(G/W/U) Snel dekje.. Tips?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Saint schreef:Ja dat is waar maar als hij zijn "perfecte manabase" speelt zou het echt geen probleem moeten zijn lijkt mij.
En een shock op kleine creatures is nooit te voorkomen...
Precies mijn punt!
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja klopt, nou dan haal je die monk eruit en laat je die er in, blijft het toch 3 kleurig en ik denk zelf niet dat die monk zo'n gigantisch probleem zou veroorzaken, je kan het anders even uitproberen in bijv MTG Forge (gewoon even tegen AI) kijken of je er echt last van hebt.
Anders als je er last van hebt om hem snel te kunnen spelen kun je hem wel vervangen voor 4 Eladamri's Call.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Saint schreef:je kan het anders even uitproberen in bijv MTG Forge (gewoon even tegen AI) kijken of je er echt last van hebt.
Wat is MTG Forge? :roll:
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

MTG Forge is net zoiets als Magic workstation maar dan is het tegen een computer spelen zegmaar, zit ook een deckbuilder in dus kijk maar is op http://mtgrares.blogspot.com/ daar kan je wat info vinden + de download (het is zonder card art alleen, als je dat erbij wil hebben moet je een picture pack zoeken (niet echt moeilijk te vinden ^-^):P

Is een beetje offtopic maar misschien handig om je deck te testen voor je van alles gaat kopen en het gewoon prut blijkt te zijn (het lijkt een beetje op manalink wat vroeger bij de magic pc game zat (in 1993 ofzo))

Edit: ik weet alleen niet of al je kaarten er in zitten, waarschijnlijk wel maar het is opensource freeware dus het ligt eraan, anders kun je altijd nog Magic workstation proberen (daar zit wel alles in maar dat is niet met ingebouwde solitair mode dus zul je het met iemand moeten testen) http://www.magicworkstation.com/ of kun je Wagic proberen http://wololo.net/wagic/download/ en even op het forum kijken daar zijn nog extra card packs te vinden.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Thanks, ik zal er eens naar kijken :)

Nu maar weer on-topic.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb hem ge-edit :P maar weer on topic, kun je je islands dan niet beter vervangen voor Tropical islands?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Uiteraard kan ik de Islands beter vervangen voor Tropical Islands en de Plains voor Tundra's, maar dit is een stuk goedkoper voorlopig ;) (Investering gaf ik al aan, maar dat zal wel op de lange duur worden)
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Daar heb je gelijk in :P maar zou ze in de loop van de tijd wel veranderen lol :P

Het enige probleem waar je wel mee zit met zo weinig landjes is land destruction.. je hebt wel veel search kaarten maar geen backup qua mana source. Mijn idee hoor :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Naja ik vind 20 land, waarvan 8 fetch + 8 creatures die mana geven wel zat eerlijk gezegd.

Daar komt bij dat de gemiddelde manacost van de creatures op 2 a 3 mana komt, dus dat is niet veel.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Nee klopt maar kijk (dit is de rede waarom ik dual landjes noemde ipv de islands) je heb er 2 islands inzitten en 2 plains als ze er 1 destroyen van elk bijv. zit je waarschijnlijk met 2 fetchlanden minder (omdat je ze hebt moeten opzoeken) en nog maar 1 plains en 1 island over, je savannah houd de plains dan wel intact maar de islands zijn niet ingedekt. Wat ik hiermee wil zeggen is, er is geen buffer, het is allemaal precies maatwerk, geen probleem normaal gesproken maar als je tegen een land destruction deck speelt zou je landjes in je sideboard moeten hebben ofz xD

Edit: Maar goed je hebt ook mana creatures dus theoretisch gezien zou je het wel moeten redden, proberen maar lijkt mij.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

ff off-topic:

In MTG Forge zitten nog niet alle kaarten, helaas.

Kaarten zoals Misty Rainforest en Rafiq of the Many niet.

On-topic weer.

Ik begrijp je punt wat betreft het landjes verhaal. In principe heb ik maar 1 island kaart nodig. Mochten ze er 1 vernietigen, kan ik nog de ander gebruiken en anders inderdaad Birds of Paradise of Noble Hierarch. Die fetch landjes kan ik dan ook gebruiken om de andere soort te zoeken, dus plains of forest.

Ik wil het hoofdstuk landjes graag afsluiten en verder gaan met de rest van het deck.

Ik heb nu dus Eladamri's Call en Knotvine Paladin in het deck gestopt. Misschien dat daar nog op en of aanmerkingen op zijn?

En anders misschien op kaarten zoals Mother of Runes of andere?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

even off topic:

Probeer eens één van de andere 2 die ik ook in dezelfde post heb gezet (wagic is AI, heeft ongeveer 4000 kaarten erin zitten nu alleen geen planeswalkers nog, MWS is niet AI dus zul je het of tegen jezelf moeten spelen of tegen iemand van hier :) )

dan weer on topic:

Wat landjes betreft ok dan laten we het zo en als je ooit in de gelegenheid komt om ze te veranderen in duals, zeker doen, dan is dat probleem ook helemaal opgelost.

Knotvine Paladin is een goeie toevoeging omdat je vaak alleen aanvalt voor de exalted bonus, wat eladamri's call betreft is ook geweldig vooral voor het zoeken naar bijv. battlegrace angel wat ze dan ook nog eens life link geeft als ze alleen aanvallen.

Mothers of rune is leuk maar wat wil je er voor weg halen? Het past in elk geval wel in je sideboard lijkt me, protection from *color* is altijd meegenomen tegen destruction decks etc. (iemand cast bijv. doom blade dit gaat op de stack, jij tapt mothers voor protection of black op targeted creature, dit gaat op de stack, jouw protection resolved eerst, dan zijn doomblade einde van het verhaal doet het dus niets :) )
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Mother of Runes zit er al 2x in.
Ik denk dat 4x Knotvine Paladin iets teveel is. Dan kan ik beter 3x Knotvine Paladin en 1 extra Sigiled Paladin gebruiken voor de Exalted trigger.

Verder is 3x Eladamri's Call wellicht iets teveel, ik ben namelijk niet 'zoek-afhankelijk'. Als ik daar nou eens 2x van maakt en dan 1 extra Mother of Runes gebruik.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je al eens naar creatures met treshold gekeken, nimble mongoose, werebear, mystic enforcer? Met een berg fetches en misschien wat andere leuke kaarten kun je daar een snel deck mee maken. Andere opties zonder treshold zouden zijn tarmagoyf en quirion dryad.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie