BU Braids

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Eigenlijk alleen de scrying, voor de eddict heb je dan nog niet genoeg mana maar mijn grote probleem is gewoon dat ik niet genoeg op tafel krijg om te zorgen dat MBC meer dan een of twee stuks destruction nodig heeft en vaak wil je nog wel een rondje schade nemen als je een mutilate op mag gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik geloof dat je net de vinger op de zere plek gelegd hebt :) Zelf enig idee hoe je dit zou kunnen oplossen?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Je zou hiervoor natuurlijk therapies kunnen sideboarden, je hoeft geen telepathische gaven te hebben om te weten wat er opgezocht gaat worden en een beestje is altijd nog plezieriger als 4 of 5
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat zou toch een beetje jammer zijn, dan ga je ook meteen wat meer defensief te werk in plaats van offensief.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Of wat ook kan is gewoon wat extra words sideboarden, mutilate is en blijft een sorcery
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat trucje met de words werkt op zich goed, tegen MBC heb je graag ook nog eens wat om de graveyard van de tegenstander te verwijderen. Ik denk daarbij aan crypt keeper, haunting echoes of evt. steamclaw. Dit vanwege de chainer's edicts die indien de tegenstander er in slaagt om voor de words 7 (of 6) landen in het spel te krijgen, geflashbacked kan worden. Het kleine aantal instants hoeft natuurlijk geen probleem te zijn (smother of vervelender: skeletal scrying).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik denk dat voor dit doel de coffin purge het het beste doet, een mana kom je al vlug aan in tegenstelling tot bijvoorbeeld vijf voor je echoes. Ook de steamclaw is een beetje dubieus dat ding vreet namellijk mana
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het nadeel van de purge is dat je hem voor helemaal niks anders kunt gebruiken (geldt ook voor de steamclaw maar die is vaak te gebruiken). Zelf zou ik dus de voorkeur geven aan crypt keeper.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Hij is uiteindelijk natuurlijk bedoeld voor je sideboard en in de huidige environment kan graveyard removal nooit zoveel kwaad. Als je er drie in je sideboard stopt hou je daar zes flashback kaarten mee af
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Helemaal waar. Dit is helaas een ander geval. Je wil proberen een soort lock-down op te zetten met Braids. Jouw deck zou daar dan minder last van moeten hebben dan dat van je tegenstander anders heeft het geen zin. belangrijk is in zo'n geval kaartvoordeel (finkel) en genoeg goedkope permanents. Daar zit nu het punt; coffin purge is geen permanent, crypt keeper wel. Hoewel de purge 2 keer te gebruiken is en de crypt keeper niet (dit laatste is overigens op te lossen met een oversold cementry) zou ik toch de voorkeur geven aan de keeper. Het is een 2/1 beestje voor 2 mana dat als graveyard-hate te gebruiken is :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

En daarna weer voor de icho gebruikt kan worden, zit wel wat in ja.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ichorid of Oversold Cementry, wat je wil. In combo met de cementry kun je dus wel meerdere kaarten uit een graveyard halen met een crypt keeper.

Nu ik het toch over de cementry heb, die kun je best mooi voor de "upkeep" van je braids gebruiken. Wat je nodig hebt is dit:

Oversold Cementry in het spel
Braids in het spel
Een x-aantal landen (liefst 4 of meer)
4 beesten in je graveyard (waarvan min. 1 erg goedkoop, 1 of 2 cc)
1 erg goedkoop beest in het spel (1 of 2 cc)

Je begrijpt het idee vast wel....
Neem een goedkoop beest terug, sac een goedkoop beest, bouw een goedkoop beest. De rest van je mana kun je dan gebruiken voor het spelen van andere kaarten of het oppompen van je Nantuko Shades.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Met playtesten blijkt de icho ook altijd goed te werken. Natuurlijk valt er ook wel wat te zeggen voor een festering goblin ofzo dat kost aan de overkant ook iedere keer een beestje. Andere optie is mischien wel iets wat laat discarden. Iets wat een beetje lijkt op een ravenous rats ofzo, iemand ideeen voor zoiets in T2, scheelt me ook gelijk de noodzaak van de words.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tja:

Headhunter
Abbysal specter
Silent specter
Mindslicer

Als je het over beestjes hebt....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Maar dan doel ik vooral op het ravenous rats gedeelte van de twee mana zonder dat die aan hoeft te vallen
Plaats reactie