Zendikar
Moderator: Admins & Moderators
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Wat er zo goed aan is, is het feit dat je die fetchlandjes gewoon in een landslot kan steken in je deck. Daarmee hou je dus hetzelfde aantal spells over om je deck mee te laten werken, en met het activeren van een fetchland, dun je je deck uit omdat je een ander land zoekt..
Met andere woorden: Met 1 fetchland, bespaar je dus cardslots en kan je je deck uitdunnen, waardoor de kans dat je iets nuttigs pakt, groter is..
In combinatie met Landfall zijn ze zelfs nog beter... 2 landdrops in 1 beurt mogelijk, 2x landfall trigger..
Met andere woorden: Met 1 fetchland, bespaar je dus cardslots en kan je je deck uitdunnen, waardoor de kans dat je iets nuttigs pakt, groter is..
In combinatie met Landfall zijn ze zelfs nog beter... 2 landdrops in 1 beurt mogelijk, 2x landfall trigger..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Jah maar ik zou nou het mechanisme en de gedachte erachter precies nou wel eens willen weten, voorbeelden waarin het gespeeld wordt etc. Naast het fetchen van een duallandje bijv kan ik er ook niet op komen wat het nou nog extra toevoegt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
waarom doe je dan niet inplaats van die fetch een dubble landje erin begrijp hem nog steeds niet
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
http://manabase.com/autocard.php Card tagging
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
http://manabase.com/autocard.php Card tagging
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Fetchlandjes zijn gewoon slecht. Heb je er nog een paar die je weg wil ruilen?Saint schreef:Jah maar ik zou nou het mechanisme en de gedachte erachter precies nou wel eens willen weten, voorbeelden waarin het gespeeld wordt etc. Naast het fetchen van een duallandje bijv kan ik er ook niet op komen wat het nou nog extra toevoegt.
Luck never gives, it only lends
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
De belangrijkste taken zijn deckthinning, manafixing en in Zendikar zijn fetches ook handig voor Landfall. In formats buiten Standard en Limited zijn ze ook handig om duals te zoeken.
Als je een betrekkelijk lage manacurve hebt, dan is deckthinning natuurlijk ideaal. Je kans op nuttige spells neemt namelijk toe, doordat je het land eruit filtert. In mijn goblin deck speel ik bv. slechts 16 land, maar ik kom daarmee weg omdat ik daarnaast ook nog eens 8 fetch-landjes speel. Dat is echter niet hetzelfde als het spelen van 24 normaal land. De fetch-landjes vervangen zichzelf nl. Het zijn als het ware cantrips met ook nog eens de mogelijkheid om aan manafixing te doen. En het gefetchte landje kan ook nog eens meteen gebruikt worden in tegenstelling tot andere manafixers zoals Terramorphic Expanse.
Als je een betrekkelijk lage manacurve hebt, dan is deckthinning natuurlijk ideaal. Je kans op nuttige spells neemt namelijk toe, doordat je het land eruit filtert. In mijn goblin deck speel ik bv. slechts 16 land, maar ik kom daarmee weg omdat ik daarnaast ook nog eens 8 fetch-landjes speel. Dat is echter niet hetzelfde als het spelen van 24 normaal land. De fetch-landjes vervangen zichzelf nl. Het zijn als het ware cantrips met ook nog eens de mogelijkheid om aan manafixing te doen. En het gefetchte landje kan ook nog eens meteen gebruikt worden in tegenstelling tot andere manafixers zoals Terramorphic Expanse.
Luck never gives, it only lends
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
maar een cantrip is toch echt iets heel anders, da's namelijk de volgende upkeep een kaart pakken. Voor de rest klopt de uitleg, maar ze kunnen bv ook mistveil plains fetchen, iets wat mijn EDH lin-sivvi deck erg nuttig vindt.
mazzel
pi
maar een cantrip is toch echt iets heel anders, da's namelijk de volgende upkeep een kaart pakken. Voor de rest klopt de uitleg, maar ze kunnen bv ook mistveil plains fetchen, iets wat mijn EDH lin-sivvi deck erg nuttig vindt.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Ik heb altijd begrepen dat kaarten als Elsewhere Flask en Manamorphose cantrips zijn. Dat heeft dan toch niks met een upkeep te maken. Ik wil overigens niet zeggen dat Fetchlandjes daadwerkelijk cantrips zijn, behalve dat ze net als cantrips zichzelf vervangen doordat je een extra kaart mag pakken, los van je normale draw-phase.
Luck never gives, it only lends
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
officieel niet. "Cantrip" is de bijnaam van het delayed draw effect in Ice Age block (updraft). Later zijn sommige mensen het gaan gebruiken voor kaarten die als je ze speelt je meteen een kaart geven (cloack of feathers), hoewel dat eigenlijk al geen echte cantrips meer zijn (wat letterlijk komt van "can trip", die draw die je kreeg in de volgende upkeep werd vaak vergeten ("you can trip yourself playing such a card", zoiets)). Als je die lijn doortrekt dan zou je inderdaad een CIP effect zoals de flask ook cantrip kunnen gaan noemen. Persoonlijk vind ik spells die je ook een kaart laten pakken de grens.
Hoe dan ook, het fetch effect lijkt in niks op kaarten pakken. Je zoekt een specifieke kaart op een moment dat jij dat wilt. Als je het ergens mee wilt vergelijken dan een gratis transmute effect die je een leven laat verliezen op instant speed of zo.
Natuurlijk was het fetchen van landjes er al veel eerder dan transmute, in feite kwamen de eerste fetchlandjes kort na de eerste echte cantrips uit (mountain valley), waarbij ik toe zal geven dat die door het tapped into play komen ietsje pietsje meer leken op de cantrips dan de huidige fetches in dat je pas later de andere kaart krijgen kan.
mazzel
pi
officieel niet. "Cantrip" is de bijnaam van het delayed draw effect in Ice Age block (updraft). Later zijn sommige mensen het gaan gebruiken voor kaarten die als je ze speelt je meteen een kaart geven (cloack of feathers), hoewel dat eigenlijk al geen echte cantrips meer zijn (wat letterlijk komt van "can trip", die draw die je kreeg in de volgende upkeep werd vaak vergeten ("you can trip yourself playing such a card", zoiets)). Als je die lijn doortrekt dan zou je inderdaad een CIP effect zoals de flask ook cantrip kunnen gaan noemen. Persoonlijk vind ik spells die je ook een kaart laten pakken de grens.
Hoe dan ook, het fetch effect lijkt in niks op kaarten pakken. Je zoekt een specifieke kaart op een moment dat jij dat wilt. Als je het ergens mee wilt vergelijken dan een gratis transmute effect die je een leven laat verliezen op instant speed of zo.
Natuurlijk was het fetchen van landjes er al veel eerder dan transmute, in feite kwamen de eerste fetchlandjes kort na de eerste echte cantrips uit (mountain valley), waarbij ik toe zal geven dat die door het tapped into play komen ietsje pietsje meer leken op de cantrips dan de huidige fetches in dat je pas later de andere kaart krijgen kan.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ok ik snap hem nu helemaal, is eigelijk wel nuttig waarschijnlijk voor het elf deckje dat ik wil gaan/aan het maken ben. Maar ook voor multicolored landjes te fetchen is het een leuke toevoeging, laatste keer dat ik een multicolored landje in me handen had was ook 10 jaar geleden ofz maar goed xD wat kosten die ongeveer tegenwoordig? Ik weet nog dat ze vroeger van die dual landjes hadden met van weet ik veel welke serie, ice age geloof ik (ze hadden van die kleur verlopende vierkantjes of rechthoeken of hoe je het wilt noem) zijn er daarna nog andere gekomen? en zoja wat kosten die oude/nieuwe dual landjes tegenwoording ongeveer?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
ice age had geen dubbel landjes, wel kaarten als sulfurous springs (pijn landjes). Die heb je voor 4-5 euro, misschien nog wat goedkoper. De echte dubbel landjes zoals badlands zijn een flink stuk duurder, denk 20 per stuk als je niet te kritisch bent voor wat betreft de staat van de kaart. De meer populaire hiervan, voornamelijk underground sea zitten nog een behoorlijk stuk hoger, ik geloof dat voor seas rond de 40 niet gek is.
Voor wat betreft nieuwe hangt het erg af van welke je precies in gedachten hebt. Blood crypt is te fetchen, die moet je voor rond de 7-8 wel kunnen vinden, anderen zijn niet te fetchen, maar prijzen daarvan zijn heel wisselend afhankelijk van hoe goed ze zijn.
mazzel
pi
ice age had geen dubbel landjes, wel kaarten als sulfurous springs (pijn landjes). Die heb je voor 4-5 euro, misschien nog wat goedkoper. De echte dubbel landjes zoals badlands zijn een flink stuk duurder, denk 20 per stuk als je niet te kritisch bent voor wat betreft de staat van de kaart. De meer populaire hiervan, voornamelijk underground sea zitten nog een behoorlijk stuk hoger, ik geloof dat voor seas rond de 40 niet gek is.
Voor wat betreft nieuwe hangt het erg af van welke je precies in gedachten hebt. Blood crypt is te fetchen, die moet je voor rond de 7-8 wel kunnen vinden, anderen zijn niet te fetchen, maar prijzen daarvan zijn heel wisselend afhankelijk van hoe goed ze zijn.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.