leuk zijn om terug te halen. Laat ze gerust sneuvelen en laat dan je generaal een horde in het spel gooien.

Ik zou zelf overigens niet per se voor zombies gaan. Ik denk dat een reanimator strategie sterker zou kunnen zijn, ik zou dit in ieder geval iets meer spelen dan de vriend van me (ik zou in ieder geval een goeie blik werpen op alle cyclers, zoals scion of darkness). Ik zou ook zeker elke graveyard removal die pootjes heeft spelen ik maar vinden kan, dit doet die vriend ook niet zo.

Verder misschien nog wat creatures die zichzelf en/of anderen kunnen saccen (denk krovikan horror) en je komt een eind. Ook nu weer is dredge een goed idee, ook zijn gravedigger achtige kaarten en creatures die artifacts terug kunnen halen waarschijnlijk een goed idee (myr retriever, arcbound reclaimer) om de artifacts terug te halen die je zwaktes als mono zwart op kunnen vangen (oblivion stone, nevinyrral's disk).

Creatures die veel creatures slopen zijn waarschijnlijk ook een goed idee, maar die heb ik geloof ik wel eerder genoemd.

mazzel

pi
Plaats reactie