UB mist --> Hulp nodig!!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Als je meer dan 1 Mist hebt liggen mag je een permanent wel meer dan 1 keer targetten (1 x per Mist). Dat was ook een van mijn argumenten om er wel gewoon 4 in te doen.

David
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

aan de andere kant, het is een 5 mana kaart, die ga je toch niet snel casten, misschien een tutor op die plek?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

David schreef:Als je meer dan 1 Mist hebt liggen mag je een permanent wel meer dan 1 keer targetten (1 x per Mist). Dat was ook een van mijn argumenten om er wel gewoon 4 in te doen.

David
Nadeel is wel dat je dan ook moet targetten en als je dan niet meer kunt zal je van de tegenstander moeten gaan targetten.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

pi schreef: Wel eens over thawing glaciers gedacht BTW?
uhm... neej, maar ik snap er het nut niet echt van, om hem in mijn deck te doen... wat zou ik op moeten zoeken? een Maze? kan ik net zo goed een extra maze erin doen...

als ik nou met meerdere kleuren speelde...
pi schreef:aan de andere kant, het is een 5 mana kaart, die ga je toch niet snel casten, misschien een tutor op die plek?
]

met de tutor kan ik alleen maar Instants of sorcerys opzoeken, dat zou me alleen maar minder kans geven om een mist te pakken

btw snap ik het nut niet van 2 mist in het spel hebben... backup voor een disenchant?
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

thawing glaciers: je deck uit dunnen, card advantage over lange termijn. Maze mag je niet zoeken btw, alleen basic land.

long term plans is bv ook een tutor.

Nut van 2 zie ik ook niet echt.

mazzel

pi
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

GForce schreef: Nadeel is wel dat je dan ook moet targetten en als je dan niet meer kunt zal je van de tegenstander moeten gaan targetten.
Ik leg net uit dat je met 2 Mists dezelfde kaart mag targetten. Dat probleem heb je dus net zo goed met 1 Mist als met 2 Mists.

David
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Hmm dat bedoel ik niet precies. Ik had het over iets anders. Maar ook ik zie het nut niet van 2 Mist in het spel eigenlijk alleen maar als back-up.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

ik denk dat ik snap wat je bedoeld,
1 mist = alle pernaments 1 keer targeten + 1x ontappen
2 mists = alle pernaments 2 keer targeten + 1x ontappen

is dit wat je bedoeld?
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Ja dat bedoeld hij.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik snap iig nog steeds niet wat het nut is...

mazzel

pi
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

ik mag de kaarten dan 2x targeten om te untappen, maar ik hoef ze maar 1x te untappen

dit voorkomt dat als ik meer kaarten in mijn graveyard heb dan pernaments in play, ik niet bij de tegenstander hoef te untappen
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Dat moet je zowiezo, ik snap niet waarom er nu al 5 pagina's gewijd moeten worden aan een saai multiplayer deck... ja kan em toch gewoon zo spelen en niet elke week een kaart te veranderen om hem te optimaliseren?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Xanatos schreef:ik mag de kaarten dan 2x targeten om te untappen, maar ik hoef ze maar 1x te untappen

dit voorkomt dat als ik meer kaarten in mijn graveyard heb dan pernaments in play, ik niet bij de tegenstander hoef te untappen
Als je 10 kaarten in je grafbak hebt liggen zul je ook 10 kaarten MOETEN targetten. Als je 2 Mist hebt liggen zul je er 20 MOETEN targetten. Het maakt dus niet uit of je er 1 of 2 of 50 hebt liggen.

GForce
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

aaahh, kom op mensen, zo moeilijk is het toch niet... (zucht)

Als je 10 kaarten in je tuintje hebt en 10 timmies en een mist, dan kun je 10 timmies untappen en dus 10 x schieten.
Als je nu 2 mists hebt kun je 10 timmies 2x untappen (er is geen rede dat je met de ene mist andere targets moet hebben dan met de andere mist, hoor Gforce) en dus 20x schieten.

was dat nou zo ingewikkeld?

Ik zeg niet dat dit heel goed is, maar je kunt er wel iets aan hebben en het maakt het daardoor iets minder erg om de kaart waar je deck op gebaseerd is 4x in je deck te hebben.

David
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

David schreef:er is geen rede dat je met de ene mist andere targets moet hebben dan met de andere mist, hoor Gforce
Heb ik niet gezegt.

Maar volgens mij kan dit helemaal niet aangezien de Mist tijdens je upkeep triggeren. Je moet eerst je triggered abilities laten resolven voordat je je activated abilities kan gebruiken. Ik weet niet of dit 100% klopt moet ik eerlijk zijn maar ik dacht van wel.

GForce
Plaats reactie