Pagina 4 van 4

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:00 am
door pi
Oy,

het is dus juist niet erg obvious om te missen zoals ik het zeg, het is juist een heel erg duidelijk iets wat ze volgens mij vrijwel onmogelijk hebben kunnen missen. Er zijn zat andere goede uncommons, sommige domineren vintage, recent nog is thirst for knowledge restricted en die is echt veel beter dan de hexmage (en ook vrij recent).

Met errata bedoel ik dat de functionaliteit van de kaart is gewijzigd ten opzichte van wat er op de kaart geprint staat. Maar ik zie dat ze de waylay errata terug gedraait hebben, er was namelijk errata dat hij alleen tijdens combat gespeeld zou kunnen worden (zie ook de discussie bij de kaart op Gatherer).

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:31 am
door altx
pi schreef:Oy,

dit is te obvious om te missen. Heel misschien hebben ze de combo met dark depths gemist, maar ook dat betwijfel ik. Gemistte actie is bijvoorbeeld wat ze met waylay hebben gedaan, of eigenlijk het instellen van 6th regels die ene bepaald effect hadden op die kaart. Dat is echt een enorm stuk subtieler dan dit.

(Voor wie het niet weet / door heeft, waylay kon end of turn gespeeld worden voor zijn errata, je had dan de volgende beurt 3 2/2's met first strike om mee aan te vallen, white lightning werd het (deck) genoemd.)

mazzel

pi
Even een kleinigheidje want ik vat het "first strike" gedeelte niet.

Ik weet dat White Knight first strike heeft, maar dat staat hier toch los van?

Waylay zegt: "Put three 2/2 white Knight creature tokens onto the battlefield."

Dat zijn toch gewoon witte Knight tokens?

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:35 am
door Saint
Wat vindt je zo geweldig aan die draw card dan? daar zijn er toch zijn er toch genoeg van en deze is dan alleen leuk in een artifact deck anders moet je er alsnog 2 discarden. Vind ik niet echt een vergelijking, of naja maak me even duidelijk waarom die kaart dan zo geweldig is ik kan niet echt een scenario verzinnen waar deze beter in zou zijn dan een andere draw card (of hexmage)

Ohh van daar nou zoals het nu staat in de regels kun je hem gewoon spelen zoals jij zei (op welk moment je hem dan zou moeten spelen zou ik aan me god niet weten :P)

Geplaatst: vr nov 20, 2009 11:58 am
door pi
Oy,

@altx: dat krijg je als je kaarten probeert te herrineren die je bijna 10 jaar niet bekeken hebt, ik zou zweren dat de tokens first strike hadden.

Denk vintage, elk deck heeft flink wat artifacts (moxen, lotus, ring, vault, crypt, etc.), daarnaast zijn er dedicated decks die er nog veel meer hebben. Dit waren decks die bijvoorbeeld door goblin welder graag artifacts in hun yard hadden, of die graag card draw hadden waar ze card advantage aan overhielden (merk op dat je met de meeste goedkope draw kaarten quite draait en dat zelfs die soms te goed worden gevonden, zie ponder en brainstorm).

Wat eigenlijk voornamelijk het probleem is in vintage is dat decks veel kaarten al slechts 1x spelen, die restricten heeft geen zin. Als de DCI daar iets uit wil halen dan zullen ze de paar kaarten aan moeten vallen die wel vaker gespeeld worden. Sommige daarvan kunnen niet restricted worden omdat ze essentieel zijn voor de metagame (denk mana drain), hetgeen vrij weinig keuze overlaat als je toch een deck slechter wilt maken.

Als je trouwens een directe vergelijking maakt, de hexmage kost jou mana en een kaart om je tegenstander zijn kaart te slopen, je enige winst kan dus zijn dat je hexmage goedkoper is qua mana dan de kaart die je er mee sloopt. De thirst geeft je een extra kaart. verder is het appels en peren, maar de thirst geeft meer card advantage, hetgeen in de grotere formaten veel belangrijker is.

Mocht je een andere vergelijking willen, denk eens aan uncommons als swords to powshares/path to exile, psychatog, fact or fiction, aether vial, skullclamp of sensei's devining top. Merk op dat geen van deze 2 gekleurde mana nodig heeft. Allemaal zou ik ze ruim boven de hexmage schatten en allemaal zijn ze ook gewoon uncommon (en vrij recent als uncommon gedrukt, in ieder geval na het urza block fiasco).

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 20, 2009 12:02 pm
door altx
pi schreef:Oy,

@altx: dat krijg je als je kaarten probeert te herrineren die je bijna 10 jaar niet bekeken hebt, ik zou zweren dat de tokens first strike hadden.

(...)
Okay, no problem. 8)

Geplaatst: vr nov 20, 2009 1:43 pm
door Saint
Ja klopt wat betreft je vergelijkingen maar als je bijv opmerkt dat na de reprint van skullclamp (in from the vault exiled) ze het een mythic rare hebben gemaakt (maar ik ben verder niet echt bekend met skullclamp maar ik denk dat het gebruikt wordt om 1/1 creatures te killen en gratis te drawen? of zie ik dat nou verkeerd) ik zal alle voorbeelden later nog eens een keer goed bekijken (ik ben er echt heel lang uit geweest dus ben niet bekend met veel van je voorbeelden :) ) maar hoe dan ook om terug te komen op vegelijken een creature remove of exile kaart werkt natuurlijk niet op een planeswalker en hexmage wel, dat is dus naar mijn mening één van de enige kaarten die op dit moment een planeswalker in één keer de das om doet (wat erg van pas kan komen als je net niet zo lekker ligt qua creatures, hand, etc.)

Maar verder wat betreft bijv goblin welders is het wel super om een lullig artifactje te kunnen switchen voor iets dat je discard omdat het moet terwijl je weet dat je hem meteen kan spelen :)

Geplaatst: vr nov 20, 2009 7:25 pm
door pi
Oy,

alle kaarten van die set zijn mythic, dus dat zegt niets. Inderdaad is dat ongeveer het principe van skullclamp.

Je overrate planeswalkers sterk. In de formaten zoals die waren toen de genoemde kaarten gedrukt werden waren ze allemaal VEEL beter naar verhouding dan de hexmage nu is. Dat er weinig kaarten zijn die planeswalkers slopen is niet zo gek, ze zijn er ook nog niet lang. Flavor wise is het ook niet zo gek, want op een plane zijn van nature geen planeswalkers, dus hoe kan iets zich ontwikkelen dat zich tegen planeswalkers richt?

Al met al is het een leuke kaart, maar zeker niks echt bijzonders vanwege dat hij planeswalkers kan killen. Dat hij met dark depths in een paar beurten een 20/20 indestructible vlieger bouwt is ietsje boeiender.

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 20, 2009 7:53 pm
door Saint
Dat is zeker wel een leuke combo ja :) maar het hele planeswalker feit ik vind ze niet echt slecht ofzo het is een leuke bijkomstigheid laat ik het zo zeggen en het staat nog in de kinderschoenen dus het moet nog verder uitgewerkt worden.
Daarnaast heb ik bijv. dat garruk vs liliana deck liggen, erg leuk om mee te spelen laat ik het zo zeggen, het heeft wel wat die extra toevoeging ze kunnen er een hoop me doen in de toekomst (en ook nu zijn ze niet echt slecht vind ik)

Geplaatst: za nov 21, 2009 1:22 pm
door Dragonheart
Het was zeker de bedoeling dat de Hexmage planeswalkers om kan leggen. Oblivion Ring doet dit bijvoorbeeld ook (common) en Maelstrom Pulse (rare maar veel flexibeler dan oblivion ring). Dat monozwart nu een extra mogelijkheid heeft om planeswalkers te mollen is zeker geen ramp. Zo goed is die Hexmage nu ook weer niet.

Geplaatst: zo nov 22, 2009 4:55 pm
door Saint
Nee dat niet maar kijk ze gaan zeker verder met het hele planeswalker idee tenminste dat lijkt me wel, dus er zullen in de toekomst misschien wel zeer nuttige planeswalkers komen en dan is het dus wel weer een plus om zulk soort kaarten te hebben :) en wat ik al zei daarnaast zijn de planeswalkers die er op dit moment zijn ook niet zo slecht het ligt eraan in wat voor deck je ze speelt en hoe je ze gebruikt eigelijk :)