Re: EDH: Animar, Soul of elements
Geplaatst: do sep 08, 2011 1:04 pm
Heb geprobeerd wat uitgebreider de kaarten te verantwoorden, waarom ik ze vind passen bij dit deck.
Het deck is vooral gebouwd om +1/+1 counters te krijgen en verdelen, zodat mijn creatures sterker worden en meer damage doen.
Er zitten vooral kaarten in dit deck die deze counters creƫren, maar ook een aantal die voordeel geven aan creatures met +1/+1 counters en natuurlijk wat proliferate abilities.
Daarnaast wil ik natuurlijk graag dat mijn general snel sterk wordt en in leven blijft, zodat die met trample, unblockable of protection een goede verdediging is of juist de tegenstander dood maakt.
Lands (37x):
Grand Coliseum
Terminal Moraine
Terramorphic Expanse
Ravaged Highlands
Forgotten Cave
Sandstone Needle
Sapseep Forest
Tranquil Thicket
Hickory Woodlot
Rushwood Grove
Rootbound Crag
Seafloor Debris
Saprazzan Skerry
Moonring Island
Soaring Seacliff
Remote Isle
Seat of the Synod
5 Island
7 Mountain
8 Forest
Om Animar sterker te maken:
Whispersilk Cloak
Cauldron of Souls
Gruul War Plow
Horned Kavu
Shrieking Drake
Alexi's Cloak
Artifacts/Sacrifice
Thopter Squadron (levert ook desnoods flying creatures als defense)
Pentavus
Ichor Wellspring
Mycosynth Wellspring
Krark-Clan Stoker
Infect/Proliferate:
Contagion Clasp
Throne of Geth
Core Prowler
Contagion Engine
Blighted Agent
Viral Drake
Marsh Viper
Volt Charge
Fuel for the Cause
Pistus Strike
Card draw ability:
Etched Oracle
Jungle Barrier (werkt ook met bijv Horned Kavu)
Lead the Stampede
Treasure Hunt
Tezzeret's Gambit
(Ichor Wellspring)
Synergie met +1/+1 counters:
Mycoloth
Rage Forger
Fungal Behemoth
Ulasht, the Hate Seed
Taurean Mauler
Sporeback Troll
Bramblewood Paragon
Forgotten Ancient
Primordial Hydra
Gilder Bairn
Borborygmos
Floodchaser
Spincrusher
Experiment Kraj
Cytoplast Root-Kin
Thrive
Mana/landfetch abilities:
Manalith
Fertilid
Greenseeker
Viridian Joiner
Fertile Ground
Verdediging:
Groundling Pouncer
Sturdy Hatchling
Deadly Recluse
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
(Jungle Barrier)
Random handige abilities:
Seedborn Muse (kan ik elke beurt aanvallen/proliferaten)
Brawn (sterke creatures + trample = win)
Puppeteer (Om Gilder Bairn te tappen/andere creatures te untappen)
Flametongue Kavu (werkt ook met bijv. Horned Kavu)
Bloodfire Infusion (mass removal)
Fling (zowel een finisher als lastige creatures killer)
Shattering Pulse (destroy artifact, herbruikbaar)
Hull Breach (bied veel mogelijkheden voor 2 mana)
Glissa's Scorn (vernietigd een artifact + wat extra's)
Spitting Image (heeft al veel diensten bewezen)
Kaarten met de nominatie het deck te verlaten:
spincrusher
Floodchaser
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
glissa's scorn
Het deck is vooral gebouwd om +1/+1 counters te krijgen en verdelen, zodat mijn creatures sterker worden en meer damage doen.
Er zitten vooral kaarten in dit deck die deze counters creƫren, maar ook een aantal die voordeel geven aan creatures met +1/+1 counters en natuurlijk wat proliferate abilities.
Daarnaast wil ik natuurlijk graag dat mijn general snel sterk wordt en in leven blijft, zodat die met trample, unblockable of protection een goede verdediging is of juist de tegenstander dood maakt.
Lands (37x):
Grand Coliseum
Terminal Moraine
Terramorphic Expanse
Ravaged Highlands
Forgotten Cave
Sandstone Needle
Sapseep Forest
Tranquil Thicket
Hickory Woodlot
Rushwood Grove
Rootbound Crag
Seafloor Debris
Saprazzan Skerry
Moonring Island
Soaring Seacliff
Remote Isle
Seat of the Synod
5 Island
7 Mountain
8 Forest
Om Animar sterker te maken:
Whispersilk Cloak
Cauldron of Souls
Gruul War Plow
Horned Kavu
Shrieking Drake
Alexi's Cloak
Artifacts/Sacrifice
Thopter Squadron (levert ook desnoods flying creatures als defense)
Pentavus
Ichor Wellspring
Mycosynth Wellspring
Krark-Clan Stoker
Infect/Proliferate:
Contagion Clasp
Throne of Geth
Core Prowler
Contagion Engine
Blighted Agent
Viral Drake
Marsh Viper
Volt Charge
Fuel for the Cause
Pistus Strike
Card draw ability:
Etched Oracle
Jungle Barrier (werkt ook met bijv Horned Kavu)
Lead the Stampede
Treasure Hunt
Tezzeret's Gambit
(Ichor Wellspring)
Synergie met +1/+1 counters:
Mycoloth
Rage Forger
Fungal Behemoth
Ulasht, the Hate Seed
Taurean Mauler
Sporeback Troll
Bramblewood Paragon
Forgotten Ancient
Primordial Hydra
Gilder Bairn
Borborygmos
Floodchaser
Spincrusher
Experiment Kraj
Cytoplast Root-Kin
Thrive
Mana/landfetch abilities:
Manalith
Fertilid
Greenseeker
Viridian Joiner
Fertile Ground
Verdediging:
Groundling Pouncer
Sturdy Hatchling
Deadly Recluse
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
(Jungle Barrier)
Random handige abilities:
Seedborn Muse (kan ik elke beurt aanvallen/proliferaten)
Brawn (sterke creatures + trample = win)
Puppeteer (Om Gilder Bairn te tappen/andere creatures te untappen)
Flametongue Kavu (werkt ook met bijv. Horned Kavu)
Bloodfire Infusion (mass removal)
Fling (zowel een finisher als lastige creatures killer)
Shattering Pulse (destroy artifact, herbruikbaar)
Hull Breach (bied veel mogelijkheden voor 2 mana)
Glissa's Scorn (vernietigd een artifact + wat extra's)
Spitting Image (heeft al veel diensten bewezen)
Kaarten met de nominatie het deck te verlaten:
spincrusher
Floodchaser
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
glissa's scorn